2023-04-19, 09:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tror du måste fråga dig om du är redo för en relation som är helt kravlös.

En relation utan krav är ingen relation. Det faktum att man kan förvänta sig vissa saker i av någon, är liksom själva definitionen av en relation.

Det är därför alla de här trådarna finns. Människor får höra på stan att man ska ha en knullkompis, och att det ska ha vara helt kravlöst. Men en människa utan förväntningar, önskningar och krav finns inte i verkligheten.

Verkligheten är den att den som är i överläge drar knullkompis-kortet får att få behålla ett harem. Den som är i underläge blir ständigt avfärdad och tillrättavisad och får höra att de kan dra om inte skorna passar. Det handlar om makt.

Här kommer lite perspektiv från en person växte upp på åttiotalet:

Det funkade så att om en kille och en tjej låg med varandra några gånger och hängde lite, så sa man att de var "tillsammans". Man kunde vara "tillsammans" två veckor, eller tjugo år. Det ansågs asocialt att ligga med flera samtidigt, men det ansågs inte asocialt att ha många korta förhållanden. Min poäng är att man inte gjorde skillnad på olika *sorts* förhållanden. Ville man ligga med någon, så fick man också ge den personen en chans att visa om han eller hon var girfriend-/boyfriend material även på längre sikt.

Sedan fanns det förstås de där psykiskt svaga personerna, som låg med människor lite på impuls, som "inte visste om de var ihop" efteråt, som ofta spelade ut folk mot varandra och som ofta bedrev någon sortrs lågintensiv hatkampanj mot tjejer eller killar de var intresserade av. Dessa människor var oberäkneliga opportunister, och togs inte på allvar riktigt av oss normala. De var dåtidens slampor och fuckboys, och det innebar bara drama och trubbel att ha med dem att göra. De hade så dålig karaktär, att det aldrig skulle bli något vettigt av dem i alla fall.

Hela den här knullkompis-grejen handlar om att normalisera den senare gruppen av människor. I en frisk värld borde det aldrig ha hänt.
Citera
2023-04-20, 00:53
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
som kille vill jag lägga till, utan att svara på frågan eftersom jag inte är tjej (obv)

Att det beror på till stor del väldigt få killar har KKS, medan många tjejer har KKs

Eftersom det är SJUKT svårt för killar att ha KKs, de måste vara TOP% killar för att tjejer ens ska vilja ha KKS, coh därmed har dessa killar mycket sex. Medan tjejerna väljer ju oftast KK efter sexuell attraktion och oftast alfa, därmed blir de kära i sin KK.

gissar jag
Bra gissning. Egentligen de här killer har inget att erbjuda tjejerna.tjejer förlårar på den typ av relationer.killen går inte med mindset att det här menar inget för mig, tjejen tackar ja i hoppet om att hon inte faller och att han kanske ändrar sig men det är till tjejens förlust.
Citera
2023-04-20, 00:58
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En relation utan krav är ingen relation. Det faktum att man kan förvänta sig vissa saker i av någon, är liksom själva definitionen av en relation.

Det är därför alla de här trådarna finns. Människor får höra på stan att man ska ha en knullkompis, och att det ska ha vara helt kravlöst. Men en människa utan förväntningar, önskningar och krav finns inte i verkligheten.

Verkligheten är den att den som är i överläge drar knullkompis-kortet får att få behålla ett harem. Den som är i underläge blir ständigt avfärdad och tillrättavisad och får höra att de kan dra om inte skorna passar. Det handlar om makt.

Här kommer lite perspektiv från en person växte upp på åttiotalet:

Det funkade så att om en kille och en tjej låg med varandra några gånger och hängde lite, så sa man att de var "tillsammans". Man kunde vara "tillsammans" två veckor, eller tjugo år. Det ansågs asocialt att ligga med flera samtidigt, men det ansågs inte asocialt att ha många korta förhållanden. Min poäng är att man inte gjorde skillnad på olika *sorts* förhållanden. Ville man ligga med någon, så fick man också ge den personen en chans att visa om han eller hon var girfriend-/boyfriend material även på längre sikt.

