2023-04-19, 15:50
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Efter att ha hört Johanna snacka i rättegången så fattar man ju att hissen inte går ända upp på den tjejen.
Citera
2023-04-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jaha! Jag gissade på likgiltighetsuppsåt, insiktsuppsåt tycker jag låter mer tveksamt. Men, men ...
Jag undrar om det står sig I HR?

Det var min gissning också. Jag tror båda döms för mord även i HR. Men att M får tidsbestämt.
Citera
2023-04-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Finns det ljudfil från när dom läser upp domen? Länk? Man skulle vilja höra och se mördarnas reaktioner på domen.

Må dom aldrig komma ut igen

Fungerar inte så i Sverige.

Domen kommer enbart i pappersform/digitalt dokument.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Tvekar starkt på att det domen mot MH håller i HR.
någon som vet varför MH får betala mer i skadestånd?

Tycker själv att domen är helt rätt, finns ingen chans i världen att MH sov igenom det och sen endast hjälpte till att flytta kroppen.

Hon har helt uppenbart ljugit från början till slut, hade hon endast varit med på att flytta kroppen hade hon inte ljugit så här, då hade hon snackat direkt från början för att inte riskera att åka dit för mord.

Blev faktiskt förvånad då MH också fick livstid. Trodde hon skulle hamna på 12-14 år. Självklart ser jag henne som en medhjälpare i mordet på TT men hon har inte ställt till med samma skit som JJ. Det är ju inte "bara" mordet.

I HR kommer JJs straff bestå, men MHs kommer sänkas.

Nu har väl parterna 2-3 veckor på sig att överklaga, om jag fösår saken rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
F'n vilken bra dom! De tror inte på att M sovit, haha. Inte heller att M varit rädd för J (det blev hon ju i fängelset). M:s fullständiga lögner tror de inte på, jag hade blivit rädd annars.

Så skönt att det inte går att skylla ifrån sig och komma med helt orimliga scenarier, även om en del
i tråden har trott på det.

De anser inte heller att M varit som en förtryckt och misshandlad kvinna i ett förhållande.

Hoppas denna domen står sig i HR. Det ska inte vara möjligt att ljuga sig ur situationer och hävda att man varit rädd och förtryckt av sin bästa vän.

Håller med dig fullständigt, de har agerat i samförstånd, bara rent trams utav M att försöka sig på att försöka ljuga sig ur en situation som hon har varit helt med på, hon hade många möjligheter att avstyra J i sitt handlingssätt, det är ju rent skrämmande att M har gått med på att bära ut Tove i ett lakan, för att sedan vara med och dumpa henne ute i skogen, i tre veckor låg Tove ute i en skog, där både djur och insekter kunde komma åt hennes kropp, nej fy f-n, dessa två förtjänar verkligen att sitta inne på livstid.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är färdigfestat för damerna, så mycket är klart.!

Ja färdigfestat för Johanna och Maja. Kanske inte hinner med att bilda familj och barn, ingen yrkeskarriär i sina liv.
Färdigfestat för stackars Tove också. Hon ger inte heller sina föräldrar barnbarn eller blir färdig läkare.

Inte en helt orättvis påföljd, sett från utsidan.
Citera
2023-04-19, 15:52
Medlem
SVT, SR, DN fortsätter att inte publicera bilder på mördarna. "Oväntat".
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://www.expressen.se/nyheter/krim/domen-mot-vannerna--efter-mordet-pa-tove-21/

Mao Tingsrätten har gjort samma bedömning som oss här i tråden med normal tankeverksamhet som inte velat slicka MH i brygga!

Ändrar Hovrätten på detta så vore det HELT sinnessjukt. Då kan vi ju lika gärna lägga ner Tingsrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
herregud så maja ser ut med de fläskiga läpparna o stora näsan o sneögda ögon

Ett klassiskt Dindu Nuffin utseende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag tror heller inte ens att HR ger resningstillstånd, och hoppas att det stannar härvid . Vad ska vi annars ha TR till ????

HovR kommer 100 % säkert ta upp fallet & jag tror att utfallet kommer bli annorlunda
Citera
Medlem
Korvpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vad har du fått det där ifrån?

Har du läst domen?

Har läst delar av domen, men aningen svårt att tyda. Men utöver detta är det något vagare spekulationer från juriststudenter, som menar på att beloppen kan hamna inom gränser för vad som är rimligt att betala. Domstolen kan ta hänsyn till gärningsmannens ekonomiska situation när de bestämmer skadeståndets storlek. Om gärningsmannen inte har tillräckliga tillgångar för att betala skadeståndet kan domstolen besluta om en lägre ersättning eller dela upp betalningen i mindre delar över en längre tid.
Citera
2023-04-19, 15:53
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
M åkte på insiktsuppsåt medans J bedömdes som avsiktsuppsåt.

Blev också förvånad över att både åkte på livstid faktiskt.

Ja livstid för JJ och 18 år för MH trodde jag. JJ åtalades och dömdes ju gör fler brott.

Det finns dessutom fler försvårande omständigheter gällande henne. Att hon åkte till kroppen senare för att bränna den till exempel.

Att MH hållit fast Toves armar tvivlar jag inte en sekund på.
Citera
2023-04-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Dessa damer kommer att överklaga domen. Hovrätten kommer sänka straffet, typiskt Sverige.

Från livstid till 12 år vardera.
Ute efter 8.

Bara det inte blir som GW spådde; att de skulle vara ute lagom till sommaren/julen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in