2023-04-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Varför det? Nu är du bara fördomsfull. Haha, finns det uttrycket fortfarande? Minns att det lanserades i början av 2000-talet. Det är svårt att bli jägare och uppenbarligen är han bra på sitt jobb. Att han har en len röst och kan prata och samtala och inte är rädd för att dansa är helt irrelevant för hans jobb. Förresten är inte metrosexuell en sexualitet, det är bara ett larvigt begrepp som myntades när män i storstäder började bry sig om sitt utseende och sluta spänna sig och vara tillgjort macho, vilket jag ser väldigt många som gör, speciellt från typ Mellanöstern och forna Jugoslavien. Även om jag känner ”metrosexuella” killar som har ursprung därifrån. Idag är det bara en variant att vara svensk man på, ingen big deal.

Jag har alltid sett ner på självutnämnda karlakarlar. Det gränsar ofta till dräggbeteende.
Citera
2023-04-19, 13:00
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Vi får ha lite förståelse för Caroline.
Jag skulle också sitta där rätt chockad och låtit Agust dansa till Detektivbyrån med sin mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Vad har Caroline för musiksmak då? den är ju garanterat lika illa har jag bestämt
Nu har jag tänkt klart som Rickard Sjöberg säger efter att ha fått facit genom att kolla om avsnittet, du får ställföreträda hatter1719 som jag inte orkar svara pga av för långa inlägg

Jag är lite inne på Kulturstrategs spår kontrasterna var oövervinnerliga i att Caroline slängde ut en förtäckt huggkrok om sin könsidentitet i "You touch my tralalala"
som bygger hennes deafult mode, att i rollen som djurvårdare feministiskt kastrera alla henkatter

Och August låtval mötte väl inte med den bästa vilja i värden upp henne med några sexanspelningar, varför Carro gick in i den berömda slidväggen som innebär att ta ett återfall i att kräva att få dom traditionell honkönsrolls behoven uppfyllda, varpå hon maktlöst kastrerade drömmen om sin egen inneboende henkatt som är mottaglig för manliga henkatter som kan hyperkompensera med djurisk sex för sitt i övrigt femininare sätt att vara eller se ut.

All denna lust att bedriva vidare Detektivbyråarbete huruvida August är lovlig
tvärdog https://imgbox.com/e5LN60nt
när hon fick se hur snabbt August hemföll till att dansa brudvalsen med mamma!!
i hennes utevaro (skittest Nr:1) banden var inte klippta!, och till råga på allt dansade dom till tonerna av en asexuell vaggvisa genom en speldosa för naiva nyfödda barn (och August har ju beskrivit sig som naivist när det kommer till kärlek)

Det här är ingen kritik mot August's person utan en skildring över hur beteendet uppfattades av Carro, han hade bara otur igen!

Citat:
men det är väl för att jag är lite äldre kanske?
Håll dig bara vid liv i 50 år till och jag tror att din genus-klimatomställning börjat ta fart
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-19 kl. 13:54.
Citera
2023-04-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Ida och Arvid är perfekt matchade när det gäller attraktion och inte ens TV-produktionen försökte dölja att de gick all in redan första natten även om de ramade in det lite snyggare i form av ett romantiskt nakenbad på småtimmarna. Jag är ledsen, jag tror fortfarande inte på det här, när de möter vardagen kommer problemen komma.
Jag skrev i förra inlägget att Ida ville ha en Tarzan men fick en Carl Hamilton men när jag ser andra avsnittet känns det som hon fått Bengt Hall - missförstå mig rätt jag menar absolut inte att Arvid lägger hand på kvinnor eller behandlar människor illa, det jag menar är att hon förväntas anpassa sig till hans värld där traditioner och ritualer är överordnat mycket annat. Jag kan tänka mig att den auktoritära Arvid inte kommer se lika nöjd ut när han tvingas springa på pubrundor eller besöka svettiga källarlokaler på Söder tillsammans med Idas mer gränslösa umgänge.
Jag har inte ändrat mig, jag ger det här fortfarande bara en chans på 3/10 att de fortsätter tillsammans efter tv-inspelningen.

Gillar den här analysen. Är ungefär också hur jag tänker om Arvid och Ida. Attraktion är 10 av 10, men vardagen innehåller annat än det. Men jag hoppas att jag har fel, eftersom jag unnar delatagarna att hitta rätt.
Citera
2023-04-19, 16:55
Medlem
Citat:
Snarare woke och menlösa cucks.
Efter metoo, så kom det kravet.
Har vi sett någon man som ryat eller varit dominant på senare år?
Nej bara massa otroligt undergivna, vilsna män.
Män, som de dominanta kvinnorna inte vill ha.

Vi får väl se om det är någon som bjuder på lite motstånd denna serieomgång?
Undergivna vilsna män. Har svårt att se framför mig en intrig överhuvudtaget...

Äää det kommer bli den mjäkiaste säsongen hitintills att titta på.

Varför tar dom inte in män som arbetar t.e.x inom hantverkaryrket och dyl där skaran definitivt är maskulin? Anses inte sådana män vara rumsrena nog enligt SVT kanske?

