2023-04-18, 06:08
  #1945
Medlem
superurban08s avatar
Nästan skrattretande att läsa alla kommentarer på tråden, men sjukt nog så kommer chuky hem igen.

Bye Bye Stockholm/Malmö.
Citera
2023-04-18, 07:56
  #1946
Medlem
Mukkyhalsarmukawis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Så uppgifterna gällande att mekky snart är ute kommer från hans försvarare?

När kommer Dani J ut? Är han fortfarande ute efter Mekky? Är Mekky fortfarande ute efter Dani J?

Var står Imad i detta. Är han med någon av de tidigare nämnda eller är bägge hans fiender?

Vilka fler kan bli inblandade? Och om mekky släpps, kommer han då tillbaka till Malmö. Har han sitt gamla gäng kvar eller har de gått över till andra?

Man vill ju att mekky ska sitta. Men next big thing Är ju att det blir kaos mellan Malmö-gängen igen.


Frågan är varför t@mer och krokodil bröderna inte nämns, dem är en del av den här konflikten.

Dem är allierade med DJ och hans liga i smyg samtidigt som dem gjort/gör affärer med m*kkys liga.

Im@d har ingen konflikt med @mir så länge han väljer att dropa ”dinero” för han panga s@mi im@ds bror.

Em*l/ Om@r y0mok blir intressant med för dem valde att alliera sig med om@r el som är i krig mot r@mi (från krocksbäck) som är en av dem närmsta till @mir. Även att dem allierade sig med m@rdin/osm@n som är fiender till moghr@bi bröderna som i sin tur är allierade med @mir.

Så en stor soppa av det hela, luktar blod bad!

Många hemliga allianser som inte ens var möjliga blev möjligt. Nu är det stora konflikter mellan samtliga hahahahaha.

@mir m*kky kommer få det väldigt tufft för dem flesta är h0rungar som bytat sida så fort dem sett pengar så han kommer inte ha lojala vid sin sida mer än bara ”rädda soldater vid hans sida”.

Svar på din fråga? Im@d har uppbackning från flera i Malmö, och kommer fortsatt ha det för han står för sitt ord och det gillar folk.
Citera
2023-04-18, 09:46
  #1947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Frågan är varför t@mer och krokodil bröderna inte nämns, dem är en del av den här konflikten.

Dem är allierade med DJ och hans liga i smyg samtidigt som dem gjort/gör affärer med m*kkys liga.

Im@d har ingen konflikt med @mir så länge han väljer att dropa ”dinero” för han panga s@mi im@ds bror.

Em*l/ Om@r y0mok blir intressant med för dem valde att alliera sig med om@r el som är i krig mot r@mi (från krocksbäck) som är en av dem närmsta till @mir. Även att dem allierade sig med m@rdin/osm@n som är fiender till moghr@bi bröderna som i sin tur är allierade med @mir.

Så en stor soppa av det hela, luktar blod bad!

Många hemliga allianser som inte ens var möjliga blev möjligt. Nu är det stora konflikter mellan samtliga hahahahaha.

@mir m*kky kommer få det väldigt tufft för dem flesta är h0rungar som bytat sida så fort dem sett pengar så han kommer inte ha lojala vid sin sida mer än bara ”rädda soldater vid hans sida”.

Svar på din fråga? Im@d har uppbackning från flera i Malmö, och kommer fortsatt ha det för han står för sitt ord och det gillar folk.
Ahmed el moghrabi blåste ju alliansen, han låtsades ingå i den för att köpa tid bara
Citera
2023-04-18, 12:24
  #1948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Anledningen till att Mekky fick husarrest var bland annat den att "någon" hade betalat 60 000 Euro till en grupp interner på häktet för att mörda Mekky inne på häktet.

Dessa personer ska visst vara gripna, och kommer att få sina straff påbackade.
Finns det någon källa på detta? Någon är Dani eller annan?
Citera
2023-04-18, 12:27
  #1949
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Finns det någon källa på detta? Någon är Dani eller annan?


Nu är inte detta helt osannolikt att någon skulle kunna försöka ta död på honom i häktet, men det har även framkommit att man inte får sitta häktad mer än 4 år och att man därmed var tvungen att släppa gruppen på husarrest.
Citera
2023-04-18, 12:29
  #1950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukkyhalsarmukawi
Frågan är varför t@mer och krokodil bröderna inte nämns, dem är en del av den här konflikten.

Dem är allierade med DJ och hans liga i smyg samtidigt som dem gjort/gör affärer med m*kkys liga.

Im@d har ingen konflikt med @mir så länge han väljer att dropa ”dinero” för han panga s@mi im@ds bror.

Em*l/ Om@r y0mok blir intressant med för dem valde att alliera sig med om@r el som är i krig mot r@mi (från krocksbäck) som är en av dem närmsta till @mir. Även att dem allierade sig med m@rdin/osm@n som är fiender till moghr@bi bröderna som i sin tur är allierade med @mir.

