2023-03-30, 21:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ja, man får kuldegysninger bare ved tanken om, hvad hun har måttet gennemgå, inden den sk*derik til slut slog hende ihjel. Man kan for hendes skyld håbe på, at hendes beruselse har gjort, at hun ikke sansede helt så meget og måske ikke var helt så skrækslagen, som hvis hun havde været ædru. Nok bare ønsketænkning; for hvilket helvede, det må have været under alle omstændigheder!!!
Jag såg i media att hon var kraftigt berusad, måtte det ha hjälpt nåt. Huh..

Det startar kl. 06.09. Är detta kanske från nån övervakningskamera som noterar att hon åkte med honom?

Vet du nåt mer om hur de kunde få fram det konkreta tidspannet om "udsat hende for utallige grusomheder" fram till kl 15?

Bara det låter ju horribelt.
Förutom att han sen delat henne i partiklar, helt absurt.

Men vad är detta?
Började han innan hon dog eller fattar jag fel?
Jag vill gärna ha fel...

"Den unge kvinde blev ifølge anklageskriftet udsat for "betydelig lemlæstelse", da hun blandt andet blev udsat for kvælning og en sammenklemning af brystkassen.

Den betydelige lemlæstelse, hun blev udsat for, førte til skader, som kostede hende livet, fremgår det."
https://www.avisen.dk/mand-tiltalt-for-voldtaegt-og-drab-paa-mia-skadhauge_724151.aspx
Senast redigerad av develi 2023-03-30 kl. 22:18.
Citera
2023-04-12, 08:36
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vilken sjuk jävel!
Vem är han?

Undskyld, at jeg først svarer nu, men min leddegigt har forhindret mig i at kunne bruge mine fingre i et stykke tid.

Danske Ekstra Bladet har haft nogle artikler, der alle ligger bag en betalingsvæg, men jeg refererer her lidt forskellige oplysninger, avisen har gravet frem om MGM:

Han er uddannet elektriker og bor i en lille, nordjysk by, Flauenskjold, hvor der kun bor 668 indbyggere. Huset, han bor i, arvede han fra sin bedstemor for et år siden efter at have boet et andet sted i byen tidligere. Byens andre beboere har altid undret sig over ham, for han holdt sig for sig selv og hverken hilste eller vinkede tilbage, når folk vinkede til ham. Dette virkede mærkeligt, da alle normalt taler meget sammen og alle kender alle i en så lille by. Han kørte ofte hjemmefra på de mærkeligste tider af døgnet, og gardinerne var altid trukket for hans vinduer, uanset om han var hjemme eller ej. En enkelt nabo påstår dog, at han var en flink og hjælpsom fyr, hvor der blev udvekslet lidt nabohjælp med fx. at skovle sne eller reparation af el-installationer.
Han drak aldrig noget, der var stærkere end Coca-Cola, dvs. han var afholdsmand.

En mand, der er uddannet sammen med MGM, fortæller, at han dengang altid pralede med, at han var uddannet sergent (ingen ved, om det er rigtigt), men han blev i alt fald kaldt "sergenten", også fordi han altid gik i militærstøvler. Han pralede også altid med, at han kunne få alle de kvinder, han ville have og at han var en "damernes mand" og lagde dengang ikke skjul på, at han var besat af unge piger. En anden ting, han også talte meget om, var dén videoovervågning, han havde installeret derhjemme. Han havde utallige kameraer installeret, som han nøje fulgte via sin mobiltelefon.

Allerede da han var 16 år blev han politianmeldt og efterforsket for sammen med sin judo-kammerat at krænke og belure en teenagepige, men sagen blev henlagt. Denne kammerat, en tømrer, var i starten også anholdt og mistænkt for drabet på Mia. Han er dog ikke længere under mistanke.

I 2010 blev han dømt for at have udsat en ekskæreste og hendes mors liv for fare i 2009, ligesom han i samme omgang blev dømt for blufærdighedskrænkelse, der havde fundet sted nogle år tidligere. Ved dén lejlighed efterlod han sæd på ruden ind til en tilfældig 16-årig piges værelse efter at have beluret hende iført elefanthue. Den 16-årige endte med at være så bange, at hun fik monteret mørklægningsgardiner ved vinduet. Ifølge dommen i 2010 (60 dages fængsel) skulle han have skåret/klippet bremserør og bremseslange helt eller delvis over på en bil, ekskæresten og hendes mor benyttede. I hans hjem fandt politiet en skævbider, der blev identificeret som redskabet, der var blevet benyttet. Han påstod selv, at ekskæresten havde anbragt skævbideren hos ham.
Senast redigerad av Marielyst 2023-04-12 kl. 08:43.
Citera
2023-04-12, 09:18
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag såg i media att hon var kraftigt berusad, måtte det ha hjälpt nåt. Huh..