Måste männen vara formade eller formbara (undergivna) av den feminsitiska doktrinen?
Citera
2023-04-19, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Arvid verkar väl inte vara "metrosexuell" heller? Vad har du för skev bild av manlighet? Inavlad underklass där pappan i familjen knappt ens törs kolla på Mello eller ta på sig en rosa skjorta av risk för att någon ska komma på att han egentligen gillar killar?

Eller hur. Inte för att det är något fel med att vara ”metrosexuell”, tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag har alltid sett ner på självutnämnda karlakarlar. Det gränsar ofta till dräggbeteende.

Japp.

Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Gillar den här analysen. Är ungefär också hur jag tänker om Arvid och Ida. Attraktion är 10 av 10, men vardagen innehåller annat än det. Men jag hoppas att jag har fel, eftersom jag unnar delatagarna att hitta rätt.

Så är det ju för alla, även för dom par som inte är attraherade av varandra, tror det blir ännu svårare då. Jag vet fall där vänner blivit kära men då har dom hunnit vara vänner helt platoniskt i typ 15-30 år först och hunnit bygga en bra relation helt utan romantik och sex först, så blir ju inte förutsättningarna i ett arrangerat äktenskap när man börjar med äktenskap och dom förväntningarna eller försök till kärlek. Tror programmet skulle lyckas bättre om det hette ”kollegor vid första ögonkastet”, typ att par matchas som isolerade ska jobba och bo ihop under en månad på typ en segelbåt eller en annars öde ö. Då hade nog dom romantiska känslorna väckts.

Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Undergivna vilsna män. Har svårt att se framför mig en intrig överhuvudtaget...

Äää det kommer bli den mjäkiaste säsongen hitintills att titta på.

Varför tar dom inte in män som arbetar t.e.x inom hantverkaryrket och dyl där skaran definitivt är maskulin? Anses inte sådana män vara rumsrena nog enligt SVT kanske?

Måste männen vara formade eller formbara (undergivna) av den feminsitiska doktrinen?

Wtf, Arvid är officer och jägare inom försvaret, är inte det maskulint? Agust bygger sitt eget hus.
Någon av säsongerna var det en manlig grävmaskinist med som matchades med en (elak) socionom. En annan säsong en manlig snickare som matchades med en (elak) golfspelande kvinna. En gång matchades en schysst sjukgymnast med en (elak) typ lagerarbetare (kille) så alla är inte akademiker. Men uppenbart så söker fler som är ”medelklass” till programmet, framförallt lägre medelklass.
Citera
2023-04-19, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karamella
Den statistiken (med ungefär hälften) är inte jämnt fördelad dock, den handlar inte om individer utan om äktenskap. Vissa människor gifter sig väldigt många gånger, och skiljer sig många gånger, och drar då upp statistiken. Så det är inte så att hälften av alla *människor* som kommer skilja sig, det är bara hälften av alla *äktenskap*, men vissa gifter sig 5 gånger.

De som bara har gift sig en enda gång har större chans än 50% att aldrig skilja sig. Men någon som gifter sig för tredje gången har ganska stor risk att återigen skilja sig.
Jag känner mig lurad. Detta har dom vevat i TV och tidningar i decennier. Hälften av alla giftermål slutar med skilsmässa. Men det är ju inte samma sak som att hälften av alla som gifter sig skiljer sig.
Citera
2023-04-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Wtf, Arvid är officer och jägare inom försvaret, är inte det maskulint? Agust bygger sitt eget hus.
Någon av säsongerna var det en manlig grävmaskinist med som matchades med en (elak) socionom. En annan säsong en manlig snickare som matchades med en (elak) golfspelande kvinna. En gång matchades en schysst sjukgymnast med en (elak) typ lagerarbetare (kille) så alla är inte akademiker. Men uppenbart så söker fler som är ”medelklass” till programmet, framförallt lägre medelklass.
Försvaret är ju gay numera "we don't always march straight" så vettefan. Arvid känns också beta. Ingen pondus ingenting.

Agust är en riktig betaman som tar disken och hans fulbygge ger ingen mannapoäng heller.

Gillade grävmaskinisten enda naturliga mannen jag sett i det här programmet. Synd att han blev parad med den bitchen.

Dom borde göra ett annorlunda urval för ett bättre program jag vill inte se en samling mjäkiga män bara det är för trist.
Citera
2023-04-19, 21:48
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Jag känner mig lurad. Detta har dom vevat i TV och tidningar i decennier. Hälften av alla giftermål slutar med skilsmässa. Men det är ju inte samma sak som att hälften av alla som gifter sig skiljer sig.

Exakt.
Jag har känt mig så glad över den där statistiken då relationen inte blev bra här (dock inte gift, men barn har jag).
Och alla mina syskon har mindre lyckade relationer, gifta eller inte.

