2023-04-21, 16:47
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det alltså Pena som kört rattfull? Hur fan kan man bli så jävla dum? Han har väl råd med taxi?

På ett fotbollsmässigt plan är det dock sorgligt då han var en av mina favoriter utanför Häcken.

Citat av Trazke:

Citat:
Nja. Det är snarare fantasier att han fortfarande skulle vara särskilt nära toppmittfältarna. Han är närmare mitten än toppen.

I mitt tycke är han bara 4:a på positionen i MFF. Kan möjligtvis förstå om någon håller honom som 3:a före Zeidan. Men att han är mil ifrån Hugo L och Pena kan man inte förneka.

Som bänkspelare skulle han definitivt hålla allsvensk toppklass. Men inte som startare.

Din tes var långt ifrån en fullträff där vilket är passande för en skitsnackare på elitnivå som du brukar vara. Men jag sträcka mig till att ge ett halvt rätt till dig om att Pena skulle vara mil före AC. Inte som fotbollsspelare då utan flera mil före med foten på gaspedalen under fylleruset.
Citera
2023-04-21, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ingen kris i Häcken de har tre lag som kan ta hem ligan.

Det vet du!

Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Citat av Trazke:

Din tes var långt ifrån en fullträff där vilket är passande för en skitsnackare på elitnivå som du brukar vara. Men jag sträcka mig till att ge ett halvt rätt till dig om att Pena skulle vara mil före AC. Inte som fotbollsspelare då utan flera mil före med foten på gaspedalen under fylleruset.

Så bara för att Pena är en rattfyllerist kan han inte vara en bättre fotbollsspelare än Anton Christenssen? Hur fick du ihop den matematiken? Det låter som en väldigt känslostyrd slutsats.
Citera
2023-04-21, 17:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Citat av Trazke:

Vi kan kanske enas om att varken AC eller Peña är inte på topp just nu av olika anledningar.
Citera
2023-04-21, 17:15
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det vet du!

Så bara för att Pena är en rattfyllerist kan han inte vara en bättre fotbollsspelare än Anton Christenssen? Hur fick du ihop den matematiken? Det låter som en väldigt känslostyrd slutsats.

Just nu är jag väldigt känslostyrd eftersom Malmö FF återigen har en brottsling på sina händer. Kan beskriva mina känslor kort med några ord.

Sorg, ilska, skam och tomhet.

Ända sedan sommaren har det varit något jävla strul kring Pena hela tiden och nu kör han rattfull i ett område med hastighetsgräns på 40, finns ingen gräns för hur illa det kan sluta.

Penas ansvar är långtifrån av att endast vara en bärande spelare i Allsvenskan för MFF. Han ska representera klubben, staden och vara en förebild för en ung malmöitisk generation.

Sparken är inte prio 1 eftersom det är lag på att hjälpa anställda med alkoholproblem men just nu ska han inte ha ett skit att göra med MFF.
Citera
2023-04-21, 17:24
Avslutad
Citat:
Just nu är jag väldigt känslostyrd eftersom Malmö FF återigen har en brottsling på sina händer. Kan beskriva mina känslor kort med några ord.

Ända sedan sommaren har det varit något jävla strul kring Pena hela tiden och nu kör han rattfull i ett område med hastighetsgräns på 40, finns ingen gräns för hur illa det kan sluta.

Penas ansvar är långtifrån av att endast vara en bärande spelare i Allsvenskan för MFF. Han ska representera klubben, staden och vara en förebild för en ung malmöitisk generation.

Sparken är inte prio 1 eftersom det är lag på att hjälpa anställda med alkoholproblem men just nu ska han inte ha ett skit att göra med MFF.
Förstår känslorna. Men att förneka hans fotbollskunskaper bara för att han är dum i huvudet känns ganska fel ändå.
Citera
2023-04-21, 17:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad är det för fel på Malmös svenskafansforum, drivs som det är en internt klubbforum. Om de hade varit utestående hade de släppt diskussionen fri. Det är klart folk vill veta vem det gäller!

SAXEN
21 april 2023, 13:13

MED ANLEDNING AV NYHETEN OM RATTFYLLERI MEDDELAS HÄR ATT ALLA SOM SPEKULERAR I NAMN ELLER BIDRAR TILL RYKTESSPRIDNING KOMMER ATT SPÄRRAS.

/SAXEN

Svenskafans fotbollsforum är fotbollsforumens svar på Familjeliv. Och då pratar jag om de olika lagens forum i allmänhet. Sedan är ju Bajenforum inte bättre, man är t.ex. så skitnödiga att enbart Bajare kan skriva där.
Citera
2023-04-21, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Det är väl två jävligt olika saker eller hur?

En sak att man ogillar plast rent generellt.

En annan om man är Gnagare o nu får spela på Plastgräs istället för vanligt gräs och att matchen går på en måndag vilket betyder att folk som köpt plåt o fixat resa inte kan åka utan att ta ledigt från jobbet, plus de som tänkt åka redan lördag.

