2023-04-19, 20:59
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det bästa hade givetvis varit om båda begick självmord. Deras liv är ju ändå över hur det än går i Hovrätten.

Ännu bättre vore om de skulle hängas på oldschool vis! Nu blir de bara ett ännu större belastning på samhället.
Citera
2023-04-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Kanske blir polare med Johanna Möller

Om hon hamnar i Ystad, just nu är hon på Hinseberg.
Jag har för mig att Johanna Möller sitter där.
Hon och Maja måste vara på olika avdelningar av säkerhetsskäl.
Målskamrater som skyllt på varandra.
Citera
2023-04-19, 21:01
Medlem
AriGoldds avatar
Nu är ju det här en väldigt stor ”om”-fråga med tanke på att det blir en sväng i hovrätten och risken finns, i alla fall i Majas fall, att hon går fri. Men om den här domen står sig, kommer de att sitta på Hinsan bägge två då? Och träffa på varandra där isåfall? Eller blir det Ystad för fröken Hellman så att de hålls isär?
Citera
2023-04-19, 21:02
Medlem
Hur går det till när de åtalade får domen?
Är de kvar i häktet eller är de närvarande i tingsrätten för att höra domen muntligt?
Citera
2023-04-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Men kan inte lalla omkring med mördare. Är man myndig ja du får man också se till att ta konsekvenserna för sitt handlande. Finns inga förmildrande omständighet bara för att man har låg ålder…

Tyvärr, samhället måste börja markera rejält . Vi har dödsskjutningar i Sverige nästan dagligen. Och det är framförallt unga människor som håller på …

I de punkterna i Brottsbalkens som anger vilka de förmildrande omständigheterna är, så finns omständigheten "Om den tilltalades handlande stått i samband med hans eller hennes bristande utveckling, erfarenhet eller omdömesförmåga" vilket delvis siktar in sig på ung ålder. Så där har du fel, även om jag för den sakens skull inte tycker att den förmildrande omständigheten är tillämpbar i detta fallet...
Citera
2023-04-19, 21:05
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ hade mördat TT oavsett... med eller utan MH
Är det en förmildrande omständighet på något sätt? Är man delaktig i en sådan sak ska man också få strängaste möjliga straff.
Citera
2023-04-19, 21:06
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Håller på att läsa FUPen och vet inte vad man ska säga efter att ha läst hennes testimony.. först och främst får migrän bara att läsa det hon säger när hon snackar som en 12årig fjortis sen blir man grymt äcklad hur jävla nonchalant hon är och hennes tillgånga sätt över det hela. Sen så agerar som inget har hänt.

Kopierat från FUPen..

”liksom”
Citera
2023-04-19, 21:07
Medlem
är inget proffs men vad jag sett trodde många att maja inte skulle bli dömd för mord. tror ni hon blir friad för mord i hr?
Citera
2023-04-19, 21:07
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
J: Nej jag gick och duschade, eh, ja jag duschar ju alltid efter en utekväll men ja jag kände
mig inte direkt så jättefräsch efter det här så jag gick och, jag duschade och sen såg jag att
Albin, Toves kille hade ringt mig ett par gånger så då ringde jag tillbaka och när han frågade
var hon var så sa jag att hon var på väg hem och ska jag vara ärlig så chockade situationen att
jag trodde nog på det själv helt ärligt. Jag, då hade man ju hamnat i en chock så det gick
liksom inte att ta in så det blev så surrealistiskt att när jag sa att hon är på väg hem så tänkte
jag att hon faktiskt var det.
F: Men du sa till Albin där att Tove hade gått hem?
J: Mmm.
F: Hade du och Maja diskuterat redan i det här skedet vad ni skulle säga om någon frågade?
J: Nej.
F: Hade ni nämnt det överhuvudtaget?
J: Nej, alltså det var, inget av det här var tänkt utan det blev väldigt tragisk situation så att
efter jag och Maja hade varit i min lägenhet tillbaka igen så tittade jag bara på Maja och sa nu
Förhör med Leshem Jansson, Johanna Tova Wilma; 2023-01-10 13:25 diarienr: 5000-K1226065-22 1035
åker vi hem och lägger oss. Jag hade absolut ingen tanke på att nu ska jag vara strategisk eller
så utan jag var helt slut och ja jag orkade inte så ja jag tänkte inte på någonting. Jag ville bara
hem och sova så att vi, vi sa väl att vi skulle ses dagen därpå men vi sa inget. Inget mer vad
jag minns, nej.

Sikken raketforskare
Citera
2023-04-19, 21:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Du har ju tjatat dagligen sen i vintras om hur oskyldig negern är. Provocerande då du aldrig verkar ge upp trots att domstolen förstått hur skyldig lilla Maja är. Du och fylleprofessor GW är väl snart dom enda som tycker Maja är icke delaktig trots att hon inte gjorde ett väsen av sig för att förhindra eller larma om mordet. Istället bar hon ut Tove och hjälpte den andra mördaren att lysa med lampan så Tove blev väl gömd. Hur du kan se negern som så oskuldsfull är en gåta och nu fick ju hela svenska folket se en bild på den fule fan.
Provocerad blev även jag, men av
förutfattade meningar om tingens ordning, slutsatser enbart utifrån egna preferenser, föraktfulla fördomar och fördömanden. Sådant kan inte alltid få stå oemotsagt. En del reagerade jag starkt på.

Oskyldig är M givetvis inte. Det är mycket som vilar på hennes axlar
men
jag tror fortfarande inte att hon deltagit I badrummet. Bevisningen är för svag, enligt mig. Men det är min bedömning och jag har inga problem med att rätten gör en annan.

Att M nog är mer insyltad än jag trodde från början kan jag tillstå. Efter hand som nya uppgifter kommit fram och andra skribenter med hållbara argument påverkat mig har jag justerat min syn på Ms självständiga agerande.

Som jag skrivit flera gånger tidigare har myntet två sidor, som båda oftast går att hitta förklaring till. Det mesta är varken rätt eller fel utan endast olika perspektiv.
Citera
2023-04-19, 21:08
Medlem
60-åriga sd-mannen som sköt och styckade en vän i sitt hem och sedan kasta ut likdelarna runt sthlm. Han fick 16 år.

Rabatt för han medverkat i utredningen och sagt var mordvapnet fanns.

Lättare vinna på lotto än gissa utgången av en rättegång i tingsrätten.
Senast redigerad av BlixtarDunder 2023-04-19 kl. 21:11.
Citera
2023-04-19, 21:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eller efter att ha pratat med juridikkunnigt folk som varit säkra på morddom för bägge. . Who knows?

Om du mot förmodan har rätt i det antagandet så borde domen stå sig i Hovrätten. Det betvivlar jag starkt, såvida inte praxis när det gäller bevisvärdering gått in i en ny era. Vilket i o för sig har funnits ett behov av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in