Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Nu är jag väldigt sen på bollen här Flor-Ida men jag uppfattar det som att hans kristenhet är rätt omvälvande när han på den grunden inte kan tänka sig ett yoga-pass. Men han slipper ju ge ifrån sig 10% av sin inkomst när han inte är engagerad i nån församling så det passar väl bra utifrån yrke/ekonomisk status 🤷♂️
Så behöver det inte vara. Jag skulle inte heller utöva yoga sedan jag blev kristen. Och då har jag ändå varit
väldigt inne på både yoga och andra new age grejer tidigare. Jag firar inte heller Halloween, skulle aldrig delta i något med tarotkort etc. Om man är kristen i hjärtat vill man inte beblanda sig med några andra religioner (dit faktiskt all new age hör).
Och jag är säker på att ingen skulle kalla mig för fanatisk eller omvälvande kristen eller liknande. De skulle inte ens veta att jag är kristen om jag inte själv berättar det. Så jag förstår helt hur Emil tänker.
Lite andra reflektiober: Jussi är riktigt slemmig och allmänt märklig. Förstår helt att de andra irriterar sig på honom. Tror att Jesper har helt rätt i att ingen av damerna är intresserad av honom. Själv skulle jag inte ta i han med tång ens.
Sigrid ser bara vulgär ut. Som en gammal sönderknullad porrskådis. Urk. Hur kan man som nästan 50-åring vilja se ut så?
Jessica är alldeles för vass för Stefan. Han är för vek för henne, och hon kommer köra över honom helt. Vad man förstått har detta varit ett mönster i hans tidigare relationer. Men det kanske är så att han behöver en dominant kvinna just för att han själv är för lam. För övrigt är Jessica rätt söt, faktiskt mycket sötare än sin dotter.
Stefans dotter är helt underbar. Så varm människa att det lyser om henne genom TV-rutan. Min favorit bland "barnen" .
Tror inte att det blir något mellan Pia och Lennart. Hon är för dominant för honom. Jag tror inte hon har riktiga känslor, utan vill bara "ha" någon i huset. Hon är rädd att bli utan, då hon känner sig bortvald då.
Jag trodde att Pia var från något blatteland. Åtminstone från Sydeuropa. Hon ser ju inte direkt svensk ut. Samma sak med hennes son.
Av damerna är min favorit Annina. Jag gillar människor med djup (men som även kan bjuda på sig själv), och det verkar hon ha. Av dessa killar passar hon nog bäst ihop med Emil. Han är den enda av männen med lite djupare tankar. (Jussi vill gärna framstå som en djuping, men tror inte det finns så mycket där. Bara att han faller för en bimbo säger allt). Men kanske hon blev rädd för hans kristna tro och därför backar. Jag hoppas hon ger honom en chans.