Det är inte så svårt att fatta att det finns skillnader i de diskussionerna va? Kom igen nu...flytta alla Bajens bortamatcher till en måndag o du tror att era supportrar håller käften o är nöjda elr?
Poängen är att folk som vill ha bort konstgräs ofta glömmer bort att naturgräsplaner inte alltid är som dom är i juli-augusti.
Att Varberg behöver flytta sin match är ett problem som kommer med naturgräs. Ett problem icke att förglömma när man spelar mangas i juli och gnäller på konstgräs.

Man kan ogilla konstgräs, men man behöver inte låtsas som att naturgräs är problemfritt. Personligen tar jag hellre 15 matcher på bra konstgräs än 10 matcher på bra naturgräs och 5 matcher på dåligt naturgräs.
Senast redigerad av se_där... 2023-04-21 kl. 18:05.
Citera
2023-04-21, 18:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Jag förutsätter att han är avstängd i väntan på rättegång.
Citera
2023-04-21, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Akta dig för skavsår igen.
Citera
2023-04-21, 18:35
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

tror du på en repris av glad påsk djurgården? jag förutsätter du inte höll på djurgården då men kolla youtube och återkom med svar tack kommer fettot stå?
Citera
2023-04-21, 18:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
dom 100 miljoner stockholms skattebetalare betalar per år för att hålla igång tele2 vet jag många saker man kunde lagt på i min stad förutom dom 2.7 miljarder bland annat jag fick betala för byggandet av tele2 arena så vet inte vad du vill ha sagt med allt detta bor du ens i stockholm ? av någon anledning verkar mestadels av djur fansen som skriver skit här bo långt ifrån stockholm
Bott i Stockholm hela mitt liv ja. Poängen var att Tele 2 är en skitarena som kostar mer än det smakar i ett samhälle där resurserna behövts bättre. Arenan är en konstant förlustaffär. Inte bara de där 2 miljarderna utan varje säsong som citat nedan säger. Utan konstant. Och då är de positiva intäkterna inräknade.

Andra poängen var angående vissa fans som stoltserar sig med att fått en fotbollsarena byggd åt sig i ren välgörenhet och ser ned på de som inte fått den rena lyxen och vill skicka ned de lagen.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Evenemangsgrejer brukar sällan vara en större nettovinst tyvärr, nu har jag inte kollat närmre på just tele2 men det är det vanliga mönstret. Utöver att hela slakthusområdet ska bli oigenkännligt inom ett par år.
Skiten är en förlustaffär för samhället.

Citat:
Tele2 Arena i Stockholm, där Hammarby och Djurgården spelar, går ungefär 100 miljoner kronor i underskott per år.

– Både arenor och kulturhus behövs i Stockholm. Då får man kanske acceptera att den här typen av infrastruktur kan gå back under en period. Det säger Mirja Räihä (S), vikarierande arbetsmarknads- och idrottsborgarråd i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Jättevanligt att man får höra att Tele2 kostar pengar. Skulle tippa på att det drar in minst ett par hundra miljoner per år i biljettintäkter, långt mycket mer på restaurangverksamhet och försäljning i både arenan, i närområdet och faktiskt över hela stan. Allt detta betalas det moms och hundra andra skatter på. Det skapas arbetstillfällen.

Blandar man dessutom in mjuka värden som hur många ungdomar fångas upp av fotbollen är de där 100 miljonerna kaffepengar. Stockholms stad blåste en miljard på sin helt värdelösa skolplattform som precis stektes.

De positiva faktorerna med arenan jämförs aldrig fullt ut med de negativa. Folk tar bara en siffra de hört nånstans och säger "så här mycket kostar det".

Stockholms problem är inte ett par stora arenor, det är att det saknas fotbollsplaner, hockeyrinkar och idrottsanläggningar. Vi kan helt enkelt inte ge alla barn som vill hålla på med idrott en ärlig chans.
Som sagt allt de positiva du räknar upp ekonomiskt slutar i en minusaffär. Fotbollen fångar upp ungdomar låter som någon sosseklyscha. Vad bidrar det med som rättfärdigar kostnaden. Inte så att ungdomskriminalitet och annat är på uppåtgående trend. Snarare tvärtom.
Citera
2023-04-21, 18:44
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bott i Stockholm hela mitt liv ja. Poängen var att Tele 2 är en skitarena som kostar mer än det smakar i ett samhälle där resurserna behövts bättre. Arenan är en konstant förlustaffär. Inte bara de där 2 miljarderna utan varje säsong som citat nedan säger. Utan konstant. Och då är de positiva intäkterna inräknade.

Andra poängen var angående vissa fans som stoltserar sig med att fått en fotbollsarena byggd åt sig i ren välgörenhet och ser ned på de som inte fått den rena lyxen och vill skicka ned de lagen.

Skiten är en förlustaffär för samhället.

Som sagt allt de positiva du räknar upp ekonomiskt slutar i en minusaffär. Fotbollen fångar upp ungdomar låter som någon sosseklyscha. Vad bidrar det med som rättfärdigar kostnaden. Inte så att ungdomskriminalitet och annat är på uppåtgående trend. Snarare tvärtom.

förlåt min rant cuckhyena har förstört för alla er riktiga djur här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in