Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 16:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Nu gjorde du bort dig. Det tog lite tid, men ddt är helt ok.

Fast nu är det milsvid skillnad på att just spekulera - och att, som du - faktiskt skrida till handling och ringa upp myndigheter, för att göra efterforskningar i realtid på deltagare i ett TV-program.

Gå du tillbaka till incel-källaren.

Dina omdömen om andra användare på Flashback, knasiga idéer och knäppa handlingar - har inte ett skit med ämnet för tråden att göra.

Nej, har inte gjort bort mig ett dugg.

Spekulera är helt onödigt och får man inte reda på hur det faktiskt ligger till så kommer spekulationerna fortsätta i all evinnerlighet.

Inte dina heller, så därför är det fullkomligt irrelevant om du anser det jag gör vara friskt eller ej eller vad du tror om mig i övrigt.
2023-04-18, 17:03
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, har inte gjort bort mig ett dugg.

Jo. Den där typen av påhopp är - för att travestera dig själv - patetiska.

Citat:
Spekulera är helt onödigt och får man inte reda på hur det faktiskt ligger till så kommer spekulationerna fortsätta i all evinnerlighet.

Återigen blandar du ihop saker och ting som det passar - utan att kunna vända på påståenden eller tex. använda självkritik.

Att någon annan skriver att en kille i Robinson verkar reko, är - precis som jag just skrev - inte alls detsamma - som att användaren skulle skriva att killen i Robinson är reko som dödshotar folk.

Du verkar inte förstå distinktionen mellan olika saker, så jag lämnar över det för moderering istället.

En sak till :

Det finns inga diskussioner som måste pågå i evinnerlighet - inkl. spekulationer.

Det är bara att sluta läsa / skriva.

Du kommer inte att få sista ordet - och detta sistnämnda har heller inget som helst egenvärde.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 17:31.
2023-04-18, 17:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jo. Den där typen av påhopp är - för att travestera dug själv - patetiska.

Återigen blandar du ihop saker och ting som det passar - utan att kunna vända på påståenden eller tex. använda självkritik.

Att någon annan skriver att en kille i Robinson verkar reko, är - precis som jag just skrev - inte alls detsamma - som att användaren skulle skriva att killen i Robinson är reko som dödshotar folk.

Du verkar inte förstå distinktionen mellan olika saker, så jag lämnar över det för moderering istället.

En sak till :

Det finns inga diskussioner som måste pågå i evinnerlighet - inkl. spekulationer.

Det är bara att sluta läsa / skriva. Du kommer inte att få sista ordet - och detta sistnämnda hsr heller inget som helst egenvärde.

Det står dig fritt att tycka.

Jag sa inte att du tyckte han var reko som dödshotade folk. Jag sa att du inte verkade ha några problem med hans dödshot då du tyckte han var en reko kille. Du sa också att du inte hade sagt att du ansåg att Zeki skulle diskas, vilket även det var en lögn.

Det måste inte, men det kommer det att göra. Bättre att få klarhet i det så man kan lägga det till handlingarna en gång för alla.
2023-04-18, 17:12
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Bättre att få klarhet i det så man kan lägga det till handlingarna en gång för alla.

Nä. Det enda rätta är att du slutar uttala dig om vad andra användare säger, vill eller tycker. Du får ingen klarhet i nånting. Fråga andra vad de menar - istället för att hitta på saker långt utanför ämnet!

Ditt sistnämnda påstående stämmer inte heller, för övrigt: Jag skrev att jag tyckte att Zeki ska kastas ut ur Robinson, utifrån sitt beteende.
- Något regelverk, premisser för diskning eller andra konstigheter, har jag inte sagt ett jota om.

Slutar du att feltolka andra, blir det bra ska du se.

Tyvärr gjorde du det lite för många gånger.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 17:33.
2023-04-18, 17:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nä. Det enda rätta är att du slutar uttala dig om vad andra användare säger, vill eller tycker. Du får ingen klarhet i nånting. Fråga dem istället för att hitta på saker långt utanför ämnet!

