2023-04-19, 19:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det så du uppfattar dig själv? Och alla som ser nåt annat har fel? Du kanske ska fundera över det ett varv.
Det behöver jag inte fundera över. Jag vet var jag står. Och jag har inte fel för att ni tolkar mig på annat sätt än avsett. Möjligen har jag uttryckt mig luddigt.

Om jag haft tillräcklig kunskap och erfarenhet av beteenden som Js hade jag även gett mig in i den diskussionen. Men nu hade jag inte det utan fick nöja mig med att läsa och tack vare andra, mer kunniga skribenter, delgavs jag lite kunskap om vad som kunde ligga bakom hennes agerande.
Citera
2023-04-19, 19:46
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
Allt är konstigt.
Det verkar som det är lite rasistiskt mot MH. Varför ska hon betala mer i skadestånd när J som agerade mest i mordet.

Bara vita människor som sitter i tingsrätten. Hade velat ha några med en annan bakgrund. Fy!

Det är J som ska bekosta mer i skadestånd och ha ett större straff än MH.

Tidsbestämt fängelsestraff för MH, 18 år.
Antar att Maja har lite mer pengar.
Varför skall hon komma billigare undan, om bägge hjälptes åt att mörda Tove?
Citera
2023-04-19, 19:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur motiverar han det, på vilket vis partisk?
Inte vad du efterfrågar men detta säger domaren: https://www.tv4.se/artikel/CnwAw3fouUwvZhzxzVj5S/domaren-i-tovefallet-om-gw-s-kritik-ville-inte-foervirra-de-som-hoerdes
Citera
2023-04-19, 19:47
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland
Brutalt sätt? Att strypa en tjej som är medvetslös sen innan då hon antagligen däcka genom att slå i huvudet i handfatet är tamefan i mig inte brutalt.

Hade dom skurit upp Tove, från slidan till halsen och bedrivit djungeldans med hennes inälvor så skulle jag kunna hålla med om ett brutalt mord... Detta är definitivt mer dråp än mord, vilket även kommer att ses efter HR haft sitt att säga.

Det är ett mord sett till JJs otroliga hat mot Tove. Hennes sökningar på Google en tid innan säger väl det mesta.

JJ hade planerat det. Tveksamt om negern var med på dessa planer men hon hjälpte onekligen till att mörda Tove när det inträffade.
Citera
2023-04-19, 19:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Tror ni att M talar sanning att hon inte var med och mördade?

Riktigt fult att annars dra ner J som att hon gjort allt ocu hon var tvungen att göra det.. för att M förmodligen ville få mildare straff

Negern är efterbliven. Hon ljuger så dåligt att det blir pinsamt.

Självklart var hon med och mördade Tove.
Citera
2023-04-19, 19:49
Medlem
johkv637s avatar
Det höjer knappast diskussionsnivån med ord som neger och jude men visst, det är flashback. Känner mig ganska säker på att straffen kommer sänkas betydligt i hovrätten.
Citera
2023-04-19, 19:49
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
När ska de mördande RÅTTUNGARNA (som har fel personnummer...) få livstidsstraff-/utvisning??

Ja det är svårt att känna nåt annat än avsky för de där.
Citera
2023-04-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Jag reagerade så samma sätt idag då jag såg fotona på de 3.
Att vissa media hade Tove i mitten är ju bara så dåligt. T.o.m Aftonbladet hade de 2 dömda först och deras namn och därpå den mördade 21 åringen. Jaha vill media mörka , nja det är nog konspirationsaktigt, men de två dömda ser inte svenska ut. Och den mörka dessutom med namn - Leshem. ja det talar ju för sig. Men så här ser det ut idag i nya Sverige, se och jämför gärna på klassfoton från nu och förr.
Den mörkhyade heter Maja Hellman
Helsvenskt namn
Toves mamma är tysk
så det är en blandning på både J och T
Det är vanligt att svenska gifter sig med någon med utlöndsk härkomst
Så det är inte bara flyktingar som kommer hit
Jag läste någonstans igår (kan inte minnas var)
En uträkning på hur hög procent invandrare vi kommer ha om 10-30 år
Vi blir färre svenskar för varje år
Vi föder mindre barn än invandrare som också påverkar
Vi svenskar minskar med åren trors att folkmängden ökar
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är ett mord sett till JJs otroliga hat mot Tove. Hennes sökningar på Google en tid innan säger väl det mesta.

JJ hade planerat det. Tveksamt om negern var med på dessa planer men hon hjälpte onekligen till att mörda Tove när det inträffade.
Negern gick ju för fan in för att kontrollera Tove på Nöjet och den vidriga Maja var med på att dom skulle misshandla Tove. Dom borde få dödstraff men jag blev jätteglad över att se livstid trots allt. Båda ska sitta i fängelse tills dom ruttnar bort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo65
Är det bara jag som tycker att Tove måste vara minst lika pantad som dessa två mördare?

Enkelt svar: Ja det är bara du!
Citera
2023-04-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Retar mig fortfarande på den handlingsförlamade grannen. Borde ringt polisen men han var väl rädd för dem (nyanländ?)

Men.. handlingsförlamad var han ju ändå inte! Han gjorde mer än vad de andra grannarna gjorde! För vad gjorde dom andra? Nej just.. inte ett jävla skit! Tycker grannen har fått ta jävligt mycket skit som han inte förtjänar! Vem kan i sin vildaste fantasi tro att ett mord håller på att ske hos en granne som alltid varit trevlig men haft mycket fester? Han gick iallafall och ringde/knackade på och var snäll som gav henne skjuts till McDonalds. Hur i hela friden skulle han kunna tro att hon just har mördat någon? Nää.. låt grannen vara nu, han har nog haft tillräckligt med ångest! Till domen säger jag bara: Gött som fan!
Citera
2023-04-19, 19:51
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Negern är efterbliven. Hon ljuger så dåligt att det blir pinsamt.

Självklart var hon med och mördade Tove.

Nej det är bara en vanlig neger de är sådär helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in