Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag har missat att det låg sopsäckar på bordet, men har som sagt bara läst det som andra har lagt upp här i tråden (från FUP). Förmodligen ingen som skrivit om det trots att det funnits frågor i tråden ang sopsäckar och var de kom ifrån.
Rummet/sovrummet är väl samma rum? I den lilla ettan kan jag förstå att MH inte hade någon anledning att följa med på en "rundvandring".
Min misstanke är att både JJ/MH stått utanför toa när TT gick in för att kissa innan hon tänkt cykla hem.
Kanske låg TT.s telefon i hallen och de försökte hinna läsa i den. Höll för dörren så inte TT kunde komma ut. TT lyckades få upp dörren lite och klämde handen, frågade vad håller ni på med.
JJ fick ett tag på TT och fällde henne till golvet, MH var med i bakgrunden och hjälpte sin betydelsefulla kompis när det började hetta till ordentligt.
OM nu MH skulle bli dömd till ett kortare straff och är ute om något år... hur ska hon botas så det inte kommer någon annan och "lurar" i henne något ännu värre? Jag ser henne som minst lika farlig som JJ, och att hon förmodligen även varit inblandad i detta mord.
Själva brottet ser jag skedde ungefär som du, men att Maja kanske inte deltog aktivt, alternativt med en betydligt mindre del, men passiv när hon såg att det spårade ut.
Jag tänker att hennse beteende ofta ser ut som ett srutsbeteende, och att hon loggar ut, vill inte se, hoppa på det bästa osv. Det gör henne förstås väldigt utsatt för personer som Johanna och vilka andra somhelst som vill utnyttja henne.
Men att hon skulle träffa på någon som Johanna Jansson, det var ett otroligt tråkigt sammanträffande. Johanna är en ovanlig person, som det inte är så stor chans att Maj ska stöta på igen i sitt liv.