Citat:
Ursprungligen postat av
GormDenGamle
Vilken sjuk jävel!
Vem är han?
Undskyld, at jeg først svarer nu, men min leddegigt har forhindret mig i at kunne bruge mine fingre i et stykke tid.
Danske Ekstra Bladet har haft nogle artikler, der alle ligger bag en betalingsvæg, men jeg refererer her lidt forskellige oplysninger, avisen har gravet frem om MGM:
Han er uddannet elektriker og bor i en lille, nordjysk by, Flauenskjold, hvor der kun bor 668 indbyggere. Huset, han bor i, arvede han fra sin bedstemor for et år siden efter at have boet et andet sted i byen tidligere. Byens andre beboere har altid undret sig over ham, for han holdt sig for sig selv og hverken hilste eller vinkede tilbage, når folk vinkede til ham. Dette virkede mærkeligt, da alle normalt taler meget sammen og alle kender alle i en så lille by. Han kørte ofte hjemmefra på de mærkeligste tider af døgnet, og gardinerne var altid trukket for hans vinduer, uanset om han var hjemme eller ej. En enkelt nabo påstår dog, at han var en flink og hjælpsom fyr, hvor der blev udvekslet lidt nabohjælp med fx. at skovle sne eller reparation af el-installationer.
Han drak aldrig noget, der var stærkere end Coca-Cola, dvs. han var afholdsmand.
En mand, der er uddannet sammen med MGM, fortæller, at han dengang altid pralede med, at han var uddannet sergent (ingen ved, om det er rigtigt), men han blev i alt fald kaldt "sergenten", også fordi han altid gik i militærstøvler. Han pralede også altid med, at han kunne få alle de kvinder, han ville have og at han var en "damernes mand" og lagde dengang ikke skjul på, at han var besat af unge piger. En anden ting, han også talte meget om, var dén videoovervågning, han havde installeret derhjemme. Han havde utallige kameraer installeret, som han nøje fulgte via sin mobiltelefon.
Allerede da han var 16 år blev han politianmeldt og efterforsket for sammen med sin judo-kammerat at krænke og belure en teenagepige, men sagen blev henlagt. Denne kammerat, en tømrer, var i starten også anholdt og mistænkt for drabet på Mia. Han er dog ikke længere under mistanke.
I 2010 blev han dømt for at have udsat en ekskæreste og hendes mors liv for fare i 2009, ligesom han i samme omgang blev dømt for blufærdighedskrænkelse, der havde fundet sted nogle år tidligere. Ved dén lejlighed efterlod han sæd på ruden ind til en tilfældig 16-årig piges værelse efter at have beluret hende iført elefanthue. Den 16-årige endte med at være så bange, at hun fik monteret mørklægningsgardiner ved vinduet. Ifølge dommen i 2010 (60 dages fængsel) skulle han have skåret/klippet bremserør og bremseslange helt eller delvis over på en bil, ekskæresten og hendes mor benyttede. I hans hjem fandt politiet en skævbider, der blev identificeret som redskabet, der var blevet benyttet. Han påstod selv, at ekskæresten havde anbragt skævbideren hos ham.