2023-04-20, 08:21
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Är det nån som har nån ingång hur det går för Tull-gäddan.. min ingång i Tullen gick i pension förra året..

Han borde ju bli utfryst ordentligt.

Han borde ju inte få ta på sig plasthandskarna i alla fall ...
Citera
2023-04-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Vasaloppsgäddan har enligt rykten flyttat från sin sambo och från Örebro. Han blev av med jobbet och åkte aldrig Vasaloppet han tränat hårt inför.

Ryktet säger också att han fått/får vård och är arbetslös med ersättning/bidrag. Detta är rykten vilka går här i Örebro. Han är också den enda gädda jag sett live. Då hade han keps och såg sliten ut.

Det är någon månad sedan jag hörde dessa rykten.

Tack för att du delar med dig.
Här snackar vi snabbt fall från en stabil vardag och bekvämt liv, till allmän paria. Bara för att han tänkte med kuken. Återigen - jag kan inte för mitt liv begripa varför dom åtminstone inte raggar byxmyndigt, då hade han "bara" fått problem med frugan om det uppdagats.

Borde finnas mer rykten/skvaller kring andra gäddor ute i monarkin. Kom igen, Flashback - sitt inte och tig om deras förehavanden. Ni behöver inte känna någon lojalitet mot Gäddorna. Fram med skvallret
Senast redigerad av vraalaak 2023-04-20 kl. 12:28.
Citera
2023-04-20, 12:56
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Han borde ju inte få ta på sig plasthandskarna i alla fall ...

Är han verkligen tulltjänsteman, eller bara anställd som passkontrollör? Efter 2015 anställde de ju en helt ny personalgrupp som bara står och kollar pass när man kommer över bron (ofta tillsammans med en tullare eller polis), de flesta av dem var bara outbildade, arbetslösa mm som får gå en snabbkurs.

Citat Dumpen: "Mannen visade sig arbeta vid Tullverkets gränskontroll."
Citera
2023-04-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Hur går det för Daddygäddan? Hans facebooksida är borta.

Även Västeråsgurkan vore kul att följa upp på?
Och såklart Vasaloppsgäddan!

Någon som har nått?

De 2 sistnämnda verkar ha fått en jävla ommöblering i sina liv.

Vet du något om Västeråsgurkan? Han har dolt sin adress på Mrkoll och verkar inte vara särskilt aktiv som fotograf längre...
Citera
2023-04-20, 13:56
Medlem
EPA-killarna har utsatts för sexuella övergrepp om gubbjäveln har filmat dem i sin butik och använt det som runkmaterial. En grupp unga män som får känna hur tjejer och kvinnor ofta känner när de vandrar omkring. En del män har fan röntgenblick också.
Citera
2023-04-20, 15:22
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Är han verkligen tulltjänsteman, eller bara anställd som passkontrollör? Efter 2015 anställde de ju en helt ny personalgrupp som bara står och kollar pass när man kommer över bron (ofta tillsammans med en tullare eller polis), de flesta av dem var bara outbildade, arbetslösa mm som får gå en snabbkurs.

Står det så så är det Tullen.
Passkontrollen tillhör inte Tullen.
Citera
2023-04-20, 15:30
Medlem
Citat:

Passkontrollant är en civilanställd hos Polismyndigheten som kontrollerar pass och resehandlingar.

Tullverket kontrollerar inte pass. Denna gädda jobbar/jobbade? på Tullverkets gränsskydd, alltså dom som är på flygplatser och i hamnar m.m. och letar olagliga varor. Den yrkesgrupp man kan följa i Gränsbevakarna på Kanal 5.
Citera
2023-04-20, 19:47
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Står det så så är det Tullen.
Passkontrollen tillhör inte Tullen.

Citat:
Ursprungligen postat av tjackad-polack
Passkontrollant är en civilanställd hos Polismyndigheten som kontrollerar pass och resehandlingar.

Tullverket kontrollerar inte pass. Denna gädda jobbar/jobbade? på Tullverkets gränsskydd, alltså dom som är på flygplatser och i hamnar m.m. och letar olagliga varor. Den yrkesgrupp man kan följa i Gränsbevakarna på Kanal 5.

Ok, tack för info. Man får ju hoppas att han får kicken då, som någon tidigare skrev så kan ju en tullare som någon har en hållhake på pressas att släppa igenom knark eller liknande.

Hans "intresse" är ju extra sjukt med tanke på att barnporr är en av sakerna tullen tar. I ett avsnitt av just "Gränsbevakarna" förra säsongen så beslagtog de kameror och datorer från en gubbe som kom flygande från Thailand.
Senast redigerad av Leibach 2023-04-20 kl. 19:50.
Citera
2023-04-20, 20:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ok, tack för info. Man får ju hoppas att han får kicken då, som någon tidigare skrev så kan ju en tullare som någon har en hållhake på pressas att släppa igenom knark eller liknande.

Hans "intresse" är ju extra sjukt med tanke på att barnporr är en av sakerna tullen tar. I ett avsnitt av just "Gränsbevakarna" förra säsongen så beslagtog de kameror och datorer från en gubbe som kom flygande från Thailand.
Jag skulle tro att han är rätt så rökt, Han är tydligen tagen ur tjänst vad jag har hört från min kontakt som i sin tur hört sig för.

Han uppfattades som högfärdig och överlägsen.. men att han klarade sig och blev godkänd
så tydligen var han inte särskilt omtyckt. Men det är fjärde-hands uppgifter som sagt.
Citera
2023-04-20, 20:43
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Senaste gäddan står och flinar.
Hur kan han leva med sig själv efter det här? Han har liksom jobbat hårt för att få till en träff och delat sina sjuka tankar till hela svenska befolkningen. Precis som de andra gäddorna.

Har fler självmord tillkommit?
Citera
2023-04-20, 22:47
Bannlyst
Citat:
Jag skulle tro att han är rätt så rökt, Han är tydligen tagen ur tjänst vad jag har hört från min kontakt som i sin tur hört sig för.

Han uppfattades som högfärdig och överlägsen.. men att han klarade sig och blev godkänd
så tydligen var han inte särskilt omtyckt. Men det är fjärde-hands uppgifter som sagt.

Rätt åt den högfärdiga lilla fikuspedofilen.
Citera
2023-04-21, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackad-polack

Vet du om han jobbade på just Tullverkets gränsskydd?

Att Dumpen skriver "Mannen visade sig arbeta vid Tullverkets gränskontroll." behöver ju inte betyda mycket mer än att de sett nån bild på honom. Han kan ju fortfarande vara civilanställd hos Polismyndigheten tänker jag. En lekman vet sällan skillnaden och kallar alla tulltjänstemän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in