2023-04-20, 07:38
Medlem
Det är mycket möjligt att MH har varit med och på något sätt hjälpt JJ inne på badrummet när Tove dog, men MHs lögner har bara gjort det värre för henne. Tänk så var hon inte ens med utan stod bara vid dörren och tittade på när det hände, men hon ljuger så dåligt så hon istället framkommer som extremt opålitlig. Men med tanke på det är JJ som har haft konflikter med Tove och JJ som verkar ha haft planer om att mörda Tove (hennes google sökningar om hur man mördar någon diskret + försök till mordbränder) medan MH bara verkar varit en lågintelligent kompis som svansar efter henne, så är det ju rent juridiskt rätt sjukt att ge dessa två exakt samma straff och livstid dessutom. Känns lite som att tingsrätten gjort det mer utav respekt för Toves familj, de vet själva att överklagan kommer ske. MH får nog tidsbestämt i hovrätten. Hoppas på de inte förmildrar för mycket dock, för Toves anhörigas skull.

Eller tror ni MH skiter i att överklaga? Känns som hon inte alls har samma driv eller ork som JJ.
Citera
2023-04-20, 07:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Tror ni att Hovrätten verkligen vågar fria Maja och sänka straffet för Johanna? Svenska folket vet att båda är skyldiga. Det inser ju alla som inte är totalt hjärndöda. Det kommer helt klart att bli ett jävla ståhej om de ändrar på det här beslutet.
Tänker också på det. Det känns lite som att tålamodet är slut för sånt här och att det finns ett stort yttre tryck att domen ska hålla.

Sen är det som sagt inte alls givet att dom brukar göra det. Det måste komma fram väldigt övertygande ny bevisning. Många här pratar som om det vore självklarheter. Handlar väl om att man automatiskt tänker på några uppmärksammade fall där det skett. Men det är väl bara knappt hälften av alla domar som överklagas som ändras i HR?
Citera
2023-04-20, 07:45
Medlem
Varför blurrar dom foton när GM är dömd? Är det för att det är niggers vi har att göra med eller för att det ska överklagas? Brukar inte riktiga bilder komma upp när GM är dömd?

https://www.svd.se/a/4oV5na/bada-kvinnorna-doms-till-livstids-fangelse-for-mordet-pa-tove-i-vetlanda
Citera
2023-04-20, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det är mycket möjligt att MH har varit med och på något sätt hjälpt JJ inne på badrummet när Tove dog, men MHs lögner har bara gjort det värre för henne. Tänk så var hon inte ens med utan stod bara vid dörren och tittade på när det hände, men hon ljuger så dåligt så hon istället framkommer som extremt opålitlig. Men med tanke på det är JJ som har haft konflikter med Tove och JJ som verkar ha haft planer om att mörda Tove (hennes google sökningar om hur man mördar någon diskret + försök till mordbränder) medan MH bara verkar varit en lågintelligent kompis som svansar efter henne, så är det ju rent juridiskt rätt sjukt att ge dessa två exakt samma straff och livstid dessutom. Känns lite som att tingsrätten gjort det mer utav respekt för Toves familj, de vet själva att överklagan kommer ske. MH får nog tidsbestämt i hovrätten. Hoppas på de inte förmildrar för mycket dock, för Toves anhörigas skull.

Eller tror ni MH skiter i att överklaga? Känns som hon inte alls har samma driv eller ork som JJ.

Jag tror personligen att MH var betydligt mer inblandad än JJ påstår, tror inte en sekund på den här lätta "fällningen" JJ menar skulle ha lagt TT ner. Jag gissar att MH (som JJ säger) varit inne på toaletten när övergreppet börjar, och att hon varit med och brottat ned TT. Om hon därefter hållt fast armarna på det sätt JJ påstår känns lite oklart, men på något sätt har hon sett till att TT är "inkapaciterad" som rättsläkaren uttrycker det.
Citera
2023-04-20, 07:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skroti.Wantusis
Varför blurrar dom foton när GM är dömd? Är det för att det är niggers vi har att göra med eller för att det ska överklagas? Brukar inte riktiga bilder komma upp när GM är dömd?

https://www.svd.se/a/4oV5na/bada-kvinnorna-doms-till-livstids-fangelse-for-mordet-pa-tove-i-vetlanda
Verkar vara olika. Finns flera medier där bilderna cirkulerar friskt. Aftonbladet, Expressen, TV4 mm.

