Citat:
Ursprungligen postat av
Tieca
kan inte annat än hålla med, blev nästintill chockad av att se bilder på de båda. Ja, jag är elak som går på utseende, men något ser inte ut att stå rätt till på någon av dem. Fler som tänker så eller är jag hemsk?
Min direkta uppfattning av att se bilderna blir att de där två kan inte vara medvetna om vad de gjort, det liksom skriker lite utvecklingsstörning.
Tycker inte det skriker utvecklingsstörning, bilderna är tagna i osmickrande ljus, däremot har J en tom, kall blick och M en rent elak blick. Psykopater har en elak eller tom blick. Ögonen är själens spegel. Zoomar man in deras ögon på kort stirrar dom ofta intensivt med blicken som liksom glöder av hat, alternativt är helt uttryckslös.
Dom är mycket medvetna om vad dom gjort. Du blandar ihop medvetandet med skam och empati. Dom har ingen empati och känner inte skam och skuld, det betyder inte att dom inte vet vad dom gör. Dom har ju gjort allt jävligt medvetet, dels har båda varit ute efter Tove en längre tid, tex så försökte ju M tränga sig in i hennes och pojkvännens bostad flr att slå henne, hon var ”mycket arg” och Tove var ”jätterädd för båda”, dels så har ju J skrivit hatlåtar och googlat på saker som har med mord att göra innan mordet. Båda gick och eldade på kroppen, båda satt och ljög länge och hade inga problem med att spela oskyldiga framtill att alltför mycket bevis kommit fram, då bytte båda kallt taktik, M började skylla allt på J och låtsas som att hon själv inte visste ett skit utan bara hade en magkänsla att J gjort allt osv.