2023-04-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nu lade jag upp en ny bild som väldigt förstorad och med Gigapixel.

https://imgur.com/a/U9bhdSc

Tips:

Det ER da helt tydelig at dette er bildet av et knivblad? Og litt grønt fra skaftet.

Vises veldig godt i din versjon Jätteförstorad.

Jeg forstår ikke at ikke alle ser det.
Citera
2023-04-28, 18:01
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ER da helt tydelig at dette er bildet av et knivblad? Og litt grønt fra skaftet.

Vises veldig godt i din versjon Jätteförstorad.

Jeg forstår ikke at ikke alle ser det.

Tack ska Du ha.

Jag försöker verkligen att hjälpa till så mycket jag kan med de små kunskaperna jag har med datorer och bildhjälpmedel. Jag lägger inga som helst aspekter.

Det blir Ni andra använder som kan utröna om dessa bilder kan hjälpa till att utforska vad som har hänt.

Ha en god dag min vän.

Till Norska:

Takk skal du ha.
Jeg prøver virkelig å hjelpe så mye jeg kan med den lille kunnskapen jeg har med datamaskiner og visuelle hjelpemidler. Jeg legger ikke til noen aspekter overhodet.

Det vil være dere andre brukere som kan finne ut om disse bildene kan hjelpe med å utforske hva som har skjedd.

Ha en fin dag min venn.
Citera
2023-04-28, 18:18
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag måste ge Credits till @Hatabaka som först uppmärksammade bilderna först.

(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
Det är två bilder på MGM Facebook som är lite märkliga.

1. På en bild av hans nya lägenhet när han fotar ut mot hallen så är det en hylla till höger.
På nedersta hyllan ligger det en stor kniv ser det ut som. En machetes kniv, liknar något märke typ som z-hunter.
2. På bilden när han står med solglasögon så speglar det sig något i glasögonen som jag undrar vad det är..i glaset som är mot fönstret.
I ena hörnet ser det ut som ett par ben sen ligger det någon pryl som ligger på ett bord eller likande..
Har någon annan lagt märke till detta?

Nu har det utvecklats sig till något större som många här inne tittar på.

Bra jobbat Hatabaka. Du får köpa färdiga bullar idag.
Citera
2023-04-28, 18:28
Medlem
Jag får inte upp bilderna här av någon anledning.
Men jag skulle vilja skicka bilderna till polisen i dk för jag känner att flera ändå här kan bekräfta den kniv jag ser.

Jag har granskat alla bilder MGM hade och det var så jag upptänkte kniven samt det som speglar sig i glasögonen.

Bilden med glasögonen verkar vara svår att se och antagligen behöver man kunna se den bild jag har och det bästa är väl om den ändå ses av polis i dk.
Citera
2023-04-28, 18:40
Medlem
Citat:
Jag måste ge Credits till @Hatabaka som först uppmärksammade bilderna först.

(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
Det är två bilder på MGM Facebook som är lite märkliga.

1. På en bild av hans nya lägenhet när han fotar ut mot hallen så är det en hylla till höger.
På nedersta hyllan ligger det en stor kniv ser det ut som. En machetes kniv, liknar något märke typ som z-hunter.
2. På bilden när han står med solglasögon så speglar det sig något i glasögonen som jag undrar vad det är..i glaset som är mot fönstret.
I ena hörnet ser det ut som ett par ben sen ligger det någon pryl som ligger på ett bord eller likande..
Har någon annan lagt märke till detta?

Nu har det utvecklats sig till något större som många här inne tittar på.

Bra jobbat Hatabaka. Du får köpa färdiga bullar idag.

Haha ja det får bli att slippa baka idag!
Jag ska skicka in bilderna till polisen.. av någon anledning får jag inte upp bilderna här.. men ska försöka lägga upp dom en gång till, annars kanske någon annan vänlig själ kan göra det åt mig.. skicka pm till mig
Citera
2023-04-28, 18:47
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka
Men jag skulle vilja skicka bilderna till polisen i dk för jag känner att flera ändå här kan bekräfta den kniv jag ser.

Jag har granskat alla bilder MGM hade och det var så jag upptäkte kniven samt det som speglar sig i glasögonen.

Bilden med glasögonen verkar vara svår att se och antagligen behöver man kunna se den bild jag har och det bästa är väl om den ändå ses av polis i dk.

Jag ska kolla glasögonen noga om en stund.

Du måste tanka ner bilderna först. "Spara som" högerklicka i Firefox och lägg dem på skrivbordet.

Lägg upp dem på https://imgur.com/upload

Släpp bilderna där "Drop images here"

Sätt ett namn på den.
Kopiera länken genom att kopiera din första länk i ny sida.

Kopiera den nya länken och kopiera den, sedan kan du skicka den länken vidare.

Antingen här inne eller via ett email till någon annan mottagare.

Behöver du mer hjälp kan jag hjälpa dig med mer. PM mig så fixar jag det.
Du är anonym om jag kan hjälpa dig.
Citera
2023-04-28, 19:06
Medlem
Fibonaccitals avatar
Glasögonen är fixade nu.

