Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
"TV 2 var til stede under rettsmøtet mandag. På tilskuerbenken satt Christina Peters*n (26). Hun fikk avisen levert av den 13 år gamle jenta rett før hun forsvant.
– Vi er naboer og får avisen levert av henne hver lørdag.
Peters*n kjente også til den siktede fra før, etter at hun tidligere matchet med ham på datingappen Tinder, forteller hun. – Jeg fant ut at jeg har matchet med ham på Tinder en gang. Jeg syntes at det er veldig skremmende at han er en helt alminnelig fyr man fort kunne ferdes med, sier Peters*n.
Utover det har de to ikke hatt kontakt. Hun syntes likevel det var spesielt å se ham under fengslingsmøtet."
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/nye-detaljer-om-siktet-32-aring-skremmende/15667730/
Översatt till svenska:
TV 2 var på plats under rättegången i måndags. Christina Peters*n (26) satt på åskådarbänken. Hon fick tidningen levererad av den 13-åriga flickan precis innan hon försvann.
– Vi är grannar och får tidningen levererad av henne varje lördag.
Peters*n kände även den åtalade sedan tidigare, efter att hon tidigare matchat med honom på dejtingappen Tinder, säger hon. – Jag fick reda på att jag har matchat med honom på Tinder en gång. Jag tyckte att det var väldigt skrämmande att han är en helt vanlig kille som man lätt kunde komma överens med, säger Peters*n.
Utöver det har de två inte haft någon kontakt. Hon tyckte fortfarande att det var speciellt att se honom under fängelsemötet."