Citat:
Ursprungligen postat av
Leps.Senk
Han måste ju ha en skyddsängel, han fälls inte gång på gång. Verkar som mycket riktigt att han inte kommer fällas denna gång heller
Öööh ? Amir Mekky har ju nu erkänt, erkännandet kom ju i slutet av förra veckan.
Så han har satt krokben för sig själv, för gott tydligen.

Förutom det så råkade han ju vådaskjuta sig i bägge fötterna och i huvudet
samtidigt också
Mekky verkar tro att han lever i någon slags Gudfadern-film där allting går efter manus.
Men sådan är inte verkligheten.
Nej, Mekky har åkt dit på sitt eget grepp...
Sagan med Mekky, Ali Baba och de 40 rövarna är alltså slut
Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Finns det någon källa på detta? Någon är Dani eller annan?
Det finns ett stort antal artiklar om "Los Seucos" och jag försökte leta bakåt i artikelhistoriken men den är flera 100 sidor lång. Och har inte hittat den nu.
Bland de många artiklarna så finns det tex den här:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-7851129/The-Costa-Connection-Swedish-crime-gang-linked-Battersea-doorstep-murder-father-26.html
Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Tack för svaret! Haha, jäkla soppa. Hur kan Moghrabi bröderna fortfarande leva? De har väl svängt fram och tillbaka så det står härliga till?
Undrar om amir vågar träffa sitt gamla folk. Vem som helst av dem kan ju ha annan lojalitet nu, eller till och med ha fått pengar för att avsluta amir.
Men vi får se vad rättegången landar i först!
Det är tydligen sant att de har inte pallat trycket utan att de har erkänt allihopa.
https://newsrnd.com/news/2023-04-14-the-defendants-from-the--los-suecos--clan-now-admit-that-they-participated-in-two-murders -on-the-costa-del-sol.SJJzmxwMh.html
HAHAHA - Det är smått otroligt alltså ?
Så blir hela idén med att kunna överklaga den dom som kommer nu är helt värdelös.
Advokaten
Gonzalo Boyés måste antagligen känna sig helt förtvivlad efter att ha lagt upp ett
försvar som nu är som helt bortblåst.
Nu kan de räkna med att få tillbringa all sin tid som de har kvar i livet i rättegångar
och i fängelser.
Många polismyndigheter vill nu förmodligen ha flera svar ?
Inledningen till erkännandet kommer sig utav att de som hanterade MCn ska tydligen
ha erkänt transporten, plus ett stort antal viktiga detaljer,
och på så vis fick den spanska Polisen en inkörsport i utredningen
och började kunna lägga pussel om detta.
Vilka veklingar alltså ?
Är helt säker på att åklagaren har överlistat dessa menlösa babbekräk till att erkänna.
Det är ändå inte åklagaren som kommer att fastställa domen, utan en folkvald jury.
Ett citat härifrån:
https://elpais.com/espana/2023-04-11/no-es-un-angelito-pero-no-es-un-asesino-las-defensas-del-clan-de-los-suecos-niegan-su-relacion-con-l os-dos-asesinatos-por-los-que-se-les-juzga.html
Citat:
Den allmänna anklagelsen, som riktas ifrån Sofian Mohameds familj, pekar i samma linje. – Det fanns en förutfattad plan och sättet att agera i båda fallen är detsamma, säger advokaten som företräder dem, Juan Urbaneja. Advokaten har försäkrat att hans klients tidigare vänskap med Mekky fick honom att ha förtroende för det mötet i Puerto Banús och har lyft fram "det kalla blodet" som han var full av kulor med - han sköts nio gånger - tidigt på morgonen den 20 augusti 2018.
"Polisen, när de drar videoövervakningskameror, ser att det var ett försök dagen innan", insisterade advokaten för att lyfta fram den tidigare planeringen av händelserna. "Anledningen? Vi vet inte. Min klient, utan någon uppenbar anledning, dödades av dessa herrar, säger Urbaneja, som också begär permanent överprövningsbart fängelse för de fyra huvudåtalade i fallet, som han har definierat som "människor som vet vad de gör, som är dedikerade till denna typ av brott, som är torpeder".
Spanien kommer att slå ner på all sådan här brottslighet, och har tydligen fått grönt ljus för att klämma åt gängen mycket hårdare...
Permanent överprövningsbart fängelse innebär livstid i regel, men efter halva strafftiden dvs i detta fallet 27 år så kan livstidsdomen tas upp för att bli tidsbestämt straff istället.
Detta på grund av de nya EU-reglerna att det ska finnas en bortre horisont för den livstidsdömde att inrikta sig på, att livet inte ter sig helt hopplöst alltså...