Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-04-18, 12:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Poängen är ju just att han inte gör det.

Skickligt balanserat av Amanda. 👍

Ok då är han korkad OCH patetisk.
2023-04-18, 12:39
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ok då är han korkad OCH patetisk.

Nä. Han verkar som sagt vara en reko kille. Men påverkad av omständigheterna på ön.

Amanda spelar spelet och är där för att vinna. Jag tror att hon kommer att gå långt och även dupera nytillkomna Sydare (inte minst Dennis).

Det blir intressant att se hur Erik förhåller sig till det framgent.
2023-04-18, 12:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Ja, du säger det. Men hur vet du att hon är mamman? Har han själv sagt något om det? Eller har du kollat med skatteverket?

Dottern har samma efternamn som kvinnan iaf. Försökte ringa skatteverket nu, men det var upptaget. Får prova igen senare eller tidigt imorgonbitti.
2023-04-18, 12:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nä. Han verkar som sagt vara en reko kille. Men påverkad av omständigheterna på ön.

Amanda spelar spelet och är där för att vinna. Jag tror att hon kommer att gå långt och även dupera nytillkomna Sydare (inte minst Dennis).

Det blir intressant att se hur Erik förhåller sig till det framgent.

Hade det varit Zeki som hade dödshotat Elin hade du inte tyckt "påverkad av omständigheterna på ön" varit någon ursäkt.
2023-04-18, 12:45
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Hade det varit Zeki som hade dödshotat Elin hade du inte tyckt "påverkad av omständigheterna på ön" varit någon ursäkt.

Vad jag tycker och inte - det redogör jag för själv.

Zeki verkar ju inte vara riktigt frisk, och lirar följaktligen inte med vanliga normala beteende-parametrar, som jag ser det.
2023-04-18, 12:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Dottern har samma efternamn som kvinnan iaf. Försökte ringa skatteverket nu, men det var upptaget. Får prova igen senare eller tidigt imorgonbitti.

Sitter du och sysselsätter dig med att söka upp Robinson-deltagare irl?!

- Hur kommer det sig?

Fan vad skruvat...

2023-04-18, 13:06
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Jag vet inte varför du tar upp Amandas resa i gamla lag Nord dock när jag specifikt pratar om BB-paktens hyckleri. Har som sagt inget ont att säga om Amanda överhuvudtaget.

Så varför tog då inte Elin hand om taket om nu Zeki fixade väggarna? Rätta mig om jag har fel, men det var inte särskilt stort bygge det verkade handla om. Ja han är inte typen som kommer ta ansvar för några av hans brister - det hör också till den stereotyp han är.

Därför att Elin inte vet hur man gör, och Zeki med sin stolthet vill inte göra som Elin säger. Sen tror jag oxå att Elin inte riktigt vågar ta tag i saker på egen hand heller, då hon måste ha en trygg hand med sig hela tiden. Tänk om Elin dragit igång tak-projekt och fasnat pga att hon inte fattar hur man ska göra...hur mycket hade inte Zeki trackat och retat henne då? Hon ville inte utsätta sig för det.
2023-04-18, 13:12
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
Jo, mentalt är många fortf. barn i den åldern

Får mig att tänka på ett stort tjafs i en fb-tråd där en person bestämt hävdade att alla män var attraherade av 16-17 åringar. Många män gick emot och sa att det inte tänder på barn osv.
Denne person högg tillbaks och högg tillbaks och påstod att de ljög.
Till slut fick vi veta att han var 19 år gammal
En 19-åring tycker såklart att en 35-årig kvinna är betydligt fulare än en 16-åring...men tycker en 40-åring man så liksom?

Ingen kände längre något intresse att argumentera med ett barn, så alla slutade typ skriva medan han själv orerade på och påstod sig vara fullvärdigt vuxen, trots att han inte ens flyttat hemifrån. Haha
2023-04-18, 13:17
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Precis! De som försvarar honom här i tråden är själva män och det är ju inte någon nyhet direkt att män alltid håller varandra om ryggen oavsett hur illa de beter sig.

Återkommande tema här och i andra trådar på FB är för övrigt snubbar som gång på gång ger uttryck för både sexistiska åsikter och kvinnohat. FB verkar vara en samlingsplats för hatiska män som inte har ngt bättre för sig i livet och det verkar vara någon tävling i vem som kan skriva mest nedvärderande kommentarer om kvinnor och deras utseende. Detta speglar iof bara hur samhället ser ut i övrigt med den ojämnlikhet, sexism och toxisk maskulinitet som råder.

Användaren wihnei14 som du argumenterat med här ovan är ju också ett praktexempel på en man som har förlegade åsikter om kvinnor och som också tror att han har tolkningsföreträde för en grupp han själva inte tillhör. Tröttsamt

Wihnei14 vill bara provocera. Tar ingen denne skriver seriöst längre
2023-04-18, 13:20
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Det finns över huvud taget inget som helst underhållande med att bevittna en tunnhårig invandrar-farbror, som beter sig som en liten bortskämd fjortis.

Självklart borde någon ha tryckt till honom vid det här laget. Och det ordentligt.

Om han sen springer in och grinar bland bamburören (förmodligen inte - så länge ingen bevittnar det) - är sak samma.

Min fråga var - varför ingen sätter Zeki på plats.

Någon av två anledningar eller både och:
1. De vågar inte för de vet att han kommer bli ännu mer barnslig och tjurig och de vill ha en så trevlig vistelse som möjligt.
2. De vet att han kan välja den som trycker till honom i en duell och de vill inte möta honom .
Senast redigerad av Lala. 2023-04-18 kl. 13:28.
2023-04-18, 13:22
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
För att hon förlorade i duellen och blev därmed tvungen att lämna när Millan kom. Har du inte förstått reglerna för Gränslandet?

Förändrar inte faktum att Elin ljög och är en extremt jobbig människa att ha att göra med.

Jag förstår inte varför du blir otrevlig, jo jag har förstått reglerna i gränslandet men jag har inte sett Anna förlora någon duell. Jag trodde jag hade sett avsnitt 2. Antingen så har jag sett det men mitt dåliga minne har helt glömt bort att hon förlorade eller så såg jag inte färdigt avsnittet.
2023-04-18, 13:23
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:

" - Jag var minst 80 % bättre än Elin!!1 80 %!!"

hahaha, det är inga mattesnillen till gubbar därinne nej, som jag redan sagt.
Jag klarar av 80% av Elins kapacitet betyder ju det han sa där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in