Oj oj oj nu börjar det osa hett riktigt hett. Jag vet att sanningen kan reta upp en del och den kan vara riktigt jobbig. Kul att du blandar ihop mig med Jockes gamla fina sång. Hade du haft lite bättre läs och skrivkunskaper hade du märkt att det inte är samma namn.
Ingen fara eller så ... jag är fullt medveten om att du inte stavar så och inte sångaren heller stavar som du gjorde
Kul att du förstod skämtet i varje fall - så för de som inte förstod det, eller ens var födda "på den tiden" så bifogar jag en länk nedanför till musiken som vi pratar om
Nu blev det lite mera paktande i de båda lagen efter att de har bytt lag lite kors och tvärs. Amanda och Erik har en fyrklöver (Chris, Dennis och Pernilla och Camilla) emot sig nu och i andra laget så har de svårt att bestämma sig vem av Oskar eller Dennis som de behöver och måste behålla OM de skulle förlora Robinsontävlingen som kommer efter Pristävlingen, som står på tur före!
Och Gränslandet:
Tänka sig att Elin vann tävlingen och nu får bestämma vem Zeki ska få möta i Duell. Fast Fabian är ju med på noterna och vill ju tillbaka in i Robinson medan Elin vill ha Millan kvar som kompis i Gränslandet så valet av duellant mot Zeki är ju Solklar kan jag tycka!
Ja, tyvärr så spårar nästan alla trådar ur där det blir personpåhopp, sexistiska påhopp och hat mot kvinnor. Men jag tänker som du - att det nog sitter en jäkla massa ensamma och hatiska män som lägger all skuld för sina egna misslyckade liv på kvinnorna. Och visst, självklart kan det ju vara praktiskt att hitta en syndabock för sitt eget dåliga mående men det börjar bli himla tröttsamt.
Gällande Robinson så gillar jag personligen Amanda, men jag förstår om folk kan se henne som dryg och påfrestande. Det känns också som att lag syd kan ha bättre möjligheter i tävlingar då Erik snabbt valde varenda snubbe till sitt lag medan Dennis valde tjejerna. Lag Syd har nu Dennis junior, Erik, Marcus och Amanda som alla är starka medan lag nord har typ Oskar. Dock så känns Dennis den äldres lag mycket mer soft och trevligt då alla verkar vara schyssta, roliga och snälla mot varandra. Och som du skriver så har stämningen i laget absolut stor betydelse för hur man ska orka med att stå ut, då dålig stämning och intriger splittrar laget. Trist bara att Dennis lag kommer tillbaka till lag nords strand där det knappt finns några redskap alls eftersom det tidigare laget som bodde där inte vunnit någonting.
Och ja, tycker också att Dennis den äldre verkar vara en riktig rolig prick med klockrena kommentarer och mycket humor. Så det ska bli roligt att se vad som händer.
Det fetade: Exakt så - så ligger det till. Det är inte samhällsbärare vi har att göra med här.
Instämmer helt. Ja, misstänker att det inte finns tillräckligt med moderatorer för att rensa ut hela incel-träsket.
Hög tid att bygga ett eget forum åt de förtappade offerkoftorna - så vi vanliga dödliga slipper idiotier om kön hit och dit i andra trådar.
Instämmer även i övrigt med analysen av laguppställningen nu i Robinson, inte mycket att tillägga.
Ja, förvånansvärt jämna förutsättningar på sätt och vis *, så hoppas inte att lag Nords kassa läger påverkar tävlingsresultatet. Ålder en skillnad.
* Sammanhållning är dock väldigt viktigt för lagandan = blir spännande detta!
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 16:17.
Någon av två anledningar eller både och:
1. De vågar inte för de vet att han kommer bli ännu mer barnslig och tjurig och de vill ha en så trevlig vistelse som möjligt.
2. De vet att han kan välja den som trycker till honom i en duell och de vill inte möta honom .
Sant. Ffa alternativ 2 tänker jag. Trevlig blir inte vistelsen med Zeki där ändå, tänker jag.
