2023-04-21, 06:53
Medlem
Prokloss avatar
Bra dom av tingsrätten.

Båda brudarna förtjänar livstidsstraff allt annat är egentligen otänkbart.
Citera
2023-04-21, 07:06
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Man kan bara gå till sig själv och titta på hur man får ur sig sina frustrationer. Ibland går jag in på flashback och skriver idiotiska saker som egentligen inte är min åsikt, men det är en ventil. Jag tar inte till vapen eller mördar någon random.

Öga för öga, tand för tand... vi är dock protestanter och det är just förlåtelsen som är den centrala delen i vår civilisation. Individualismen och förlåtelsen skapade Europas civilisation och överlägsenhet. Genom att vi importerat andra underlägsna politiska ideologier som kallas religion där de tagit med sig sitt hat, sina krig, konflikter, klanmentalitet, sin kriminalitet, sin låga IQ osv. så har vi skapat det vi nu ser produkten av. Vi har låtit oss inspireras av lägre stående varelsers primitivitet, och nu har vi till och med anpassat vår lagbok efter vildarna. Domen är författad utifrån gällande lagstiftning och taylormade för att ge livstid, där rådmannen klippt och klistrat lite som han vill. Han är en ökänd hatare som från början var en ökänd åklagare som bytte karriär till rådman. Jag som läser några hundra fupar och domar om året ser skillnaden.

Men man måste ju också inse att gangsters från t ex Balkan och Mellanöstern vågar göra det dom gör i Sverige pga de ganska humana och förlåtande domarna. Svenska snällheten utnyttjas som fan. Så nog måste man skärpa straffen.
Jag hängde med kriminella syrianer i Södertälje och en av dom sa till mig att i deras hemstad i hemlandet hade dom aldrig vågat hålla på som dom gör i Sverige.
Och i en dokumentär från ett ungdomsfängelse i Tyskland så fråga reportern en tysk kriminell vad som skulle krävas för att han skulle sluta begå brott så svara han : Om kåken vore hård som i filmerna, utan bekvämligheter och maten vore typ vatten och bröd, så skulle han sluta.

Så hoppas Johannas och Majas öde är ett bra exempel för alla onda ungdomar i Sverige.
Nu kanske dom tänker till tusen gånger innan dom mördar nån.
Det finns inget egentligt behov att vara så ond som många i Sverige är.
Sverige är inte lika extremt som Johannesburg eller New Delhi.
Citera
2023-04-21, 07:09
Medlem
Advokaterna verkar inte vara nöjda varken ena eller andra.
Om de hade fokuserad och lag sin energi på straffen istället att försöka svamla om aspiration eller lösa gåtan om vad MH gjorde i lägenheten då skulle det gått betydligt bättre för sina klienter.
Att tjejerna blir dömda båda för mord eller ena för mord och den andra för medhjälp var givet.
Stora fråga var eller egentligen är fortfarande påföljden.
Det är ingen som dör direkt av aspiration. Det kan man fråga vilken vårdpersonal som helst. Det behövs ingen rättsläkare för det.
Med reservation för om magsäcks innehållet inte täpper till luftvägarna totalt. Vilket framgår tydligt av protokollet att så fallet inte har vart.
När det gäller MH, det räcker gott och väl att rätten blir övertygad om att gärningen inte var utförd bara av JJ. Vad MH hade för sig minut för minut i lägenheten blir enligt rättspraxis mindre intressant.
Det kan jämföras med att åkl bevisar att en gärningsman befann sig på mordplatsen och offret blir mördad under tiden. Det kan inte vara annan än den hypotetiska GM som gjorde sig skyldig till mordet.
Åkl behöver inte i detalj bevisa händelseförloppet.
Det är bra om åkl kan visa hela händelseförloppet men inte nödvändigtvis.
Sånt måste försvarsadvokaterna veta!
När det gäller påföljden skulle advokaterna ta fram liknande fall och visa rätten att i likande fall har gärningsmännen blivit dömda till tidsbegränsad straff.
Har de gjort det? Det verkar inte så.
Citera
2023-04-21, 07:18
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneMinuteSilence
Ok, målsäganden kommer ju inte se röken av några pengar ändå? Dom har väl inget av värde? Varken juden, eller negerflatan?

Nej tillsammans ska de betala 240.000 kr till varje
Av som ska ena betala 110.000 den andra 130.000 av dessa är 220.000 solidariskt, Maja får stå för 20.000 själv till varje målsägande. Solidariskt menar att Maja först krävs på sin del kan inte hon krävs Johanna på det och tvärtom.
Citera
2023-04-21, 07:19
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hur ska dom kunna göra det menar du? När dom sitter i fängelse? Vad får man om dan i fängelse? 18 kr?

Nej tillsammans ska de betala 240.000 kr till varje
Av det ska ena betala 110.000 den andra 130.000 av dessa är 220.000 solidariskt, Maja får stå för 20.000 själv till varje målsägande. Solidariskt menar att Maja först krävs på sin del kan inte hon krävs Johanna på det och tvärtom.
Citera
2023-04-21, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vänta lite nu...
Var har jag fått det ifrån att rätten kollade i protokollet?? Står det inte något om det i domen?
Och även något om att det rättsläkaren fått till sig om någon av de misstänktas agerande (Majas version?) inte stämde?

Får kolla under bättre förhållanden än nu.