Det startar kl. 06.09. Är detta kanske från nån övervakningskamera som noterar att hon åkte med honom?

Vet du nåt mer om hur de kunde få fram det konkreta tidspannet om "udsat hende for utallige grusomheder" fram till kl 15?

Bara det låter ju horribelt.
Förutom att han sen delat henne i partiklar, helt absurt.

Men vad är detta?
Började han innan hon dog eller fattar jag fel?
Jag vill gärna ha fel...

"Den unge kvinde blev ifølge anklageskriftet udsat for "betydelig lemlæstelse", da hun blandt andet blev udsat for kvælning og en sammenklemning af brystkassen.

Den betydelige lemlæstelse, hun blev udsat for, førte til skader, som kostede hende livet, fremgår det."
https://www.avisen.dk/mand-tiltalt-for-voldtaegt-og-drab-paa-mia-skadhauge_724151.aspx

Undskyld sent svar, men min leddegigt har plaget mig meget de seneste uger.

Jeg har ingen anelse om, hvordan det er lykkedes retsmedicinerne at både kunne fastslå dødsårsagen og tidspunkterne for "torturen", Mia blev udsat for, før hun døde - især når man tænker på, hvordan hendes lig blev mishandlet og delt.
I indlægget oven over kan du læse, hvad Ekstra Bladet i nogle låste artikler har fået gravet frem om den sigtede 37-årige mand.

(Jeg er vildt imponeret over, hvor langt videnskaben er nået, for jeg har været med til utallige obduktioner, da jeg var ansat på Retsmedicinsk Institut i 7 år i 1980'erne. Jeg var dengang på sektionsstuen mange gange daglig og var ved drabsobduktioner med fra start til slut. Det er et meget interessant fag, hvor jeg under min ansættelse også fik lov at følge forelæsningerne for de lægestuderende et semester.)
Senast redigerad av Marielyst 2023-04-12 kl. 09:23.
Citera
2023-04-19, 01:43
Medlem
develis avatar
Citat:

Jeg har ingen anelse om, hvordan det er lykkedes retsmedicinerne at både kunne fastslå dødsårsagen og tidspunkterne for "torturen", Mia blev udsat for, før hun døde - især når man tænker på, hvordan hendes lig blev mishandlet og delt.
I indlægget oven over kan du læse, hvad Ekstra Bladet i nogle låste artikler har fået gravet frem om den sigtede 37-årige mand.

(Jeg er vildt imponeret over, hvor langt videnskaben er nået, for jeg har været med til utallige obduktioner, da jeg var ansat på Retsmedicinsk Institut i 7 år i 1980'erne. Jeg var dengang på sektionsstuen mange gange daglig og var ved drabsobduktioner med fra start til slut. Det er et meget interessant fag, hvor jeg under min ansættelse også fik lov at følge forelæsningerne for de lægestuderende et semester.)
Hej igen, nu är det jag som är sen på pucken.
Jag fastnade i bortrövandet av Filippa och dansk media, stackars tjej men tack och lov att hon levde.

Jag fattar heller inte hur i hela friden de lyckats, obehagligt men imponerande.

Men såg sen att han erkänt mordet och kanske det det har gett en viss tidsspegel.

Den 7 juni är första rättegångsdagen av nio. och det blir kanske liverapportering som ang Madsen?
Jag vet inte hur frekvent media följer olika rättsfall.
Annars är det väl domen då Danmark inte har förundersökningsprotokoll.
Om du ser att den laddas upp på nån dansk sida vore det guld om den förmedlades hit.
Eller uppdaterar om du ser nåt mer.
Senast redigerad av develi 2023-04-19 kl. 01:53.
Citera
2023-05-01, 21:21
Medlem
30.03.2023. "Tidligere drabschef Jens Møller hæfter sig dog ved en anden detalje i anklageskriftet.
Indsnævret tidspunkt.
Hidtil har det lydt fra politiet, at Mia Skadhauge Stevn blev dræbt i tidsrummet fra, at hun gav sit sidste livstegn søndag 6. februar klokken 06.09 og frem til, at den 37-årige mand blev anholdt onsdag formiddag.Men i anklageskriftet lyder det, at drabet skal være begået søndag i tidsrummet fra klokken 06.09 til 15.00.
- Tidspunktet er indsnævret, og det er i stor modsætning til, hvad der kom frem ved grundlovsforhøret, for der var en lang periode helt fra søndag morgen klokken 6 og frem til umiddelbart inden anholdelsen onsdag klokken 11.20, siger Jens Møller til TV 2."
https://www.tv2nord.dk/tv-2/tidligere-drabschef-haefter-sig-isaer-ved-en-saerlig-detalje-i-anklageskrift

