Citat:
Ursprungligen postat av
trancas
Man kan bara gå till sig själv och titta på hur man får ur sig sina frustrationer. Ibland går jag in på flashback och skriver idiotiska saker som egentligen inte är min åsikt, men det är en ventil. Jag tar inte till vapen eller mördar någon random.
Öga för öga, tand för tand... vi är dock protestanter och det är just förlåtelsen som är den centrala delen i vår civilisation. Individualismen och förlåtelsen skapade Europas civilisation och överlägsenhet. Genom att vi importerat andra underlägsna politiska ideologier som kallas religion där de tagit med sig sitt hat, sina krig, konflikter, klanmentalitet, sin kriminalitet, sin låga IQ osv. så har vi skapat det vi nu ser produkten av. Vi har låtit oss inspireras av lägre stående varelsers primitivitet, och nu har vi till och med anpassat vår lagbok efter vildarna. Domen är författad utifrån gällande lagstiftning och taylormade för att ge livstid, där rådmannen klippt och klistrat lite som han vill. Han är en ökänd hatare som från början var en ökänd åklagare som bytte karriär till rådman. Jag som läser några hundra fupar och domar om året ser skillnaden.
Men man måste ju också inse att gangsters från t ex Balkan och Mellanöstern vågar göra det dom gör i Sverige pga de ganska humana och förlåtande domarna. Svenska snällheten utnyttjas som fan. Så nog måste man skärpa straffen.
Jag hängde med kriminella syrianer i Södertälje och en av dom sa till mig att i deras hemstad i hemlandet hade dom aldrig vågat hålla på som dom gör i Sverige.
Och i en dokumentär från ett ungdomsfängelse i Tyskland så fråga reportern en tysk kriminell vad som skulle krävas för att han skulle sluta begå brott så svara han : Om kåken vore hård som i filmerna, utan bekvämligheter och maten vore typ vatten och bröd, så skulle han sluta.
Så hoppas Johannas och Majas öde är ett bra exempel för alla onda ungdomar i Sverige.
Nu kanske dom tänker till tusen gånger innan dom mördar nån.
Det finns inget egentligt behov att vara så ond som många i Sverige är.
Sverige är inte lika extremt som Johannesburg eller New Delhi.