2023-04-19, 23:22
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Att bjuda på en liten dans känns ändå rimligt. Det där med att "respektera sina gränser" känns svårt i ett sådant sammanhang. Hon var rejält svettig och obekväm men det borde hon ha tänkt på när hon sökte. Jag är själv blyg och skulle verkligen hata att vara med. Är bland det värsta jag kan tänka mig.
Eller så accepterade hon att det blev obekvämt & det var därför hon sökte och inte du, hon hatade en specifik situation, du skulle vara obekväm bara att vara framför en kamera inte hon, hon är alltså inte blyg, ni har ingenting gemensamt alltså kan du ju fria henne från ansvar?
Citera
2023-04-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Eller så accepterade hon att det blev obekvämt & det var därför hon sökte och inte du, hon hatade en specifik situation, du skulle vara obekväm bara att vara framför en kamera inte hon, hon är alltså inte blyg, ni har ingenting gemensamt alltså kan du ju fria henne från ansvar?

Tack och lov har du nog rätt.

Jag vet inte men hon verkar ta sig själv på väldigt stort allvar.
Citera
2023-04-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Försvaret är ju gay numera "we don't always march straight" så vettefan. Arvid känns också beta. Ingen pondus ingenting.

Agust är en riktig betaman som tar disken och hans fulbygge ger ingen mannapoäng heller.

Gillade grävmaskinisten enda naturliga mannen jag sett i det här programmet. Synd att han blev parad med den bitchen.

Dom borde göra ett annorlunda urval för ett bättre program jag vill inte se en samling mjäkiga män bara det är för trist.

Har en känsla av att du inte har den minsta aning om hur det är i försvaret.

Själv gjorde jag faktiskt lumpen som jägarsoldat på 90-talet. Det är väldigt speciellt att som 19-åring hamna i ett sammanhang där du blir fråntagen din person och inordnad i ett kollektiv. Du får inte bestämma vad du ska göra, vad du ska ha på dig, när du ska sova, när du ska äta... Du får inte bestämma nåt själv.. Dessutom ska du lösa uppgifter under stress, sömnbrist, hård fysisk ansträngning osv.
Citera
2023-04-19, 23:53
Medlem
Citat:
Har en känsla av att du inte har den minsta aning om hur det är i försvaret.

Själv gjorde jag faktiskt lumpen som jägarsoldat på 90-talet. Det är väldigt speciellt att som 19-åring hamna i ett sammanhang där du blir fråntagen din person och inordnad i ett kollektiv. Du får inte bestämma vad du ska göra, vad du ska ha på dig, när du ska sova, när du ska äta... Du får inte bestämma nåt själv.. Dessutom ska du lösa uppgifter under stress, sömnbrist, hård fysisk ansträngning osv.

Vad har din upplevelse från värnplikten att göra med faktumet att försvaret har en drös metrosexuella officerare?
Citera
2023-04-19, 23:57
Medlem
Citat:
Arvid verkar väl inte vara "metrosexuell" heller? Vad har du för skev bild av manlighet? Inavlad underklass där pappan i familjen knappt ens törs kolla på Mello eller ta på sig en rosa skjorta av risk för att någon ska komma på att han egentligen gillar killar?

Onödigt av dig att ta till ytterligheter. Måste man vara grottmänniska för att notera när en person är metro? Det går vara rejäl utan att vara en brutus. Arvid är vare sig rejäl eller en brutus. Han är en snobb som sökt sig till officersyrket för statusens skull, vara en elit, snobbig och fjantig sådan. Skulle aldrig klara sig om ngt utanför ramarna anträffar honom.
Senast redigerad av bohonos 2023-04-20 kl. 00:00.
Citera
2023-04-20, 00:17
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vad har din upplevelse från värnplikten att göra med faktumet att försvaret har en drös metrosexuella officerare?
Fast det enda metrosexuella jag vill se i Arvid är att han har kammat håret till en liten snitsig sidbena....som Hitler! som ju också var den första metrosexuelle äkta mannen som slog igenom inom Totalförsvaret....av Europa & att bära kostym måste man göra i armen! det är inte metrosexuellt

Återkom när metrosexet har blivit vulgärt, när du ser honom sminka sig under ögonen med Idas spårlöst försvunna smink & bär svart nagellack för att efterapa sin First lady mormor Tingström
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-20 kl. 00:30.
Citera
2023-04-20, 00:34
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:

Och har ideallängd för en kvinna, dvs 180 cm
180 cm busighet

(För att parafrasarera Arvid när han dunka Ida i ryggen för att vara i kontakt med sin bus(s)ighet)

Hur står det till med Arvids egen busighet?
Citera
2023-04-20, 01:53
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
180 cm busighet

(För att parafrasarera Arvid när han dunka Ida i ryggen för att vara i kontakt med sin bus(s)ighet)

Hur står det till med Arvids egen busighet?
Att han ens bjöd in mormor på sin stora dag var ganska magstarkt för självfallet när Ida skulle kasta iväg blomsterbuketten bakom ryggen som man enligt god sed ska göra så lyckades ju den ödesbestämt segla majestätiskt över alla uppsträckta vänninehänder för att istället landa rakt i mormor Tingströms förvånade öppna rovfågels gap för att cirkeln är ment att slutas med Arvid, mormor utlovade lite senare under bröllopet att hon och Ida hade ett gemensamt mål (ett förtäckt hot) att göra Arvid lycklig, det lovar gott för friktionen & fiktionen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-20 kl. 02:20.
Citera
2023-04-20, 02:59
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Att han ens bjöd in mormor på sin stora dag var ganska magstarkt för självfallet när Ida skulle kasta iväg blomsterbuketten bakom ryggen som man enligt god sed ska göra så lyckades ju den ödesbestämt segla majestätiskt över alla uppsträckta vänninehänder för att istället landa rakt i mormor Tingströms förvånade öppna rovfågels gap för att cirkeln är ment att slutas med Arvid, mormor utlovade lite senare under bröllopet att hon och Ida hade ett gemensamt mål (ett förtäckt hot) att göra Arvid lycklig, det lovar gott för friktionen & fiktionen

Glädjen att efter flera års saknad få avnjuta Herr Bökbergs betraktelser av svensk kärlekssåpa är obeskrivlig. Stark i BSF-trådarna.
LIKA STARK HÄR!
Citera
2023-04-20, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Det har ju du ingen aning om, eller hur?
Citera
2023-04-20, 08:15
Medlem
Citat:

Bjuder inte de flesta in sin far- och morföräldrar på sina bröllop, om de lever och har hälsan vill säga?
Citera
2023-04-20, 09:03
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Jag är redo att betta på utgången..

Arvid och Ida - det här kommer hålla. De har liknande personligheter och verkar gå igång på samma saker men verkar komplettera varandra på ett bra sätt.
Fredrik och Stina - här kommer det också att hålla. Det är lite trevande och lite försiktigt men det finns något hos dem som får mig säker på att det går vägen. Att de båda två är öppna för att det inte är svinlätt från början ger dem enligt mig bättre chans..

Agust och Caroline - finns inte en chans att det håller. Jag tror de håller programmet ut - ingen av dem hoppar av innan programmet är slut men längre än så håller det inte. Han är för på och hon är för av...
Alexander och Lina - här tror jag inte heller att det kommer att hålla. Han är för osäker på sig själv och kommer att förstöra relationen på grund av rädslan att den ska ta slut.

Ska bli spännande att se hur många jag prickar in!

Glöm att Arvid och Ida kommer hålla. När förtjusningen över Arvids uniform försvunnit och han börjat störa sig på hennes ”virrighet” kommer de gå skilda vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in