2023-04-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det sådär munnen blir när man slutar med fillers? Det ser onekligen ut som en breflabbad groda
VISST
Citera
2023-04-19, 00:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
För er som undrar vad "personligt kristen" betyder kan jag berätta att det är att man har en kristen tro utan att gå i kyrkan eller tillhöra en församling. Det är helt enkelt vad man tror på inom sig. Inget omvälvande eller konstigt.

Nu är jag väldigt sen på bollen här Flor-Ida men jag uppfattar det som att hans kristenhet är rätt omvälvande när han på den grunden inte kan tänka sig ett yoga-pass. Men han slipper ju ge ifrån sig 10% av sin inkomst när han inte är engagerad i nån församling så det passar väl bra utifrån yrke/ekonomisk status 🤷‍♂️
Citera
2023-04-19, 00:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Har Mathilda silikon i pattarna? Och läpparna?

Haha sover Dolly Parton på rygg? Klart hon har det och det är vääääldans synd med tanke på att hon i övrigt har snygg stil både vad gäller frisyr och kläder.
Hur som haver så kommer hon undan bredvid Barbie som har noll stil what so ever och så satans mycket silikon att hon borde stå i ett skyltfönster i red light distrikt
Citera
2023-04-19, 00:54
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nu är jag väldigt sen på bollen här Flor-Ida men jag uppfattar det som att hans kristenhet är rätt omvälvande när han på den grunden inte kan tänka sig ett yoga-pass. Men han slipper ju ge ifrån sig 10% av sin inkomst när han inte är engagerad i nån församling så det passar väl bra utifrån yrke/ekonomisk status 🤷‍♂️
Så behöver det inte vara. Jag skulle inte heller utöva yoga sedan jag blev kristen. Och då har jag ändå varit väldigt inne på både yoga och andra new age grejer tidigare. Jag firar inte heller Halloween, skulle aldrig delta i något med tarotkort etc. Om man är kristen i hjärtat vill man inte beblanda sig med några andra religioner (dit faktiskt all new age hör).

Och jag är säker på att ingen skulle kalla mig för fanatisk eller omvälvande kristen eller liknande. De skulle inte ens veta att jag är kristen om jag inte själv berättar det. Så jag förstår helt hur Emil tänker.

Lite andra reflektiober: Jussi är riktigt slemmig och allmänt märklig. Förstår helt att de andra irriterar sig på honom. Tror att Jesper har helt rätt i att ingen av damerna är intresserad av honom. Själv skulle jag inte ta i han med tång ens.

Sigrid ser bara vulgär ut. Som en gammal sönderknullad porrskådis. Urk. Hur kan man som nästan 50-åring vilja se ut så?

Jessica är alldeles för vass för Stefan. Han är för vek för henne, och hon kommer köra över honom helt. Vad man förstått har detta varit ett mönster i hans tidigare relationer. Men det kanske är så att han behöver en dominant kvinna just för att han själv är för lam. För övrigt är Jessica rätt söt, faktiskt mycket sötare än sin dotter.

Stefans dotter är helt underbar. Så varm människa att det lyser om henne genom TV-rutan. Min favorit bland "barnen" .

Tror inte att det blir något mellan Pia och Lennart. Hon är för dominant för honom. Jag tror inte hon har riktiga känslor, utan vill bara "ha" någon i huset. Hon är rädd att bli utan, då hon känner sig bortvald då.

Jag trodde att Pia var från något blatteland. Åtminstone från Sydeuropa. Hon ser ju inte direkt svensk ut. Samma sak med hennes son.

Av damerna är min favorit Annina. Jag gillar människor med djup (men som även kan bjuda på sig själv), och det verkar hon ha. Av dessa killar passar hon nog bäst ihop med Emil. Han är den enda av männen med lite djupare tankar. (Jussi vill gärna framstå som en djuping, men tror inte det finns så mycket där. Bara att han faller för en bimbo säger allt). Men kanske hon blev rädd för hans kristna tro och därför backar. Jag hoppas hon ger honom en chans.
Senast redigerad av Flor-Ida 2023-04-19 kl. 01:25.
Citera
2023-04-19, 01:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Så behöver det inte vara. Jag skulle inte heller utöva yoga sedan jag blev kristen. Och då har jag ändå varit väldigt inne på både yoga och andra new age grejer tidigare. Jag firar inte heller Halloween, skulle aldrig delta i något med tarotkort etc. Om man är kristen i hjärtat vill man inte beblanda sig med några andra religioner (dit faktiskt all new age hör).

Och jag är säker på att ingen skulle kalla mig för fanatisk eller omvälvande kristen eller liknande. De skulle inte ens veta att jag är kristen om jag inte själv berättar det. Så jag förstår helt hur Emil tänker.

