2023-04-19, 18:18
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Väldigt skönt att dessa icke-svenskar får livstid! Vidriga individer
Citera
2023-04-19, 18:18
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Domen kommer överklagas till hovrätten. Johanna Leshem Jansson dom kommer möjligtvis stå sig men Majas dom kommer rivas upp i grunden och omvandlas till något mycket mer oskyldigt. Det här är bara ett spel för galleriet och inget som står sig.

Så JJ har mördat Tove själv då menar du? Enligt rättsläkaren är det inte troligt då det inte finns någon form av motvärn från toves sida. Alltså ! Tove har varit försvarslös eftersom M hållit fast hennes händer .

Sen påstår M att hon sovit men stegräknarappen i hennes mobil visar att hon tagit steg vid mordtillfället.

Båda får livstid även i hovrätten
Citera
2023-04-19, 18:19
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snutteprutten
Nej, det gör jag faktiskt inte. Däremot är det tur att du inte jobbar i domstol för du vill döma med hjärtat istället för hjärnan.

Det jag sa var att 15 års fängelse för ett par unga förstagångsförbrytare var lämpligt utifrån den lagstiftning vi har. Ett hårt straff jämfört med vad de fått för ngt år sedan.

Och när det gäller din plötsliga omtänksamhet om brottsoffrents anhöriga undrar jag vad du själv gör här i en tråd som denna.

Vilken tur att du inte jobbar i domstol som vill dalta med missfoster som dessa tjejer. Vad har det för betydelse att de är förstagångsförbrytare när de har haft ihjäl en annan människa på ett mycket brutalt sätt?

Jävla idiot.
Citera
2023-04-19, 18:20
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Så JJ har mördat Tove själv då menar du? Enligt rättsläkaren är det inte troligt då det inte finns någon form av motvärn från toves sida. Alltså ! Tove har varit försvarslös eftersom M hållit fast hennes händer .

Sen påstår M att hon sovit men stegräknarappen i hennes mobil visar att hon tagit steg vid mordtillfället.

Båda får livstid även i hovrätten
Det där fixar en mindre begåvad advokat!
Citera
2023-04-19, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Hur ofta händer det att högsta domstolen ändrar straffet sen?

Inte ofta, HD tar inte upp speciellt många fall.
Tänker inte du på Hovrätten?
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har försökt att se det ur Ms synvinkel med hennes förutsättningar.
Ja, enligt uppgift stänger M av då intrycken blir för många eller för svåra att hantera, en självbevarelsedrift.

Dysfunktionell är hon i den bemärkelsen att hon har vissa svårigheter, vilket inte ska förväxlas med utvecklingsstörning. Det är fakta som jag insett.

Vilka fakta menar du att jag inte insett?
Om Maja nu skulle vara så klenbegåvad som vissa anser undrar jag hur hon kunde ta körkort?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Grät mördarduon när domen blev fastslagen?
Citera
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
En psykopat kan inte vara kär. Däremot känna äganderätt.

Jo då, en psykopat kan visst bli kär. De kan t om bli helt besatta och börja stalka den de blivit kär i för att de kräver att känslorna är ömsesidiga. En psykopat saknar inte alla känslor utan den saknar vissa viktiga känslor som empati t ex och de har väldigt svårt att förstå sociala signaler vilket ofta gör dem distanslösa.
Citera
2023-04-19, 18:22
Medlem
ziracorns avatar
[quote=vemedinma|84201400]Han kan mycket väl ha hört dunsar vid den tiden. De tappade ju taget om tove i trappen enligt uppgift[/QUOT

Han sov enligt egen utsago som en stock då.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Att JJ får livstid är helt och hållet berättigat.

MH däremot..... det är skrämmande.. finns ingetting som överhuvudtaget tyder på att hon skulle ha varit medhjälpare till mordet.

MHs straff borde bli lägre... Gravfridsbrott, skydd av brottslig ja, mord NEJ.

JJ har mördat TT!
Skönt att det finns folk som dömer efter vad förövarna gjort och inte daltar med en lögnerska. Det är väl bara dom "godhjärtade" som tror att negern låg och sov. Otroligt att någon ens kan tro att negern är oskyldig då det dessutom var hon som gick in på Nöjet för att hämta Tove. En otäck människa som jag hoppas aldrig kommer ut igen.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Väldigt skönt att dessa icke-svenskar får livstid! Vidriga individer

Citat, I Sverige avtjänar livstidsdömda i regel mellan 18 och 25 år, medan livstidsdömda i Danmark avtjänar ca 14,5 år.

Så 20 år blir väl lagom tid. Borde varit 50 år.
Citera
Medlem
Gravelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag skulle vilja vara en fluga på väggen för att få se Majas min när hennes advokat kommer in för att lämna beskedet till henne om TR's dom!!!

Domen meddelas utav personalen på häktet så fort den har meddelats. Advokaten brukar snigla efter minst ett par, tre timmar, alternativt en dag eller så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in