Sedan fanns det förstås de där psykiskt svaga personerna, som låg med människor lite på impuls, som "inte visste om de var ihop" efteråt, som ofta spelade ut folk mot varandra och som ofta bedrev någon sortrs lågintensiv hatkampanj mot tjejer eller killar de var intresserade av. Dessa människor var oberäkneliga opportunister, och togs inte på allvar riktigt av oss normala. De var dåtidens slampor och fuckboys, och det innebar bara drama och trubbel att ha med dem att göra. De hade så dålig karaktär, att det aldrig skulle bli något vettigt av dem i alla fall.

Hela den här knullkompis-grejen handlar om att normalisera den senare gruppen av människor. I en frisk värld borde det aldrig ha hänt.
Bra förklaring hoppat är att fler kvinnor ska inse det och sluta gå med den typ av relationer ihopp om att hitta kärlek för att den lilla gruppen du nämner har expanderat till allt fler män som vill ha kravlöst och slipper ansvar.Det de missar att de förlårar chansen att vara med om en relation som är utvecklande med intimetet och närhet.
Citera
2023-04-20, 01:10
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det kanske är så jag har gjort då? Jag har inte lyckats se den röda tråden i hur jag valt mina kk:s, men känner inte att jag vill ha någon relation med någon av dom. Det är någon detalj som är annorlunda förmodligen, men jag trodde att det mest var för att man bara ses när man har sex och inget annat krusidull.
Då har jag sannolikt valt män efter hur män brukar välja sina kvinnliga kk:s?
Fast jag inbillar mig också att jag kan skilja på sex och kärlek, eftersom jag inte blivit kär i någon av dom jag träffat, fast dom är trevliga som personer men jag känner ingen längtan eller behov av att träffad dom längre stunder än för sex.
Har du lyckats med att träffa någon du har relation med?
Citera
2023-04-20, 01:15
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ja, det är rätt fantastiskt, jag trodde inte att jag kunde det, då jag inte provat på detta koncept tidigare i livet.
Utifrån mitt kvinnliga perspektiv, kan jag tänka mig både din förklaring och omfattningen man umgås utöver sex kan spela roll. Och även vart i livet man är kanske, vilka behov man har just då och om man känner sig själv bra eller inte? Och är det kärlek eller sex man egentligen vill ha, eller båda delarna?
Jag skulle inte rekommendera någon att skaffa sig en kk ifall man inte känner sig "stabil" och är medveten om "risken" att bli kär, och att ta hänsyn till det redan från början, och att ha tydliga "spelregler" med den man träffar.
Varför ska vi hålla på med spelregler. Att ha pojkvän betyder inte att man är gift men det finns omsesidig respekt och krav på omgänge samt kärlek. Sänk inte ditt värde våga sätta krav eller hitta rätt person. Du ska inte lära din kropp och själ att neka vad den behöver. Intimetet och uppskattning är vad alla mår bra av.
Citera
2023-04-20, 10:34
Medlem
Roligt att det mest verkar vara snubbar som resonerar i den här tråden. Lite skevt dessutom.

Men jag kan svara, det hela är ändå ganska enkelt som jag ser det, åtminstone inledningsvis.

Trivs man sexuellt så stannar det vid kk, det håller ofta bara en begränsad tid och förr eller senare känns det ofta fattigt eller att man börjar irritera sig på småsaker, eller att det börjar smyga fram outtalade förväntningar. Tydlighet måste finnas i alla typer av relationer.
Tex nu senast jag träffade en kk märkte jag att vi älskade, inte knullade, på hans initiativ. Det kommer jag behöva ta upp om det upprepas, han kanske bara ville sexa mer lugnt den gången.