Nej exakt, ingen hade fattat om han inte berättat VARFÖR han inte kan köra ett yoga-pass. Då hade man liksom ryckt på axlarna åt det på samma sätt som om han inte hade haft lust att jogga runt huset.
Jag känner troende kristna av lite olika sort, de flesta skulle inte neka ett yoga-pass även om jag hört om motsatsen hos någon.
Man måste liksom inte tolka in tro i något som 99,9% av svenska utövare ser på och ägnar sig utifrån motion och stretchning samt gå ned i varv (olika yogaformer) bara för att yoga startade utifrån andra premisser i ”långt-bort-i-stan” för tusen år sedan.

Det går att jämföras med att vi firar jul eller påsk av heeeelt andra anledningar idag än vad vi gjorde på 1800-talet. Ja inte du då kanske, men vi övriga som inte är så omvälvande kristna.
Citera
2023-04-19, 06:28
Avslutad
Jesper tokdissar Sigrid, från Bonde söker fru,i dagens avsnitt. Kallar henne narcissist. När Sigrid kom in i huset såg man direkt vilka som tänker med k*ken
Citera
2023-04-19, 07:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jesper tokdissar Sigrid, från Bonde söker fru,i dagens avsnitt. Kallar henne narcissist. När Sigrid kom in i huset såg man direkt vilka som tänker med k*ken
Ja, bonde-Sigrid verkar vara en mansslukerska.
Vidrigt hur människor behandlar varandra.

Jussi visar mer av sina mindre charmiga sidor. Herregud, jag förstår att han är singel.

Skulle vara intressant att få höra vad deltagarna själva har att säga idag, efter att ha sett slutprodukten...
Hur mycket som är ihopklippt, vinklat osv
Det går liksom inte att inte se Jussis slemmiga sida.

När han insåg att loppet var kört, försökte han med nästa..
Vad hände egentligen med hans första match, Tanja? Dom verkade passa ihop, dissade hon honom, eller var det han som gick dit k*ken pekade?
Citera
2023-04-19, 07:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, bonde-Sigrid verkar vara en mansslukerska.
Vidrigt hur människor behandlar varandra.

Jussi visar mer av sina mindre charmiga sidor. Herregud, jag förstår att han är singel.

Skulle vara intressant att få höra vad deltagarna själva har att säga idag, efter att ha sett slutprodukten...
Hur mycket som är ihopklippt, vinklat osv
Det går liksom inte att inte se Jussis slemmiga sida.

När han insåg att loppet var kört, försökte han med nästa..
Vad hände egentligen med hans första match, Tanja? Dom verkade passa ihop, dissade hon honom, eller var det han som gick dit k*ken pekade?

Något positivt med Jussi är att han har ett enormt självförtroende och tunnelseende. Han inser inte ens att det finns fler som är intresserade, utan delar sina förhoppningar med de andra som om allt vore klappat och klart
Citera
2023-04-19, 08:24
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Haha sover Dolly Parton på rygg? Klart hon har det och det är vääääldans synd med tanke på att hon i övrigt har snygg stil både vad gäller frisyr och kläder.
Hur som haver så kommer hon undan bredvid Barbie som har noll stil what so ever och så satans mycket silikon att hon borde stå i ett skyltfönster i red light distrikt

Lämnade inte Mathilda huset när Sigrid kom in? Tyckte jag läst något om det. De konkurrerade väl lite i samma segment...
Citera
2023-04-19, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Lämnade inte Mathilda huset när Sigrid kom in? Tyckte jag läst något om det. De konkurrerade väl lite i samma segment...

Hon lämnade nog för att hon såg hur patetiskt gubbarna betedde sig när ett silicontroll kom in. Jesper insåg ändå snabbt att yta inte är det samma som brain
Citera
2023-04-19, 12:55
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Hon lämnade nog för att hon såg hur patetiskt gubbarna betedde sig när ett silicontroll kom in. Jesper insåg ändå snabbt att yta inte är det samma som brain
Vilket efterblivet inlägg. En snygg tjej kommer in i huset. Det är väl inte så konstigt att hon snor alla killar?

Har du funderat på att responsen skulle bli samma för tjejerna om det kommer in en svinsnygg kille? Ärthjärna!!!

Hon som lämnar däremot. "Buuhuu nu är jag inte snyggast längre, nu lämnar jag buuhuuu"
Senast redigerad av Persimåån 2023-04-19 kl. 12:57.
Citera
2023-04-19, 13:18
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Härligt. Har inte sett avsnittet än men det glädjer mig. Trots humöret gillar jag Jesper. Snygg är han också. Synd att Mathilda försvann. Hon hade klass och stil, till skillnad från bimbon. Ja det var elakt skrivet men förstår faktiskt inte varför en femtioårig mamma och dessutom gymnasielärare, som ska vara förebild för unga, väljer att se ut så. Egentligen är det väl hennes eget val men jag gillar det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in