29.03.2023. "Tiltaltes forsvarer forventer, at han vil erkende usømmelig behandling af lig. Men han nægter de andre anklager."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-03-29-37-aarig-voldtog-og-draebte-mia-skadhauge-mener-politiet
Citera
2023-05-01, 21:23
Medlem
Citat:

Angående tidspunkt, spekulerer tidligere drabschef Jens Møller:
"Anklageskriftets mere specifikke afgrænsning i tid – at det var frem til klokken 15 søndag – får Jens Møller til at spekulere i, hvilke nye spor politiet har i sagen.
- Man må have noget at hænge det tiltalepunkt op på. Det kan skyldes en forklaring fra tiltalte eller eksempelvis billeddokumentation, siger Jens Møller."
https://www.tv2nord.dk/tv-2/tidligere-drabschef-haefter-sig-isaer-ved-en-saerlig-detalje-i-anklageskrift
Citera
2023-05-05, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hej igen, nu är det jag som är sen på pucken.
Jag fastnade i bortrövandet av Filippa och dansk media, stackars tjej men tack och lov att hon levde.

Jag fattar heller inte hur i hela friden de lyckats, obehagligt men imponerande.

Men såg sen att han erkänt mordet och kanske det det har gett en viss tidsspegel.

Den 7 juni är första rättegångsdagen av nio. och det blir kanske liverapportering som ang Madsen?
Jag vet inte hur frekvent media följer olika rättsfall.
Annars är det väl domen då Danmark inte har förundersökningsprotokoll.
Om du ser att den laddas upp på nån dansk sida vore det guld om den förmedlades hit.
Eller uppdaterar om du ser nåt mer.
I princip noll chans att få fram en dom i Danmark. Ett kaotiskt rättsystem med noll insyn av allmänheten. Det danskarna får ta del av är media. Inget annat. Kanske en ögonöppnare för svenskar att danska rättssystemet är så slutet. Men att få ut en dom i Danmark är bara att glömma. Testa att söka på dom Madsen får du se om du får någon träff. Nope slutet rättsystem.

https://www.domstol.dk/media/edzmbern/retgodtatvide.pdf
https://www.gp.se/bakgrund-det-danska-rättsväsendet-1.5250117
Senast redigerad av sherlocksnake 2023-05-05 kl. 20:05.
Citera
2023-05-06, 05:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
I princip noll chans att få fram en dom i Danmark. Ett kaotiskt rättsystem med noll insyn av allmänheten. Det danskarna får ta del av är media. Inget annat. Kanske en ögonöppnare för svenskar att danska rättssystemet är så slutet. Men att få ut en dom i Danmark är bara att glömma. Testa att söka på dom Madsen får du se om du får någon träff. Nope slutet rättsystem.

https://www.domstol.dk/media/edzmbern/retgodtatvide.pdf
https://www.gp.se/bakgrund-det-danska-rättsväsendet-1.5250117
Domen ang Madsen ligger i den tråden varav jag har den själv och rent allmänt tror jag det är så här:
(FB) Filippa (13 år) försvann i Slagelse i Danmark (2023-04-15) - hittad vid liv och MGM häktad (2023-04-16)
Citera
2023-06-07, 07:23
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Undskyld, at jeg først svarer nu, men min leddegigt har forhindret mig i at kunne bruge mine fingre i et stykke tid.

Danske Ekstra Bladet har haft nogle artikler, der alle ligger bag en betalingsvæg, men jeg refererer her lidt forskellige oplysninger, avisen har gravet frem om MGM:

Han er uddannet elektriker og bor i en lille, nordjysk by, Flauenskjold, hvor der kun bor 668 indbyggere. Huset, han bor i, arvede han fra sin bedstemor for et år siden efter at have boet et andet sted i byen tidligere. Byens andre beboere har altid undret sig over ham, for han holdt sig for sig selv og hverken hilste eller vinkede tilbage, når folk vinkede til ham. Dette virkede mærkeligt, da alle normalt taler meget sammen og alle kender alle i en så lille by. Han kørte ofte hjemmefra på de mærkeligste tider af døgnet, og gardinerne var altid trukket for hans vinduer, uanset om han var hjemme eller ej. En enkelt nabo påstår dog, at han var en flink og hjælpsom fyr, hvor der blev udvekslet lidt nabohjælp med fx. at skovle sne eller reparation af el-installationer.
Han drak aldrig noget, der var stærkere end Coca-Cola, dvs. han var afholdsmand.