Så en stor soppa av det hela, luktar blod bad!

Många hemliga allianser som inte ens var möjliga blev möjligt. Nu är det stora konflikter mellan samtliga hahahahaha.

@mir m*kky kommer få det väldigt tufft för dem flesta är h0rungar som bytat sida så fort dem sett pengar så han kommer inte ha lojala vid sin sida mer än bara ”rädda soldater vid hans sida”.

Svar på din fråga? Im@d har uppbackning från flera i Malmö, och kommer fortsatt ha det för han står för sitt ord och det gillar folk.
Tack för svaret! Haha, jäkla soppa. Hur kan Moghrabi bröderna fortfarande leva? De har väl svängt fram och tillbaka så det står härliga till?

Undrar om amir vågar träffa sitt gamla folk. Vem som helst av dem kan ju ha annan lojalitet nu, eller till och med ha fått pengar för att avsluta amir.

Men vi får se vad rättegången landar i först!
Citera
2023-04-18, 20:31
  #1951
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Tror inte Dom fälls för morden.

Är denna rättegången enbart för morden? Eller angående deras kriminella organisation samt narkotika smuggling och annat? Tror som sagt inte dom fälls för morden, man får se hur det utvecklas till den 19 maj.
Han måste ju ha en skyddsängel, han fälls inte gång på gång. Verkar som mycket riktigt att han inte kommer fällas denna gång heller
Citera
2023-04-18, 21:25
  #1952
Bannlyst
Någon som har FUP på Amir mekk* =Y från Sverige ?
Citera
2023-04-18, 21:45
  #1953
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Någon som har FUP på Amir mekk* =Y från Sverige ?
Finns lite och läsa här: (FB) Nyckelperson i Malmös gängkrig anhållen för mordförberedelser, 2020-08-15
Han förekommer på Krimfup också med FUP med vet inte vad det handlar om

https://www.krimfup.se/search/amir-faten-mekky
Citera
2023-04-18, 22:00
  #1954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Han måste ju ha en skyddsängel, han fälls inte gång på gång. Verkar som mycket riktigt att han inte kommer fällas denna gång heller

Öööh ? Amir Mekky har ju nu erkänt, erkännandet kom ju i slutet av förra veckan.
Så han har satt krokben för sig själv, för gott tydligen.
Förutom det så råkade han ju vådaskjuta sig i bägge fötterna och i huvudet
samtidigt också

Mekky verkar tro att han lever i någon slags Gudfadern-film där allting går efter manus.
Men sådan är inte verkligheten.

Nej, Mekky har åkt dit på sitt eget grepp...
Sagan med Mekky, Ali Baba och de 40 rövarna är alltså slut

Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Finns det någon källa på detta? Någon är Dani eller annan?

Det finns ett stort antal artiklar om "Los Seucos" och jag försökte leta bakåt i artikelhistoriken men den är flera 100 sidor lång. Och har inte hittat den nu.

Bland de många artiklarna så finns det tex den här:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7851129/The-Costa-Connection-Swedish-crime-gang-linked-Battersea-doorstep-murder-father-26.html

Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Tack för svaret! Haha, jäkla soppa. Hur kan Moghrabi bröderna fortfarande leva? De har väl svängt fram och tillbaka så det står härliga till?

Undrar om amir vågar träffa sitt gamla folk. Vem som helst av dem kan ju ha annan lojalitet nu, eller till och med ha fått pengar för att avsluta amir.

Men vi får se vad rättegången landar i först!

Det är tydligen sant att de har inte pallat trycket utan att de har erkänt allihopa.
https://newsrnd.com/news/2023-04-14-the-defendants-from-the--los-suecos--clan-now-admit-that-they-participated-in-two-murders -on-the-costa-del-sol.SJJzmxwMh.html

HAHAHA - Det är smått otroligt alltså ?

Så blir hela idén med att kunna överklaga den dom som kommer nu är helt värdelös.
Advokaten Gonzalo Boyés måste antagligen känna sig helt förtvivlad efter att ha lagt upp ett
försvar som nu är som helt bortblåst.

Nu kan de räkna med att få tillbringa all sin tid som de har kvar i livet i rättegångar
och i fängelser.
Många polismyndigheter vill nu förmodligen ha flera svar ?

Inledningen till erkännandet kommer sig utav att de som hanterade MCn ska tydligen
ha erkänt transporten, plus ett stort antal viktiga detaljer,
och på så vis fick den spanska Polisen en inkörsport i utredningen
och började kunna lägga pussel om detta.

Vilka veklingar alltså ?

Är helt säker på att åklagaren har överlistat dessa menlösa babbekräk till att erkänna.
Det är ändå inte åklagaren som kommer att fastställa domen, utan en folkvald jury.

