Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Det du citerade var ett svar på Sybels tanke att M skulle berätta mer om sanningen om M hade förhörts bakom stängda dörrar.
Dålig bortförklaring. Det är ofta som du byter samtalsämne när du skall bortförklara dina inlägg har jag märkt. I stort sett varje gång. Lykta dörrar har ingenting som helst med Majas möjligheter att under FU begära eget förhör, vilket alltså var precis vad hon gjorde och då började berätta sanningen. Precis som jag skrev i förra inlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ingen av oss vet hur sanningen ser. Det är just därför som vi diskuterar fram och tillbaks för att hitta den mest logiska förklaringen till allting. Jag tror att J s historia ligger närmast sanningen och du tror att M s gör det. Helt ok!
Så återigen så talar du om för mig vad jag tror, och återigen så vet du inte vad du talar om.
Jag ser till vem som säger vad, vad som stämmer med verkligheten och vad som rimligen kan ha skett. Båda har ljugit. Det vet vi. Johanna fortsatte ljuga även efter att Maja hade börjat berätta sanningen, det vet vi. Johanna ljuger fortfarande, det vet vi. Vad gäller Maja finns det väl inte något i hennes version idag som vi vet är en lögn.
Vi vet att Johanna fortfarande ljuger.
Vi vet inte om Maja fortfarande ljuger.
Om du menar att det gör Johanna mer trovärdig, så får du tro det.
Jag nöjer mig med att konstatera att så är fallet, och lägger ingen värdering i om den ena är mer eller mindre trovärdig. Jag ser istället till om det skulle kunna vara så som de säger.
Det kan inte vara som Johanna säger, att hon bara höll runt Toves hals i tio sekunder.
Det kan vara som Maja säger, att hon sov när mordet genomfördes.