Citat:
Ursprungligen postat av
clergyman
Jag har en Schuberth C3 Pro och min fru har en HJC i90. Till hennes hjälm har jag köpt hem det integrerade HJC Smart 20B som är tillverkat av Sena. Planen var att para ihop detta med Schuberts SC10 som också är Sena. Men leverantören hade fel i lagersaldot och den enda leverantör som har kvar den är så dyr att det blir billigare att istället köpa Schuberth srcs ii istället (Scala), vilken ni säger är bättre.
Men då säger internet att det blir svårare att koppla upp dem med varandra. Vilket skulle ni välja i min sits?
C3 Pro är förberedd för det egna Cardobaserade SRCS. Det finns inga högtalare i hjälmen från fabrik, däremot en antennkrets. Jag har haft 4-5 st C3 Pro och gillar verkligen hjälmen. C4 är sämre tycker jag.
Att koppla ihop Cardo med SENA är förvisso möjligt, men det blir på en BT-kanal likt mobiltelefonen och med dålig funktionalitet.
Jag skulle rekommendera att ni säljer SENA-systemet och köper två Cardo Packtalk Slim som kan monteras fint i de flesta hjälmar. Då kommer ni aldrig att titta åt något annat efteråt. Annan Packtalk funkar också, även om "klumpen" hamnar långt bak på C3 Pro pga reglaget för solvisiret.