Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Nej. Inte korrekt uppfattat. Men det är ingen ide att slåss i en strid man omöjligen har utsikter att vinna. Vad man politiskt vill uppnå måste alltid anpassas till de styrkeförhållanden som är inblandade. Jag skulle exempelvis aldrig vilja skicka mina barn eller vänner till utsiktslösa strider, men jag skulle gärna ställa mig vid deras sida för att försvara den plats där jag bor, vilket absolut inte betyder att jag skulle ställa upp på något av de upptåg USA och Nato legat bakom de senaste decennierna.
Men nu menar du att om du var Ukrainare, skulle du inte ställa dig på dina barns sida och försvara den plats där du bor.
Du har liksom någon oförmåga att sätta dig in i andras situation. I Finlands krig mot Ryssland eller under Tyskarnas anfall på Ryssland, så var styrkeförhållandena helt klart till de anfallandes sida, så då måste du menar att det inte skulle ha försvarat sig ändå. Dina argument håller helt enkelt inte. Du kommer med olika argument, men där slutsatsen alltid blir att det Ryssland gör är rätt och allt vad andra gör är fel. Det är det du vill komma fram till, på något sätt som inte riktigt håller ihop.