2022-08-09, 20:16
Moderator
Morfar-52s avatar
"Någon som är sugen på att testa zombiedrogen från Nairobi?" infogad./mod
Citera
2022-08-21, 13:51
Medlem
Det här att boffa/glejda doftspray, dödar det verkligen hjärnceller eller är det bara något man hört och fortsätter föra vidare? Att det är livsfarligt ifrågasätter jag inte utan just att det permanent dödar hjärnceller.

Jag gjorde detta en gång som 13 åring, snart 20 år sedan. Har alltid undrat sedan dess om jag faktiskt sabbade hjärnan marginellt av det. Till alla unga av idag, gör det inte. Det var antagligen det mest korkade jag gjort någonsin.
Citera
2022-08-21, 16:29
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Det här att boffa/glejda doftspray, dödar det verkligen hjärnceller eller är det bara något man hört och fortsätter föra vidare? Att det är livsfarligt ifrågasätter jag inte utan just att det permanent dödar hjärnceller.

Jag gjorde detta en gång som 13 åring, snart 20 år sedan. Har alltid undrat sedan dess om jag faktiskt sabbade hjärnan marginellt av det. Till alla unga av idag, gör det inte. Det var antagligen det mest korkade jag gjort någonsin.

Det är ju inte bra att boffa, men jag tror att i ditt fall som är en engångsföreteelse är det ingen fara. Värre är det ju om man boffar ofta.
Citera
2022-08-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det är ju inte bra att boffa, men jag tror att i ditt fall som är en engångsföreteelse är det ingen fara. Värre är det ju om man boffar ofta.
Ja jag hoppas på detta.

En sådan idioti, man kunde ju faktiskt ha dött där på fläcken. För ett 30 sekunders "rus" av att tiden gick snabbt, långsamt, och att allt snurrade. Sämsta ruset jag fått. Fyfan vad mycket man missat om man klappat ihop där och då.
Citera
2022-12-03, 11:49
Medlem
Ungdomar berusade sig på torrschampo

Hejsvejs

Kom ut en artikel idag att några ungdomar berusat sig på torrschampo och hamnat på sjukhuset. Vad försökte dom göra? Är det gasen dom är ute efter och isåfall vilken gas gäller det. Boffning?

Här är artikeln: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...champo-pa-fest
Citera
2022-12-03, 12:04
Medlem
BananShans avatar
Är torrschampo helt plötsligt narkotikainnehav ? Förstår inte riktigt misstanken här?
Citera
2022-12-03, 12:07
Medlem
Polisen hittade tabletter därav misstanken. Ett hett tips är att läsa artiklarna innan ni kommenterar dito.
Citera
2022-12-03, 12:08
Medlem
tigerpus avatar
Lol vad är oddsen att det är någon ny retarderad tiktok trend
Citera
2022-12-03, 12:17
Moderator
Morfar-52s avatar
"Ungdomar berusade sig på torrschampo" infogad./mod
Citera
2022-12-25, 14:58
Avstängd
knark-kungens avatar
Torrschampo

Senaste drogtrenden, boffa torrschampo.

Någon som prövat, hur är ruset?

Vilken är mest potent?
Citera
2023-04-20, 23:06
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Vilken är mest potent?
Yasmine 14 år boffade torrschampo och dog på en toalett i skolan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ick-inte-hjalp

Har googlat runt lite och det verkar som om ruset kommer från drivgasen som består av butan, isobutan och propan.

En härlig mix av lösningsmedel som ger dig ett rus i någon minut och sedan ger dig permanenta hjärnskador. Det är iprincip samma ämnen som i tändargas.

Jag fattar inte varför ungarna inte bara boffar butan tändargas istället? Det borde ha samma rus eller ger propangasen en extra kick?

Torrschampo innehåller ett mycket fint pulver med talk eller stärkelse som är helt jävla livsfarligt att få ner i lungorna då det förmodligen kan täppa till kapillärerna och stoppa syreupptagningen.

Jag gissar på att Yasmin sög in gasen direkt från tuben och fick talkpulvret rakt in i lungorna, stoppade syreupptagningen och därefter dog av syrebrist.

Detta är ett meddelande till alla barn i högstadiet: Måste du boffa då ska du hålla dig till mindre skadliga saker så som bensin, thinner, superLimm eller tändargas. Inget jävla torrschampo!

Boffning ger permanent hjärnskador, drivgasen går ut i blodet och upp i hjärnan. Där löser det bokstavligen upp dina hjärnceller.
Senast redigerad av JagSettKungenNaken 2023-04-20 kl. 23:10.
Citera
2023-04-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Vilken är mest potent?

Det är ju drivgasen som gör att dina lungor inte kan ta upp syre så att blodet blir syrefattigt. Hjärnan och kroppen reagerar på det genom att skicka ut adrenalin pga syrebristen.
Det är det som är ruset. Så det har inget att göra med potens av ett medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in