Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Du har ju tjatat dagligen sen i vintras om hur oskyldig negern är. Provocerande då du aldrig verkar ge upp trots att domstolen förstått hur skyldig lilla Maja är. Du och fylleprofessor GW är väl snart dom enda som tycker Maja är icke delaktig trots att hon inte gjorde ett väsen av sig för att förhindra eller larma om mordet. Istället bar hon ut Tove och hjälpte den andra mördaren att lysa med lampan så Tove blev väl gömd. Hur du kan se negern som så oskuldsfull är en gåta och nu fick ju hela svenska folket se en bild på den fule fan.
Provocerad blev även jag, men av
förutfattade meningar om tingens ordning, slutsatser enbart utifrån egna preferenser, föraktfulla fördomar och fördömanden. Sådant kan inte alltid få stå oemotsagt. En del reagerade jag starkt på.
Oskyldig är M givetvis inte. Det är mycket som vilar på hennes axlar
men
jag tror fortfarande inte att hon deltagit I badrummet. Bevisningen är för svag, enligt mig. Men det är min bedömning och jag har inga problem med att rätten gör en annan.
Att M nog är mer insyltad än jag trodde från början kan jag tillstå. Efter hand som nya uppgifter kommit fram och andra skribenter med hållbara argument påverkat mig har jag justerat min syn på Ms självständiga agerande.
Som jag skrivit flera gånger tidigare har myntet två sidor, som båda oftast går att hitta förklaring till. Det mesta är varken rätt eller fel utan endast olika perspektiv.