Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
"Om Engström faktiskt sköt OP får man självklart utgå ifrån att han var beväpnad och att han hade ammunitionen tillgänglig på sig ja?"
Här har vi problemet med tankegången. Du verkar vara medveten om att du tänker så själv.
Det rätta är att tänka "gm var beväpnad. Det är inte sannolikt att SE var det, därför är det inte sannolikt att han är gm"
Oj, nu blev det snurrigt.
Så du menar att OM Engström är GM så är det inte rätt att tänka att han var beväpnad?
Istället ska kan man tänka att det inte var sannolikt att Engström var beväpnad och därmed är det inte sannolikt att han var beväpnad?
Hur kommer man fram till dessa sannolikheter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Tycker du det är sannolikt eller osannolikt att SE var beväpnad?
Jag har ingen aning om vad jag ska börja med att beräkna denna sannolikhet.
Jag satsar på att vara intellektuellt ärlig genom att säga jag vet inte om Engström var beväpnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Fundera på den enkla frågan. Att refera till Knutby, som inte har många likheter med detta, för att bevisa att osannolika vapeninnehavare finns vet jag inte varför du håller på med. Vi vet nog alla att sådana finns.
Om du nu vet det, vad är problemet? Om en ung flicka från Småland kan åka upp till Stockholm och köpa en puffra på plattan. Varför kan inte Engström det?!
Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Problemet är återigen att man måste utgå från det här. Det är en sak att förundras över en osannolik händelse när utgången redan är bekräftad. Att bara anta det innan det är bekräftat är att ge sig själv inbillad röntgensyn.
Vad inbillar jag mig menar du?
Har jag någonsin uttryckt att Engström är GM?
Har jag någinsin uttryckt att Engström ens hade ett vapen?
Varför kan du inte hålla reda på vem du skriver till?!
Har jag inte uttryckt massor av gånger att jag inte vet ovanstånde saker?
Det enda jag försöker bena ut nu är
hur man kommer fram till dina påståenden.
Du basunerar ju väldigt ofta ut att Engström inte hade något vapen.
Hur vet du det?!