En mand, der er uddannet sammen med MGM, fortæller, at han dengang altid pralede med, at han var uddannet sergent (ingen ved, om det er rigtigt), men han blev i alt fald kaldt "sergenten", også fordi han altid gik i militærstøvler. Han pralede også altid med, at han kunne få alle de kvinder, han ville have og at han var en "damernes mand" og lagde dengang ikke skjul på, at han var besat af unge piger. En anden ting, han også talte meget om, var dén videoovervågning, han havde installeret derhjemme. Han havde utallige kameraer installeret, som han nøje fulgte via sin mobiltelefon.

Allerede da han var 16 år blev han politianmeldt og efterforsket for sammen med sin judo-kammerat at krænke og belure en teenagepige, men sagen blev henlagt. Denne kammerat, en tømrer, var i starten også anholdt og mistænkt for drabet på Mia. Han er dog ikke længere under mistanke.

I 2010 blev han dømt for at have udsat en ekskæreste og hendes mors liv for fare i 2009, ligesom han i samme omgang blev dømt for blufærdighedskrænkelse, der havde fundet sted nogle år tidligere. Ved dén lejlighed efterlod han sæd på ruden ind til en tilfældig 16-årig piges værelse efter at have beluret hende iført elefanthue. Den 16-årige endte med at være så bange, at hun fik monteret mørklægningsgardiner ved vinduet. Ifølge dommen i 2010 (60 dages fængsel) skulle han have skåret/klippet bremserør og bremseslange helt eller delvis over på en bil, ekskæresten og hendes mor benyttede. I hans hjem fandt politiet en skævbider, der blev identificeret som redskabet, der var blevet benyttet. Han påstod selv, at ekskæresten havde anbragt skævbideren hos ham.
Idag begynder retssagen.
Stor artikel i DR nyheder. Har selv boet fler år i Aalborg og elskede at gå ud i Jomfru Ane gade.
Uanset, folk skal passe mere på hverandre og absolut ikke tage imod drinks fra andre eller gå fra sin flaske eller drink. Gi besked til politiet om man ser nogen alene og overstadig beruset. En gang i København gav jeg besked til politiet da en ung dreng var alene og helt ude af den. Politiet kom, fandt hans faders mobil nr. Faderen var så glad for at få besked, var rørt og taknæmlig. Han kørte langt for at hente sin søn. Ikke alle har så kloge og søde forældre, men giv i alle fald besked til politiet når man ser sådant noget: en fuldstændig hjælpeløs person alene.

Edit:

“I dag indleder Retten i Aalborg straffesagen mod manden, der også er tiltalt for usømmelig behandling af lig.
Sagen har fyldt meget i offentligheden, og medierne har dækket den massivt.
Alligevel vil der i dag komme både nye og voldsomme detaljer frem, fortæller DR's retsanalytiker, Louise Dalsgaard.
- Der vil komme en række nye oplysninger frem om politiets efterforskning, når anklageren i dag fortæller retten om de grusomme handlinger, som Mia Skadhauge Stevn ifølge politiet blev udsat for.“

https://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-begynder-retssagen-om-drabet-paa-mia-skadhauge-stevn-det-sker-sjaeldent-i-danmark
Senast redigerad av 1912gammal 2023-06-07 kl. 07:30.
Citera
2023-06-07, 17:41
Medlem
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-06-07-retssag-om-drabet-paa-mia-skadhauge-stevn-dag-1

Hva tenker dere om det som MGM forklarte om i dag om at Mia hadde falt m.m.?

Hvis Mia falt ved et uhell: Er det mulig at to slike tilfeldigheter er til stede: Mia falt og skadet seg på en slik måte som MGM forklarte, og MGM er tilfeldigvis en slik person som er i stand til å begå likskjending?
Og i tillegg dette med at MGM ikke ringte etter ambulanse.
"Fundene i skoven.
Under anklagerens indledende forelægning fortalte hun, at der blev fundet flere ting af relevans for sagen i skoven.
Mia havde den dag sine nøgler med i byen. De blev fundet i det øde skovområde, ligesom der også blev fundet en hårelastik. Her blev der fundet DNA, som med højest mulig sandsynlighed stammer fra den 22-årige pige.
I skoven fandt politiet også såkaldte brystplastre, som Mia Skadhauge Stevn havde på i byen. Hjemme i Mias lejlighed fandt de indpakning, der passede på de fundne brystplastre."

https://www.seoghoer.dk/krimi/foerste-dag-i-mia-sagen-det-fik-vi-svar-paa

MGM hadde forklart at " hun faldt i skovbunden et sted nær Hammer Bakker"