Trivs man sexuellt och även på andra plan, och när det uppstår en dynamik kan det utvecklas till något djupare. Tyvärr har det oftast visat sig i slutändan att det här spelet vissa gillar att hålla på med visar att man ändå inte är känslomässigt mottaglig och då blir det ändå en avrundning av kontakten, jag är för lat och för gammal för sådant.

Sammanfattningsvis så finns inget särskilt knep att hålla undan känslorna, och varför skulle man ens ägna sig åt det, det är väl bara nice om man blir lite kär. För egen del så räcker det med skön humor och bra, cool sexstämning, smidig kommunikation och omtanke, men att han är lite korkad eller har andra sidor som inte håller för pojkvänsmaterial för att få mig att hålla mig i skinnet känslomässigt.
Magiskt sex enbart ger per automatik inte djupare känslor för någon.
Citera
2023-04-20, 10:42
Medlem
LKKINGENs avatar
Som man har jag aldrig upplevt att kk kvinnor velat något annat än att ha en kk och så har det förblivit.
Ni som inte kan klara av det kanske har fastnat för fel brud.
Låter sig knullas i sken av att vilja vara kk för att smyga sig in i en relation?
Citera
2023-04-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Som man har jag aldrig upplevt att kk kvinnor velat något annat än att ha en kk och så har det förblivit.
Ni som inte kan klara av det kanske har fastnat för fel brud.
Låter sig knullas i sken av att vilja vara kk för att smyga sig in i en relation?
Tror det kan vara ganska vanligt, eller att man inte har koll på sig själv riktigt och sina känslor. Även att man kanske vågar sänka garden och tänker ”äh det är bara sex så jag kan lika gärna öppna mig” och så skapas emotionella band man inte räknat med.
Citera
2023-04-20, 11:33
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Har du lyckats med att träffa någon du har relation med?

Nej, och det är inte heller min intention då jag trivs för bra i mitt eget sällskap. Men har trivts med dom jag träffat.
Sen är frågan om jag haft/har kk eller om det är fwb eller älskare, alla har inte samma definition av vad som ingår i vad.
Citera
2023-04-20, 11:38
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Varför ska vi hålla på med spelregler. Att ha pojkvän betyder inte att man är gift men det finns omsesidig respekt och krav på omgänge samt kärlek. Sänk inte ditt värde våga sätta krav eller hitta rätt person. Du ska inte lära din kropp och själ att neka vad den behöver. Intimetet och uppskattning är vad alla mår bra av.

Med spelregler så menar jag att man innan man inleder något är överens om vad och hur man vill ha det, och så håller man sig till det för att inte krångla till det. Man ser till att vara överens om vad man vill få ut av det hela och självklart bygger det på respekt för båda personer.
Jag har ställt mina krav och hittat rätt person för att ha en mycket bra sexpartner, och jag nekar inte min kropp och själ vad den behöver. Jag får det jag önskar och han tycks få det han önskar, kan man begära mera än så?
Citera
2023-04-27, 14:43
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc12345667
Utan några vetenskapliga belägg skulle jag ändå vilja påstå att kvinnor lättare blir kär i en kk-relation. Män tenderar att lättare skilja på kärlek och sex. Så upplever jag det i varje fall. Jag har jättesvårt att skilja på sex och kärlek och blir nästan alltid sårad i slutändan, men jag skulle vilja lära mig att bli bättre på att kontrollera mina egna känslor (om detta nu ens är möjligt). Så, vad har ni för erfarenheter och tips?

Du kanske ska sluta hora runt om du inte klarar det då. Och egentligen vad gör det om du blir kär? Det är härligt att äntligen träffa någon som är tillräckligt intressant att bli kär i. Sänk dina förväntningar och lev i nuet. Om det ändå är så lätt för dig o bli kär ha flera samtidigt då.
Citera
2023-04-28, 22:54
Medlem
DinKurdias avatar
Genom att inte ha en kk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in