2023-04-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Johanna är en jude och Maja är en adopterad neger.

Varför är det oftast utlänningar som gör sån här?
Citera
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Klart att Js vittnesmål är bevis, om än svagt. Men när Ms telefon visar att hon var i rörelse och alltså ljuger om att hon sov, spår saknas från hennes påstådda spya i badrummet, samt den tekniska bevisningen visar märken på Toves handleder: klart som f-n att rätten går på Js version.

Däremot tycker jag att ett kortare straff för den till synes klenbegåvade M hade varit på sin plats. Hon ljuger så dåligt att man rodnar inombords.
Ena stunden säger J att M hållit Ts händer, då är hon trovärdig. Nästa stund säger hon att hennes halsgrepp varat i 10 s, då är hon inte trovärdig. Jag håller med Sangborn, antingen är hon trovärdig eller inte. Att plocka russin på det viset är inte värdigt en rätt. Det är dock lite lattjo att Sangborn vill att HR ska ta ställning till Js trovärdighet. Att hon med det kan fria M, tänkte hon nog inte på. Hon må vara skicklig advokat, men den vassaste kniven i lådan är hon definitivt inte.

Att M inte sov, kan rimligtvis inte vara något bevis för att hon var med och dödade T. Att Ms mobil rörde sig, även att det var M själv som rörde sig, är knappast heller något mordbevis. Det enda det möjligtvis kan bevisa är att M farit med osanning, men det är inte straffbart. Jag kan svårligen tro att den bevisningen står sig I HR, oaktat M är skyldig eller ej.

Märken på Ts handleder? Det kan jag inte minnas att jag läst förut?
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Någon som kan länka domen?

EDIT: Hittat i inlägg (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2023-04-19, 18:38
Medlem
Var finns domen?
Citera
2023-04-19, 18:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Opss, vilket var den andra? Liselotte i Timrå eller?

❤Tintins❤ pappa.
Citera
2023-04-19, 18:39
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/abqroa/oisin-cantwell-om-livstidsdomen-for-mordet-pa-tove

Herrgud vad fula de där två individerna är. Skriker lågbegåvning om de båda.

Johanna ser faktiskt rätt bra ut det tycker jag faktiskt . Tänk på att hon är osminkad på polisens bild
Citera
2023-04-19, 18:39
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snutteprutten
2 förvirrade tonåringar som begår ett dråpartat mord. Den ena med inte hundraprocentigt klarlagd delaktighet i mordet. Det var inte den här typen av unga kriminella förändringen i lagen avsåg. För några år sen hade de inte fått i närheten av livstid i den åldern. Oturligt nog för dom skedde detta i en tid då samhället skriker efter längre straff för unga brottslingar, men det är som sagt inte denna typ av förbrytare som avses då man pratar om längre straff.
Jag anser att 15 år hade varit rimligt och att de då är ute efter 10 år. De kommer vara väl rehabiliterade då, och vetskapen om att samhället ser dem som mördare får de leva med för alltid. Det är straff nog anser jag för icke återfallsförbrytare, o jag tror att domen kommer justeras neråt i hovrätten.

Det känns heller inte helt tryggt att 18-åringen fått livstid. Dels pga hennes ålder o dels pga jag inte tycker hennes delaktighet är helt klarlagd.
Vilken bevisning finns mot henne att hon deltog i själva mordet utöver 20-åringens vittnesmål?

Så åldern ska va en ursäkt 18år myndig och därmed får man också ta konsekvenserna av sitt handlande.

Tjejen de mördade kommer aldrig få sitt liv tillbaks hennes anhöriga livstid sorg…

Finns ingen anledning att tycka synd om förövarna.
Citera
2023-04-19, 18:40
Medlem
Doktordonkas avatar
Såhär femtusen femhundrasex inlägg senare.
Kan någon summera _varför_ de hade ihjäl henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Vad har deras ursprung med att göra? Båda är födda och uppvuxna i Sverige, ena av en svensk familj till och med. De bär svenska namn också.

Dem är inte svenskar och kommer aldrig bli, Maja skulle inte varit här från första början. Vad gör en sån parasit mer än att kosta samhället?
Citera
Avslutad
Ytterligare svenskt blod som spillts av rasfrämmande element.
Citera
2023-04-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag skulle vilja vara en fluga på väggen för att få se Majas min när hennes advokat kommer in för att lämna beskedet till henne om TR's dom!!!

Troligen har hon följt rapporteringen av domen i direktsänd TV eller radio. Så jag tror varken advokaten eller personal var först med denna nyheten...
Citera
2023-04-19, 18:41
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
❤Tintins❤ pappa.
Tack! 🌹❤️️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto