2023-04-19, 20:25
Medlem
Fan så skönt men var väntat. Hoppas det kan hålla sig i hovrätten(om det överklagas) och att skiten får sitta där nu. Men det bästa hade och bara slängt ner dom i varsitt 10m djupt hål och sedan fyllt igen det...Hur mycket.kommer inte dessa parasiter kosta och har kostat oss redan? Smutsiga jävlar
Citera
2023-04-19, 20:26
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hur var Expressen partisk innan och försvarade M? Någon som är partisk förutom deras advokater såklart som vill vinna alla mål dom tar sig an helst, och förutom GW är ju Oisin Cantwell på Aftonbladet. Herregud vad han stör sig på att även M hålls ansvarig.

Nej det var jag och ett annat konto som satt och tittade när de rapporterade live från rättegången. Vi tyckte båda att Expressens live-rapportering inte var okej. Det var tydligt att snubben från Expressen som rapporterade live la in sina egna värderingar som var till förmån för Maja vilket inte de andra som rapporterade gjorde på samma sätt.

Men du har helt rätt i det du skriver. Det är fel av mig att döma ut Expressen p.g a en journalist. Du har rätt i att det är (för) många som yttrat sig(?) Det stämmer att Oisin Cantwell på Aftonbladet också är en som yttrat sig till förmån för Maja.

Sedan kan man ifrågasätta om alla dessa "experter" som LGWP, Sven Alhem och Leif Silbersky ska yttra sig innan domen, det är fel tycker jag.

En vanlig Svensson som bara läser tidningen får ju faktiskt helt fel uppfattning om hur det ligger till och kanske tror att TR har dömt alldeles galet.
Senast redigerad av why123 2023-04-19 kl. 20:30. Anledning: .
Citera
2023-04-19, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag uppfattade Expressens reporter vara väldigt upprörd under rättegången, han ifrågasätte MH,s berättelse redan då.
Jag gillade hans sätt och skriva
P.s och nu är jag partisk 😉 eftersom domen blev som den blev.

Aha, tyckte du skrev att dom var partiska till M:s fördel. Jag hoppas och tror att även hovrätten ger båda livstid. Jag tror även att M inte bara hade insiktsuppsåt utan också avsiktsuppsåt. Dom har pratat om att mörda Tove, J har berättat för M att hon försökt mörda sitt ex genom mordbrand. Dom har varit ute efter Tove länge bägge två, M tvekade inte en sekund, DESSUTOM, medans J gick och öppnade för grannen satt M kvar och antingen bara höll fast eller avslutade mordet, eller tog vid tills J var tillbaka, dom gjorde det bägge två och åkte sen och brände kroppen.
Citera
2023-04-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dznBot
Inget som framkommit

Men vad var det för schism mellan Tove och JL som till slut ledde till att JL dödade Tove?
Citera
2023-04-19, 20:28
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Håller på att läsa FUPen och vet inte vad man ska säga efter att ha läst hennes testimony.. först och främst får migrän bara att läsa det hon säger när hon snackar som en 12årig fjortis sen blir man grymt äcklad hur jävla nonchalant hon är och hennes tillgånga sätt över det hela. Sen så agerar som inget har hänt.

Kopierat från FUPen..

Antingen är hon så extremt lågbegåvad den där tjejen eller så var det dråp. Ingen kan planera ett mord och vara sådär dålig...
Citera
2023-04-19, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej det var jag och en annat konto som satt och tittade när de rapporterade live från rättegången. Vi tyckte båda att Expressens live-rapportering inte var okej. Det var tydligt att snubben från Expressen som rapporterade live la in sina egna värderingar som var till förmån för Maja vilket inte de andra som rapporterade gjorde på samma sätt.

Men du har helt rätt i det du skriver. Det är fel av mig att döma ut Expressen p.g a en journalist. Du har rätt i att det är (för) många som yttrat sig(?) Det stämmer att Oisin Cantwell på Aftonbladet också är en som yttrat sig till förmån för Maja.

Sedan kan man ifrågasätta om alla dessa "experter" som LGWP, Sven Alhem och Leif Silbersky ska yttra sig innan domen, det är fel tycker jag.

En vanlig Svensson som bara läser tidningen får ju faktiskt helt fel uppfattning om hur det ligger till och kanske tror att TR har dömt alldeles galet.

Haha, fan, säger bara såhär LÄS TRÅDEN ^^. ^^.
Kan inte skriva varför men…

Håller helt med i övrigt. Läskigt med hur en av de skyldiga verkar ha kontakter som påverkar mediabilden.
Citera
2023-04-19, 20:29
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag är mest glad för Tove och Toves familj! tyvärr har vi ju inte dödsstraff i Sverige! men jag är uppsagt riktigt glad för Toves familjs skull i denna tragedi!

Det är ju det man tänker på i tragedin , att familjen ska känna någon slags rättvisa. Tove får de tyvärr aldrig tillbaka 😢
Citera
2023-04-19, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Antingen är hon så extremt lågbegåvad den där tjejen eller så var det dråp. Ingen kan planera ett mord och vara sådär dålig...

Jo. Händer hela tiden. Mördare är inte Einsteins.
Citera
Medlem
MrLevaLivets avatar
Vad var motivet? Har scrollat ett gäng sidor utan att hitta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Men vad var det för schism mellan Tove och JL som till slut ledde till att JL dödade Tove?

J ville styra hela kompisgänget, ville ha ensamrätt på killar, ingen fick ligga med dem som J hade legat med.
Hon försökte ett halvår tidigare tutta eld på bla på Toves föräldrarhem.
Osv.
Citera
2023-04-19, 20:31
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast skadegörelsen har inte inverkat på straffmätningen, och att domskälen för denna ges såpass förhållandevis mycket text beror mest på att domen är rätt mångordig i största allmänhet. Det är ju rent allmänt heller inte så att en tilltalad får straffrabatt för att h*n inte har begått den ena eller andra med huvudbrottet orelaterade gärningen. Det som sänker Maja - om man köper att hon har insiktsuppsåt - är att hon deltar i alla handlingar som Johanna vidtar för att undanskaffa liket. Man kan, om man vill, ge Maja en knäppskallerabatt som petar ner henne från livstid till 18 år. Men mycket mer är det svårt att tänka sig, så länge man dömer henne för mord - det ser det allvarliga gravfridsbrottet till.
Men 18 år för Maja vore väl fair? Jag tror att i princip alla är eniga om att Johanna var den drivande, med både motiv och dokumenterade förberedelser till brott mot Tove. Hon är ju också dem som faktiskt fysiskt orsakar Toves död. Då är det enligt mig lite otillfredställande att de får exakt samma straff.
Citera
2023-04-19, 20:31
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Är Maja lesbisk och var kåt på JJ? Höll dom på med sexuella aktiviteter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in