Glasögonen
https://imgur.com/a/CeQKFJi
Citera
2023-04-28, 19:10
Medlem
Omöjligt att skicka bilderna till dk polis eller till svensk polis.
Tekniskt fel uppkommer.
Hoppas de läser mail.
Citera
2023-04-28, 19:10
Medlem
Citat:
Tack ska Du ha.

Jag försöker verkligen att hjälpa till så mycket jag kan med de små kunskaperna jag har med datorer och bildhjälpmedel. Jag lägger inga som helst aspekter.

Det blir Ni andra använder som kan utröna om dessa bilder kan hjälpa till att utforska vad som har hänt.

Ha en god dag min vän.

Till Norska:

Takk skal du ha.
Jeg prøver virkelig å hjelpe så mye jeg kan med den lille kunnskapen jeg har med datamaskiner og visuelle hjelpemidler. Jeg legger ikke til noen aspekter overhodet.

Det vil være dere andre brukere som kan finne ut om disse bildene kan hjelpe med å utforske hva som har skjedd.

Ha en fin dag min venn.

Tusen takk for forstørringen. Jätteförstorad.

Det er ikke lenger noen tvil om at det er bilde av en stor kniv. Og, det lettere å se hva de to andre gjenstandene ved siden av kniven, kan være.

Jeg lurer på om den mørke gjenstanden lengst borte fra fotografen, kan være en foldekniv, eller kanskje en springkniv av typen foldekniv.

Det er noe metall synlig på enden av den mørke gjenstanden. Som kan minne om foldekniv.

Citat:
Ursprungligen postat av Hatabaka

Jag har granskat alla bilder MGM hade och det var så jag upptänkte kniven samt det som speglar sig i glasögonen.

Jeg skulle gjerne ha sett din versjon av glasögonbildet.

De to nye siktelsene mot PW har begge tilknytning til kniv.
Politiet opplyser også at mannen er siktet for trusler med kniv, forsøk på frihetsberøvelse og forsøk på voldtekt av en ung kvinne i november 2022 i Sorø, skriver Ekstra Bladet.

Her skal han ha truet og overfalt en kvinne. Hun kom seg vekk.
Og politiet sier at det skal ha blitt funnet en kjøkkenkniv i nærheten av liket til Emilie Mengs.

Så, at PW har lagt ut bilder med kniv(er) på Facebook, må være interessant for politiet.

Veldig godt jobbet til deg!

Kilde: nrk.no 26. april 2023
32-åring siktet for drapet på Emilie Meng
Citera
2023-04-28, 19:11
Medlem
Känner mig blind😅ser inga ben och ingen kniv
Citera
2023-04-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tusen takk for forstørringen. Jätteförstorad.

Det er ikke lenger noen tvil om at det er bilde av en stor kniv. Og, det lettere å se hva de to andre gjenstandene ved siden av kniven, kan være.

Jeg lurer på om den mørke gjenstanden lengst borte fra fotografen, kan være en foldekniv, eller kanskje en springkniv av typen foldekniv.

Det er noe metall synlig på enden av den mørke gjenstanden. Som kan minne om foldekniv.

Jeg skulle gjerne ha sett din versjon av glasögonbildet.

De to nye siktelsene mot PW har begge tilknytning til kniv.
Politiet opplyser også at mannen er siktet for trusler med kniv, forsøk på frihetsberøvelse og forsøk på voldtekt av en ung kvinne i november 2022 i Sorø, skriver Ekstra Bladet.

Her skal han ha truet og overfalt en kvinne. Hun kom seg vekk.
Og politiet sier at det skal ha blitt funnet en kjøkkenkniv i nærheten av liket til Emilie Mengs.

Så, at PW har lagt ut bilder med kniv(er) på Facebook, må være interessant for politiet.

Veldig godt jobbet til deg!

Kilde: nrk.no 26. april 2023
32-åring siktet for drapet på Emilie Meng

Han verkar gilla knivar därav att jag letade efter knivar.. han verkar också gilla att vara lugn men leva farligt och ha ett sinne för detaljer. Visa upp sig men ändå inte..
Citera
2023-04-28, 19:30
Medlem
"Var 32-årig mand også på spil på Roskilde Festival?"
"Her blev en 20-årig kvinde voldtaget, da hun var på vej mellem to områder af campingpladsen. Hun blev væltet omkuld og trukket ind i noget højt græs, hvor en mand forgreb sig på hende.

Gerningsmanden blev beskrevet som cirka 20-25 år, dansk, omkring 185-190 centimeter høj med mørkt, kort hår og skægstubbe."

"Der blev dengang undersøgt for dna-spor, og jo bedre dna-profil der blev sikret dengang, jo større er sandsynligheden for, at politiet nu kan klarlægge, om den nu 32-årige mand også var på spil på Roskilde Festival i 2014."
https://www.sn.dk/roskilde-kommune/var-32-aarig-mand-ogsaa-paa-spil-paa-roskilde-festival/

"Flere medier har døbt ham “Korsørmanden”
I større sager har medierne typisk givet de dømte navne. Selvom den 32-årig mand i bortførelsessagen fortsat kun er sigtet, har flere medier allerede givet ham tilnavnet “Korsørmanden”".
https://www.sn.dk/slagelse-kommune/flere-medier-har-doebt-ham-korsoermanden/
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-28 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in