Det fins studier om omvänd split! Men forskningen är för det mesta baserad på företag som redan går dåligt, samt att Nasdaq usa har en gräns på 1 dollar, dvs det är kniv på strupen.( För dessa bolag måste ligga ovanför 1 dollar.).
Så detta fenomen brukar (signalera att bolaget inte går så bra till marknaden)Men i detta fall med Sensys gatso så är ju avsikten något helt annat, man vill attrahera större institutioner och fonder, vilket i praktiken saknas i aktien. Vad dessa har i kriterier för att investera vet jag ej, men jag kan väl tänka mig att det finns i deras stadgar att de inte får investera i bolag som är under 1 kr. Så även om signal värdet ger en dålig signal så kommer vi få besked om hur det går för bolaget om två veckor. Jag tror framtiden ser ljus ut väldigt ljus, det är också moraliskt rätt att äga aktien, försäkringsbolag lär få fritt ljus att investera pensions avsättningar i aktien efter den omvända spliten?
Senast redigerad av KreugerGuld 2023-04-18 kl. 14:08.
Är företaget världsledande? Om inte, vad finns det för fördelar med att köpa in sig?
Ja, man är nog världsledande! Andra fördelar anser jag nog att man är konjunktur okänsligt!
De återkommande inkomsterna i TRaaS är med rätt höga marginaler och växer stadigt!