2023-04-20, 14:32
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har för mig att jag läst att tyskarna bygger/bygger ut någon fabrik i Ungern tror jag det var. Då speciellt för gepard-ammo. Skall bli färdig i sommar.

Riktigt goda nyheter
Citera
2023-04-20, 14:32
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Kanske dax i låta ukraina få ansöka om inträde i nato, även fast det är mitt under ett pågående krig( special operation), med målet att nato skall kasta ut ryssen ur hela ukraina, O med de risker som detta innebär, alternativet ser ut att vara ett bestående aggresivt ryssland som ger sig på grannländer o anser sig stå över avtal, internatioenella lagar,,,

Ja det blir ju bra, många som vill ha svensk trupp på plats längst fram i Bakhmut.
Att döma av kommentarer på Twitter och i denna tråd blir det inga problem att hitta frivilliga.

Filma gärna och lägg upp i denna tråd så får vi som tyvärr inte kan följa med följa er.
Citera
2023-04-20, 14:34
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsson
Ytterligare ett märkligt påstående från dig, du har ingen aning om hur nedgången ser ut!

Du kan kolla "botten ur ryska ekonomi"-tråden på FB, där diskuteras dylika saker. Man kan tillägga att under finanskrisen i Ryssland såg det ut så här:
8% GDP-nedgång (Source: chatgpt 4)
6% budget deficit (Source: chatgpt 4)

Nedgången nu är jämförbar. Så du kan se om där var massbränder under finanskrisen. Om där är det, så är "försäkringsbedrägeri"-teorin trolig.
Citera
2023-04-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Den ryska ekonomin har ju inte direkt kraschat. Jag tror inte man såg massiva bränder under finanskrisen, nedgången i ekonomin i Ryssland är mindre nu än under den.

Det gjorde man säker. Dock läste man inte om det. Då hade Ryssland dubbelt så många döda i bränder jmf med 2019.

Men jag skulle inte säga att det beror på ek kris direkt utan mer fylla. Enligt uppgifter ska alkoholkonsumtionen börjat stiga igen.

Rysk säkerhetstänkande är i grunden uselt sen har vi alkohol.
Citera
2023-04-20, 14:36
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Ukraina har fått såna men via UK
Ah. Jag har inte sett till några bilder på sådana i Ukraina.
Citera
2023-04-20, 14:39
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det gjorde man säker. Dock läste man inte om det. Då hade Ryssland dubbelt så många döda i bränder jmf med 2019.

Men jag skulle inte säga att det beror på ek kris direkt utan mer fylla. Enligt uppgifter ska alkoholkonsumtionen börjat stiga igen.

Rysk säkerhetstänkande är i grunden uselt sen har vi alkohol.
En utesluter inte det andra, stort land med mycket industri det är bara att nu så lägger vi märke till det, fylla, bedrägeri, sabotage, pressade deadlines, ny personal när erfarna blivit inkallade?
Citera
2023-04-20, 14:43
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Kanske dax i låta ukraina få ansöka om inträde i nato, även fast det är mitt under ett pågående krig( special operation), med målet att nato skall kasta ut ryssen ur hela ukraina, O med de risker som detta innebär, alternativet ser ut att vara ett bestående aggresivt ryssland som ger sig på grannländer o anser sig stå över avtal, internatioenella lagar,,,
Ukraina behöver inte vara med i Nato för de allierade ska skicka egna soldater. Det är ett val som varje land har rätt att göra själva.

Alla länder i Europa kan ansöka precis när de vill enligt natos stadgar. Artikel 5 kommer dock inte kunna tvinga in någon i ett befintligt krig.
Citera
2023-04-20, 14:45
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ja det blir ju bra, många som vill ha svensk trupp på plats längst fram i Bakhmut.
Att döma av kommentarer på Twitter och i denna tråd blir det inga problem att hitta frivilliga.

Filma gärna och lägg upp i denna tråd så får vi som tyvärr inte kan följa med följa er.

Tror det är många som gärna skulle se och delta om NATO skulle bestämma sig för agera.
Citera
2023-04-20, 14:45
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vi skickar väl bandvagnar? Det är väl hela enheterna man letar transport för?
Det skulle kunna vara så. För det låter konstigt att inte skicka med bandvagnen då det är en ganska liten kostnad i sammanhanget. Jag tolkade uttalandet som att vi bara skickar själva släpet.
Citera
2023-04-20, 14:48
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du kan kolla "botten ur ryska ekonomi"-tråden på FB, där diskuteras dylika saker. Man kan tillägga att under finanskrisen i Ryssland såg det ut så här:
8% GDP-nedgång (Source: chatgpt 4)
6% budget deficit (Source: chatgpt 4)

Nedgången nu är jämförbar. Så du kan se om där var massbränder under finanskrisen. Om där är det, så är "försäkringsbedrägeri"-teorin trolig.

Elena Ribakova https://www.piie.com/experts/senior-research-staff/elina-ribakova har fel, fritänkare på FB powered by ChatGPT-4 har rätt.

Makes vatnik sense
Citera
2023-04-20, 14:56
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Skickar de allierade trupp så upphör försvars striderna i Buchmut. Vi skickar givetvis folk som hanterar avancerade vapen. ak5 används bara när saker skitit sig ordentligt.

Här är lite strid längs vägen mot bachmut
https://www.youtube.com/watch?v=L0qKn9R9qi0
ocensurerad på telegram
https://t.me/c/1511408815/480
Citera
2023-04-20, 14:58
Medlem
Taggads avatar
Ett finger till massmördaren Putin och hans vämjeliga svans som ljög om att ett Ukrainskt Nato-medlemskap var anledningen till årtusendets misstag att tro sig vinna på invasionen🖕
Citat:
Jens Stoltenberg i Kyiv: Ukraina hör hemma i Nato
Natochefen Jens Stoltenberg är i Kyiv och håller just nu pressträff med Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj. Under torsdagen har de diskuterat Ukrainas önskan om att gå med i Nato.
– Ukrainas rättmätiga plats är i Nato, säger Stoltenberg.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Undrar hur barnamördare Vladimir "det gick åt h-e" Putin mår när han sett till att få Nato in på knutarna och sänkt Ryssland ekonomiskt, politiskt, kulturellt och militärt för tid och evighet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in