Mer töntigt att några fortsätter blurrningen då alla kan se bilderna enkelt någon annanstans
Citera
2023-04-20, 07:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH kan ha ljugit eftersom hon var/är rädd för JJ!!!!!

Trams, JJ satt i häkte och kunde inte skada henne.
Citera
2023-04-20, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Verkar vara olika. Finns flera medier där bilderna cirkulerar friskt. Aftonbladet, Expressen, TV4 mm

Ok tack, medier jag inte läser.
Citera
2023-04-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag tror personligen att MH var betydligt mer inblandad än JJ påstår, tror inte en sekund på den här lätta "fällningen" JJ menar skulle ha lagt TT ner. Jag gissar att MH (som JJ säger) varit inne på toaletten när övergreppet börjar, och att hon varit med och brottat ned TT. Om hon därefter hållt fast armarna på det sätt JJ påstår känns lite oklart, men på något sätt har hon sett till att TT är "inkapaciterad" som rättsläkaren uttrycker det.
Det är möjligt men jag tror inte JJ hade tvekat en sekund på att berätta det då, att MH också har slagit ned Tove i golvet osv. Nu sa hon bara ”hon höll i händerna”, varför skulle JJ vilja skydda MH när det var MH som berättade att de dumpade Toves kropp i skogen och alltså avslöjade mordet först?
Citera
2023-04-20, 07:51
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
För att Maja inte var lika drivande, jag får en känsla av att det aldrig hade begåtts ett mord om det inte vore för Johannas inblandning i soppan.

Vi får inte heller glömma att Johanna är den som orsakar de fysiska skadorna på Tove, vilket är huvudorsaken till Toves död. Med den vetskapen känns det orättvist att både Johanna och Maja tilldelas samma straff.
Hon var delaktig i dödandet, samt ljög att hon sov, hon kunde ha larmat polis t.ex det gjorde hon inte. Hon ljög hela tiden i häktet. Hon har varit delaktig i det hela så i min värld finns inga förmildrande omständigheter!
Citera
2023-04-20, 07:59
Medlem
Zoneinopiums avatar
Finns ljudfilerna från huvudförhandlingen någonstans?
Citera
2023-04-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det är möjligt men jag tror inte JJ hade tvekat en sekund på att berätta det då, att MH också har slagit ned Tove i golvet osv. Nu sa hon bara ”hon höll i händerna”, varför skulle JJ vilja skydda MH när det var MH som berättade att de dumpade Toves kropp i skogen och alltså avslöjade mordet först?

"Problemet" är att JJ inte KAN berätta det, därför att då är det ett uppenbart uppsåtligt mord hon erkänner helt plötsligt. Hon måste dessutom kontrollera historien, så om hon lägger för mycket ansvar på MH vet hon att hon är ute på hal is, då är det helt plötsligt upp till MH att styra berättelsen.

Men som sagt, det är en teori bara. Det kan ju faktiskt vara exakt så som JJ säger också.
Citera
2023-04-20, 08:04
Medlem
senapslamms avatar
LESHEM är ju en känd judisk släkt.
Den iskalla uppsynen och den brutala näsan har många tolkat som resande / tattare.

Här har vi alls en judinna på Småländska höglandet. Leshem, smaka på namnet. En familj som gått ned sig ekonomiskt och hamnat "mitt i ingenstans". Klart föräldrarna sått bitterhet i flickan, hennes ögon är ju döda.
Någon från VETLANDA som känner till mer om familjen och hur de försörjer sig?
Förtennar de kastruller eller sysslar med investeringsbedrägerier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in