Ditt sistnämnda påstående stämmer inte heller, för övrigt: Jag skrev att jag tyckte att Zeki ska kastas ut ur Robinson, utifrån sitt beteende.

Något regelverk, premisser för diskning eller andra konstigheter, har jag inte sagt ett jota om.

Slutar du att feltolka andra, blir det bra ska du se. Tyvärr gjorde du det en gång för mycket.

Och hur är det annorlunda från det jag skrev? Om han inte har brutit mot några regler varför ska då han kastas ut och inte Erik som dödshotar folk?
2023-04-18, 17:17
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Och hur är det annorlunda från det jag skrev? Om han inte har brutit mot några regler varför ska då han kastas ut och inte Erik som dödshotar folk?

För att jag säger det.

Jag skiter högaktningsfullt i kvasiresonemang om vad som stipulerar diskning, Robinsons regelverk, fan och hans moster. Att du uppehåller dig vid det är ointressant. Det har jag skrivit minst två gånger.

Men du begriper inte skillnaden va..? 🤔
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 17:34.
2023-04-18, 17:18
Medlem
Ganonitos avatar
Ok. Härmed kan vi konstatera att Erik har ljugit när han sagt att han är skild sedan 10 år tillbaka. Enligt skatteverket är det just M*ri*nne som han bor ihop med som han är gift med. De gifte sig 2007 och har aldrig varit skilda sedan dess. De har även två barn ihop.
2023-04-18, 17:22
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ok du förstod alltså inte att diska är samma sak som att kastas ut. Då beklagar jag.

Jo. Jag kan skilja agnarna från vetet. Dvs. jag har inget som helst behov av att hålla mig till den fyrkantiga box, som mitt eget lilla tänkande utgör.

På motsvarande sätt, kan en annan användare än du själv, alltså anse att deltagaren ska ut med huvudet före ur Robinson - utan att referera till såpans regler över huvud taget.

Förstår du att det finns en distinktion här..?
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 18:08.
2023-04-18, 17:23
Medlem
Så Caroline blev både lesbisk och sambo med Dennis i Robinson?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zEkoQr/alva-och-caroline-fran-robinson-vi-traffas

https://www.hant.se/noje/robinson-deltagarna-fann-varandra-i-programmet-och-blev-sambos/9477685
2023-04-18, 17:24
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jo. Jag kan skilja agnarna från vetet. Dvs. jag har inget som helst behov av att hålla mig till den fyrkantiga box, som mitt eget lilla tänkande utgör.

Således kan man alltså anse att deltagaren ska ut med huvudet före ur Robinson - utan att referera till såpans regler.

Förstår du skillnaden?

Skitsamma om det var för att du ansåg att han brutit mot reglerna eller inte. Min poäng var att du ansåg att han skulle diskas/kastas ut eller vad du nu vill kalla det. Detta trots att han inte brutit mot några regler.

Men Erik som dödshotar folk tycker du ska vara kvar, för han är en "reko kille".
2023-04-18, 17:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Så Caroline blev både lesbisk och sambo med Dennis i Robinson?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zEkoQr/alva-och-caroline-fran-robinson-vi-traffas

https://www.hant.se/noje/robinson-deltagarna-fann-varandra-i-programmet-och-blev-sambos/9477685

Man kan ju vara sambo utan att vara ett par. De verkar dock inte bo ihop längre.
2023-04-18, 17:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Detta trots att han inte brutit mot några regler.

Men Erik som dödshotar folk tycker du ska vara kvar, för han är en "reko kille".

Du ger mig en väldig massa material nu Gratis. Fortsätt du med det - så får vi se var det hela landar någonstans.

OnT

Finns det någon som uppskattar Gränslandet?

Såpan i såpan som är lite som att kika in hos grannarna i 2 min på väg hem.

Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 18:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in