2023-04-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somersville
Kollar inte tjejer på gangbang menar du?

Jo men kanske inte efter man mördat och tänt eld på någon
Citera
2023-04-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Stod det i FUP att hon kollat på gangbang?

Japp i surfhistoriken
Citera
2023-04-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaytanicShredder
Var hittar man i FUP att hon kollat porr?

Ja det var de jag undrade över vart man hittade det, de var nån som länkade de här förut från fuppen.
Citera
2023-04-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, kanhända jg har fel, då jag inte läst hela domen riktigt ännu.

Men visa mig hur rätten/domen bevisar att Maja höll i Toves händer.

För som jag ser det räcker det inte med:

- att Johanna säger det (hon är bevisligen inte trovärdig, och har starka behov av hämnd)
- att Maja troligen var vaken (mobilens rörelser och Majas svar till Johanna när hon är på Donken)
- att Maja säger att hon varit på toa (Tove kan ha varit inrullad i en matta (har de tagit prov på någon av de rullade mattorna, klädskåp eller vindsutryme)
- jag anser inte att det är bevisat att Johanna inte kunde egnhändigt klara av mordet utan hjälp av Maja. De själv de anför (skdor på Tove och brist på avvärjningsskador på tjejrna) är bevisat, utan enbart en av de olika scenarior som skulle kunna ha skett.
- att Maja ljuger om sitt sovande, om hon gör det, betyder inte att Johannas berättelse blir mer sann. Att man använder sig av den typen av argumentation när det handlar om mord, som leder till en livvstidsom, är ju konstigt. De kan ju båda ljuga av olika skäl.

Observera att jag INTE hävdar att Maja inte kunde ha deltagit!!!

Jag menar bara att det inte finns tillräckligt med stark bevisning för att Maja hållit i Toves händer.

Jag vet inte om du menade att kommentera mitt inlägg där jag bokstavligen skriver att den svaga punkten är just att man inte kunnat visa att det är omöjligt för JJ att själv ta ett sådant grepp att TT blir försvarlös utöver benen (vilka man får anse bevisligen är fria att sparka i väggen/golvet). Om man anser att det är omöjligt att hålla ett sådant grepp däremot så måste man också anse att det utom rimligt tvivel är så att MH är med och åtminstone håller fast TT.

Nu verkar ju rätten ha bedömt det såpass otroligt att JJ skulle kunna hålla fast TT själv att man anser det bevisat att MH varit med. Jag tror personligen Rullman behöver mer stöd för den tesen till HR, och jag tror inte det är så svårt att anskaffa bevis för det.
Citera
2023-04-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De tillhör bägge de semitiska stammarna.

Precis!! Samma skit olika religion.
Citera
2023-04-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Om det nu finns tydliga tecken på att det är en strypning hur har strypningen i så fall uppstått?

Om det knappast fanns något maginnehåll i magsäcken hur har Tove då skulle kunnats kvävas av det?

Det gäller ju att så tvivel. Det är det Clea var bra på.
Citera
2023-04-20, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Ja det var de jag undrade över vart man hittade det, de var nån som länkade de här förut från fuppen.

Ok. Ska se om jag hittar. Kollade igenom all datatrafik i FUP men inte hittat något. Är det den filen som är på 1200 sidor eller?
Citera
2023-04-20, 12:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers

Var hon?
Citera
2023-04-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Precis vad jag misstänkte. Tror att M är bättre på att manipulera än vad J är eftersom J framställer sig själv som stark, smart och kapabel, även dominant, medans M säkert har lärt sig att hon tjänat mest på att spela ”snäll”, vara i bakgrunden och spela oskyldig. Hon kanske har blivit bemött väldigt daltande pga sina diagnoser och att hon och omgivningen tillsammans format den rollen?
Ligger nog någonting i det, med M, men jag tror inte det nödvändigtvis är fullt medvetet utan ett inlärt beteende som grundar sig dels i hennes NPF men också hur hon bemötts utifrån sina svårigheter. J tror på typiskt narcissistiskt maner att hon är smartare än hon är och det är aldrig en framgångsfaktor när de blir konfronterade med fakta av människor som vet vad de gör.
Citera
2023-04-20, 12:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, inte alls givande så givande som att det kommer fram tankar och spekulationer från olika håll.

Men som du så träffande säger är det av vikt att det finns substans.
Ja, jag som de flesta andra har utgått ifrån FUP och annan info men sett möjliga alternativa förklaringar och tolkat utifrån dem. Ingenting har varit luftflygande hitte-på utan underlag.
Citera
2023-04-20, 12:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Japp i surfhistoriken

Lite märkligt att hon blev kåt efter att ha mördat sin gamla barndomskamrat.

Kvinnor masturberar sällan på daglig basis eller tittar på porr varje dag, så när någon gör det efter att man mördat någon så är det anmärkningsvärt avvikande, och tyder på en väldigt störd individ, och/eller att hon verkligen har ett väldigt ansträngt porrberoende att hon inte kan hålla sig ens den dagen hon mördat någon.

Hon lär bli väldigt sexuellt depraverad i fängelset. Det kan hon gått få leva med. Men det finns säkert manliga groupies som kommer sukta efter henne också, precis som kvinnor suktar efter farliga män i fängelset.
Citera
2023-04-20, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers

Man får nog säga att ett större misslyckande för ett försvar är svårt att se att vi haft i Sverige, att påstå att hon var bra på att så tvivel är närmast sinnesförvirrat. Tvärtom gick ju rätten helt och fullt på rättsläkarens uttalanden. Jag tror Clea gör gott i att släppa dödsorsaken till hovrätten, annars åker hon garanterat på däng igen. Jag tror hon ska inrikta sig på uppsåtet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in