" Ifølge tiltalen spredte han ad flere omgange ligdelene i Dronninglund Storskov"
Ble nøklene, hårelastiken og brystplastrene funnet i Dronninglund Storskov eller i skogen nær Hammer Bakker?
Edit:
"Politiet kunne også se, at politiet kørte til et skovområde omkring Hammer Bakker nord for Aalborg.
Her fandt politiet efterfølgende et sæt nøgler tilhørende Mia Skadhauge Stevn samt en hårelastik med DNA, som med størst mulig sandsynlighed stammer fra den afdøde."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-06-07-overvaagning-og-gps-oplysninger-sendte-politi-paa-sporet-af-drabstiltalt
Det kan kanskje bety at MGM kastet Mias eiendeler i det skogområdet ved Hammer Bakker før han bortførte henne fra det stedet og til sitt bosted?

Har noen av dere tilgang til denne +artikkelen, og kan skrive hva som er "de fem motiver til partering"?
"Grusom partering: Kræver særlig personlighed
Kriminalpsykolog giver her en gennemgang af de fem motiver til partering"
"Over flere dage arbejdede en nu 37-årig mand med makaber fremdrift på at skaffe liget af Mia Skadhauge Stevn af vejen, efter han havde voldtaget og kvalt hende.
Det fremgår af anklageskriftet mod den nordjyske elektriker.
Og det kræver en helt særlig personlighed at gennemføre den form for usømmelig behandling af et lig, siger den danske kriminalpsykolog Florence McLean."

https://ekstrabladet.dk/krimi/grusom-partering-kraever-saerlig-personlighed/9792179
Senast redigerad av z-z-z 2023-06-07 kl. 18:33.
Citera
2023-06-07, 18:30
Medlem
"Politiet begyndte at lede efter en lignende bil på andre af byens overvågningskameraer.
Det lykkedes at finde frem til bilen på et overvågningskamera på et hotel. Her kunne man se nummerpladen på bilen, som var registreret til at tilhøre den drabstiltalte.
Bilen var udstyret med en gps-sender, der registrerer bilens færden. Den kunne ifølge anklageren manuelt slås til og fra. På gerningstidspunktet var den slået manuelt fra. Men hos det firma, der lagrer gps-oplysningerne, var der ifølge anklageren sket en fejl. Det betød, at gps-oplysningerne alligevel blev registreret"
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-06-07-overvaagning-og-gps-oplysninger-sendte-politi-paa-sporet-af-drabstiltalt

"For hvor flere hidtil har fokuseret på, hvad kvinder kan gøre for at undgå vold og overfald, skal fokus flyttes over på mændene. Blandt andet ved at fokusere på adfærden hos potentielle gerningsmænd - inden de begår deres overfald - og gerne allerede når de blot er drenge, lyder budskabet fra de to psykologer."

"- Gerningsmændene mangler ikke kun respekt for kvinder, men også for andre mænd, børn og dyr. Men da det er nemmere at dominere kvinder end mænd, ender de typisk som ofre. Det er også derfor, at man ser, at mændene tidligere i deres liv har udvist manglende empati over for eksempelvis kæledyr, siger psykologen til TV 2.
Flere partier har ønsket et større fokus på seksualundervisning i kølvandet på Mia-drabet, hvilket Florence McLean bakker op.
Hun understreger dog, at det for gerningsmændene ikke handler om sex. Tværtimod har det ikke skortet på kvinder hos de mordere, som hun har studeret:
- De mænd, der gør det her, mangler ikke kvinder, men de overskrider grænser, fordi de føler, at de kan.
"
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-02-15-der-skal-skrides-ind-i-barndommen-siger-psykologer-efter-drab
Senast redigerad av z-z-z 2023-06-07 kl. 18:45.
Citera
2023-06-07, 19:15
Medlem
"Herefter kørte han hende imod hendes vilje til et øde skovområde i Hammer Bakker og derefter til hans bopæl i Flauenskjold.
Her udsatte han Mia Skadhauge for flere voldtægter og dræbte hende ved blandt andet kvælning og sammenklemning af brystkassen. Efterfølgende har han parteret og spredt ligdelene i et skovområde, mener anklagemyndigheden."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-06-07-drabstiltalt-i-mia-sagen-er-meget-paavirket-efter-foerste-afhoering-siger-forsvarer

Betyr dette at rettsmedisinere har slått fast at Mia ble drept bl.a ved sammenklemming av brystkassen?

Rettsmedisinere kan, etter det jeg har forstått, se om enkelte skader har oppstått mens BO var i live eller om skader oppsto etter døden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in