Jag har svårt att se att Maja skulle vilja vara med om ett planerat mord. jag tror att Johanna hade det i sitt huvud hela tiden, därför är det inte en slump att det blir badrummet.

jag tror inte alls på några visningar, förolämpningar, utan att Johanna "lurar" in Tove i badrummet under förevändingen typ "har du kollat" eller liknande. Där har jag svårt att se att Maja skulle gå in först i badrummet.

Fällningen, den är så våldsam, den säger mycket redan bara den. På det stryptag... nä jag har svårt att se Maja medverka i det här.

Johanna ändrar tiden för dådet till när de kom hem. Ja, det är för att det är lättre att få in Maja i bilen också, förutom att det inte verkar iskallt att sedan bara minuter efter börja tranportera en död och hennes prylar.

Maja kan ha gått rakt in i mordet, men jag tror inte på någon aktiv handling där hon hjälpt till för att döda Tove med den intentionen.
Du vet om att Maja inte har avslöjat tidigare mordförsök mot Tove+familj, inte avslöjat tidigare snack om att putta ner en oskyldig snubbe från en balkong, varit med och planerat misshandel mot Tove, varit med och burit ut liket och tänt på, ljugit om allt detta i månader.

Ändå vill du få henne till ett oskyldig litet lamm med god moral och samvete. Det är skrattretande må jag säga. Och detta är ju bara en liten del av allt dessutom.
Citera
2023-04-21, 07:27
Medlem
Något ironiskt att båda dömda kvinnor är importerade. Hade Sverige haft hårdare regler för vilka som släpps in så hade Tove varit i liv. Om och om igen visar sig invandringen och adoptionerna från alltför avlägsna länder från Sverige, kulturellt och socialt ge allvarliga skador på svenskar och vårt samhälle.

Bara en titt på de två dömda kvinnorna och man ser på ansiktsformen att det är något "off" med dem.

Ett exempel är ju den adopterade Tobias Hubinette som ägnar all sin tid åt att försöka riva ned det svenska samhället. Hade hans liv varit bättre om han levt i Sydkorea? Kanske socialt och kulturellt. Men, varför detta hat mot det svenska samhället? Varför flyttar inte Tobias till Sydkorea om han tycker det är bättre istället för att slänga ur sig bitterhet och spyor mot Sverige?

Erlander varnade för att släppa in alltför främmande människor från MENA. Nu fick Tove betala priset för deras närvaro. Vad händer när de väl blir släppta, vilket de lär bli inom 10+ år, får jag anta!
Citera
2023-04-21, 07:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Man kan bara gå till sig själv och titta på hur man får ur sig sina frustrationer. Ibland går jag in på flashback och skriver idiotiska saker som egentligen inte är min åsikt, men det är en ventil. Jag tar inte till vapen eller mördar någon random.

Öga för öga, tand för tand... vi är dock protestanter och det är just förlåtelsen som är den centrala delen i vår civilisation. Individualismen och förlåtelsen skapade Europas civilisation och överlägsenhet. Genom att vi importerat andra underlägsna politiska ideologier som kallas religion där de tagit med sig sitt hat, sina krig, konflikter, klanmentalitet, sin kriminalitet, sin låga IQ osv. så har vi skapat det vi nu ser produkten av. Vi har låtit oss inspireras av lägre stående varelsers primitivitet, och nu har vi till och med anpassat vår lagbok efter vildarna. Domen är författad utifrån gällande lagstiftning och taylormade för att ge livstid, där rådmannen klippt och klistrat lite som han vill. Han är en ökänd hatare som från början var en ökänd åklagare som bytte karriär till rådman. Jag som läser några hundra fupar och domar om året ser skillnaden.
Har du läst hela domen? Jag har bara sett en sammanfattning av domskälen och av den också fått "copy paste"-känsla.
Min tanke är att en mer utvecklad motivering saknas, att man behöver leta i FUP för att hitta vilka överväganden de gjort.
Citera
2023-04-21, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Har du läst hela domen? Jag har bara sett en sammanfattning av domskälen och av den också fått "copy paste"-känsla.
Min tanke är att en mer utvecklad motivering saknas, att man behöver leta i FUP för att hitta vilka överväganden de gjort.
Du kanske borde läsa domen .
Citera
2023-04-21, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hon har mördat och hållt fast Tove. Självklart ska negern sitta i fängelse på livstid även fast jag tycker det är för lindrigt. Nu har vi ju inte dödstraff vilket skulle kommit väl till pass här.

Fel, JJ har mördat TT.

MH har ev hållit undran TTs armar(något som den manipulativa mördaren påstår), dvs en mycket osannolik uppgift.

MH borde Max dömasför medhjälp till mord.

Att JJ njöt och upplevde sexuell njutning är högt sannolikt. TTs gylf var neddragen och BH samt tröja uppdragna. JJ var själv med TT när MH sov samt i skogen när MH satt i bilen...... Är övertygad om att JJ förgrep sig på kroppen.
Citera
2023-04-21, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En fråga till er som ibland dricker så mycket, så ni känner att ni behöver kräkas. Är det vanligt att man blir hungrig precis efter man försökt spy?
Nej, självklart äter man inte direkt efter man spytt. Det händer bara inte.
Citera
2023-04-21, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Nej, självklart äter man inte direkt efter man spytt. Det händer bara inte.

Det kan visst ske. Skitsnack om att man inte kan bli sugen på något efter man kräkts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in