Jag hade blivit fullständigt vansinnig efter en halv minut, gått i clinch och rökt ut honom direkt ur lilla hyddan. Med fullt adrenalinpåslag.
Vilken snubbe! Munnen den bara går!
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 16:09.
Alva skulle bli ledsen om hon vann eftersom då skulle det ju innebära att någon annan inte vinner.
Den här ledsenheten hon visat är enkom över hennes belägenhet, att hon försatt sig i en situation där hennes beslut hon tvingats ta skall ligga henne i fatet. Hon bölar inte över någon annans olycka utan endast över sin egen befarade.
Hur smart var det av Dennis att välja fyra tjejer från samma lag till sitt nya? Har han inte sett tidigare säsonger? När var senaste året vi inte hade en tjejpakt vid detta läge?
De kommer le mot honom och sticka in sina knivar vid första chansen de får. Otroligt korkat spelat. Hoppas den trevliga stämningen gör att han tycker det var värt det.
Det är på sin plats för dig att hålla dig ifrån att låtsas att andra har åsikter som du själv har hittat på.
Det är precis lika onormalt med falsk ryktesspridning - som att ringa myndigheter för att kartlägga deltagare i programmet.
Varför sysselsätter du dig själv med sånt..?
Nyfiken. Totalt skruvat bådadera!
Du säger att Erik är en reko kille fast han dödshotar folk, då måste ju jag anta att du tycker det är ok med dödshot. Du vill däremot att Zeki ska diskas fast han inte brutit mot några regler utan bara höjt rösten, vilket inte är emot reglerna.
Det är inte falsk ryktesspridning. Jag utgår efter vad du själv har skrivit. Det är bättre att få klarhet i hur det ligger till än att hålla på och spekulera i all evinnerlighet.
Du säger att Erik är en reko kille fast han dödshotar folk, då måste ju jag anta att du tycker det är ok med dödshot. Du vill däremot att Zeki ska diskas fast han inte brutit mot några regler utan bara höjt rösten, vilket inte är emot reglerna.
Jag har varken sagt det ena - eller det andra du påstår. I dagligt tal kallas dina fantasier för hittepå och förtal.
Varför förtalar du användare på Flashback och väljer att ringa upp myndigheter och kartlägga deltagare i Robinson?
Zeki refererar flera gånger i ovanstående del av Gränslandet till sin egen kultur. Hur vore det om han anpassade sig till andras kultur i det land han bor i?
Nu gjorde du bort dig. Det tog lite tid, men det är helt ok.
Citat:
Lustigt att du inte har några anmärkningar på alla som spekulerar om Eriks relationsstatus.
Fast nu är det milsvid skillnad på att just spekulera - och att, som du - faktiskt skrida till handling och ringa upp myndigheter, för att göra efterforskningar i realtid på deltagare i ett TV-program.
Citat:
Det är inte mitt fel att du saknar läsförståelse
Grejen är - att du blandar äpplen med päron.
Att påstå att någon säger att en snubbe är reko - är givetvis inte detsamma - som att påstå att användaren tycker att samma kille är reko som dödshotar folk.
Lika lite åsyftade jag regelverket för min åsikt gällande Zekis deltagande i programmet.
Du gör syftningsfel och feltolkningar av andras uttalanden.
Det är också därför jag avråder dig från att försöka uttala dig om vad andra säger, vill, osv.
Det blir helt enkelt lite tokigt, Ganonito.
Dina omdömen om andra användare på Flashback, knasiga idéer om deltagare och kartläggningar av dessa utanför forumet - har inte ett skit med ämnet för tråden att göra.
Gränslandet, del. 15:
Lustig tävling på Gränslandet, del 15? Inte ofta man ser produktionen lägga ner tid, kreativitet och pengar på tävlingsfronten. Det känns ärligt talat som om Gränslandet har spelat ut sin roll vid det här laget. Blir för många avsnitt, en rätt kass serie i serien.
Senast redigerad av Xedome 2023-04-18 kl. 17:30.