Ett citat härifrån:

https://elpais.com/espana/2023-04-11/no-es-un-angelito-pero-no-es-un-asesino-las-defensas-del-clan-de-los-suecos-niegan-su-relacion-con-l os-dos-asesinatos-por-los-que-se-les-juzga.html

Citat:
Den allmänna anklagelsen, som riktas ifrån Sofian Mohameds familj, pekar i samma linje. – Det fanns en förutfattad plan och sättet att agera i båda fallen är detsamma, säger advokaten som företräder dem, Juan Urbaneja. Advokaten har försäkrat att hans klients tidigare vänskap med Mekky fick honom att ha förtroende för det mötet i Puerto Banús och har lyft fram "det kalla blodet" som han var full av kulor med - han sköts nio gånger - tidigt på morgonen den 20 augusti 2018.

"Polisen, när de drar videoövervakningskameror, ser att det var ett försök dagen innan", insisterade advokaten för att lyfta fram den tidigare planeringen av händelserna. "Anledningen? Vi vet inte. Min klient, utan någon uppenbar anledning, dödades av dessa herrar, säger Urbaneja, som också begär permanent överprövningsbart fängelse för de fyra huvudåtalade i fallet, som han har definierat som "människor som vet vad de gör, som är dedikerade till denna typ av brott, som är torpeder".

Spanien kommer att slå ner på all sådan här brottslighet, och har tydligen fått grönt ljus för att klämma åt gängen mycket hårdare...

Permanent överprövningsbart fängelse innebär livstid i regel, men efter halva strafftiden dvs i detta fallet 27 år så kan livstidsdomen tas upp för att bli tidsbestämt straff istället.

Detta på grund av de nya EU-reglerna att det ska finnas en bortre horisont för den livstidsdömde att inrikta sig på, att livet inte ter sig helt hopplöst alltså...
__________________
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-04-18 kl. 22:41.
Citera
2023-04-18, 22:38
  #1955
Bannlyst

Citat:
The four considered perpetrators faced permanent reviewable prison and the four accomplices to twelve years in prison, sentences that will be reduced by the confession itself and, also, by the payment of compensation to the relatives, according to legal sources.

De har ju redan suttit fem år, tråden är ifrån 2018.

Därtill ska tolv år kortas ner ännu mer då de erkännt och förmodligen betalat skadestånd. De kan nog vara ute om ett par år.

Dock oklart om det gäller Mekky då man i artikeln du länka skrev "four other defendants" efter att man skrivit om Mekky. Så det verkar som tolv år enbart gäller de andra fyra medhjälparna:

Citat:
Amir Mekky, has admitted, with the same words, that on August 20, 2018, he was with the victim of this murder in Puerto Banús for several hours to distract him because he knew that this would help him to be murdered later.

Meanwhile, the other four defendants, who are being asked for 12 years in prison as accomplices, have also admitted the facts.

En av bröderna som deltagit har redan fått 34 år utdömt:

Citat:
To his brother Karim Abdul Karim —who is serving a 34-year prison sentence for placing two explosive devices in Marbella and Benahavís in 2018— the prosecutor has only asked one question: if he helped Ahmed hide the motorcycle in the urbanization .
__________________
Senast redigerad av Brawndo 2023-04-18 kl. 23:07.
Citera
2023-04-18, 23:23
  #1956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo

De har ju redan suttit fem år, tråden är ifrån 2018.

Därtill ska tolv år kortas ner ännu mer då de erkännt och förmodligen betalat skadestånd. De kan nog vara ute om ett par år.

ÖÖhh, menar du den här artikeln:
https://newsrnd.com/news/2023-04-14-the-defendants-from-the--los-suecos--clan-now-admit-that-they-participated-in-two-murders -on-the-costa-del-sol.SJJzmxwMh.html

Fem år ja, och de har antagligen 22 år kvar till nästa förhandling om eventuell straff-förkortning ?

Ditt citat är uttalandet från advokaten vad jag kan förstå, dvs "hästens mun".
Har hittat några fall i Spanien där GM erkänt och ändå fått typ 16 år för ett mord,
dubbelmord ger i regel det dubbla.
Spanien har additiv lagstiftning och straffrätt,
det finns ingen straffrabatt där.
Varför skulle de korta ner ett 12-årigt straff ?
Inse att det är Spanien det här.
Inte Sverige precis.
Vilken planet bor du på ?
Läser man noga om straff-förkortning i Spanien så är
de generellt bara tillämpbara på straff som är 3 år eller kortare.

Så vi får se vart det landar ?

År 2025 dvs om två år får du bjuda på öl om de kommer ut då ?

Det är BullShitt - finns en del utlänningar som har suttit 30++ år i spanskt
fängelse och knappt fått en enda permission...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in