Det här med matchning.
Alltså detta är INGET för mig överhuvudtaget. (Nätdejting alltså.)
Det bara går inte att placera in mig i ett fack.
Jag ser aldrig något som attraherar mig överhuvudtaget heller, då individer rankar sig på såna där dejtingsajter.
Jag faller inte för såna där ytliga kriterier.
För mig är det mer komplicerat än så.

Det är något tvillingsjäl-aktigt (något intellektuellt tror jag) in real life, som jag däremot kan falla handlöst för.
Men detta kan man inte komma åt på dejtingsajter.

Och sen ett jävla expertteam som matchar folk om den ena gillar att diska och den andra inte,

Fy fan att matchas på så ytliga kriterier.

Jag skulle känna mig våldtagen att lägga mitt liv åt några ANDRA som ska bedöma vad som funkar för mig.

När par är gifta efter den här serien, anser jag vara rena turen, kombinerat ihop med ibland att folk har mer anspråkslösa krav, på en livspartner.

Jag hade en bekant som en gång sa "äh, jag har inte så höga krav. Det räcker om hon kan klia mig på ryggen då jag badar." och jag blev så äcklad av att man kan ha så låga krav.
Men för vissa räcker det. "Åh, jag vill bara ha någon som jag kan stå och laga mat med här i köket".
Hur många har inte sagt det i dessa dejtingprogram.
Men visst, vissa kanske bara är nöjda om de slipper vara ensamma?
Citera
2023-04-19, 21:50
Bannlyst
Citat:
Exakt.
Jag har känt mig så glad över den där statistiken då relationen inte blev bra här (dock inte gift, men barn har jag).
Och alla mina syskon har mindre lyckade relationer, gifta eller inte.

Det här med matchning.
Alltså detta är INGET för mig överhuvudtaget. (Nätdejting alltså.)
Det bara går inte att placera in mig i ett fack.
Jag ser aldrig något som attraherar mig överhuvudtaget heller, då individer rankar sig på såna där dejtingsajter.
Jag faller inte för såna där ytliga kriterier.
För mig är det mer komplicerat än så.

Det är något tvillingsjäl-aktigt (något intellektuellt tror jag) in real life, som jag däremot kan falla handlöst för.
Men detta kan man inte komma åt på dejtingsajter.

Och sen ett jävla expertteam som matchar folk om den ena gillar att diska och den andra inte,

Fy fan att matchas på så ytliga kriterier.

Jag skulle känna mig våldtagen att lägga mitt liv åt några ANDRA som ska bedöma vad som funkar för mig.

När par är gifta efter den här serien, anser jag vara rena turen, kombinerat ihop med ibland att folk har mer anspråkslösa krav, på en livspartner.

Jag hade en bekant som en gång sa "äh, jag har inte så höga krav. Det räcker om hon kan klia mig på ryggen då jag badar." och jag blev så äcklad av att man kan ha så låga krav.
Men för vissa räcker det. "Åh, jag vill bara ha någon som jag kan stå och laga mat med här i köket".
Hur många har inte sagt det i dessa dejtingprogram.
Men visst, vissa kanske bara är nöjda om de slipper vara ensamma?
Det räcker ju att en procent av alla håller på som Lill-Babs så blir statistiken helt skruvad.
Citera
2023-04-19, 21:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Det räcker ju att en procent av alla håller på som Lill-Babs så blir statistiken helt skruvad.

Oh no.
Låt mig tro att det är 50 procent som skiljer sig.
Så man inte känner sig ensam om att det havererar.
Citera
2023-04-19, 22:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Elin gillar ja, sättet hon pratar på & tar sig friheter, det är hon och Caroline som är det enda paret som är intressanta att följa av någon outgrundlig anledning, dom andra två är transportsträcka

Caroline följer en vänsteraktivists livsstils-manual till punkt å pricka

Jobba med djur, inte gillar laga mat (vilket karl ska göra v princip), dricka öl, och hade ett stark rättspatos som journalist

Hon verkar dock ha humor, hon skämtade med August om sitt underliggande önskemål om att få träffa
en kallhamrad ex brottslig som suttit i Kumlabunkern

Och har ideallängd för en kvinna, dvs 180 cm
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-19 kl. 22:39.
Citera
2023-04-19, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Försvaret är ju gay numera "we don't always march straight" så vettefan. Arvid känns också beta. Ingen pondus ingenting.

Agust är en riktig betaman som tar disken och hans fulbygge ger ingen mannapoäng heller.

Gillade grävmaskinisten enda naturliga mannen jag sett i det här programmet. Synd att han blev parad med den bitchen.

Dom borde göra ett annorlunda urval för ett bättre program jag vill inte se en samling mjäkiga män bara det är för trist.

Jag har ingenting emot de flesta männen i programmet, har varit ett fåtal jag tyckt varit olämpliga kandidater som han med mössan som körde psykisk misshandel framför kamerorna, en av killarna i ett samkönat par (han som var elak) och strumpmannen. Gillade också snickaren i den säsongen (han med socionomen), han var jätteschysst men det är flera andra också. Känns som att du har problem med andra än såna som du starkt kan relatera till själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in