Citat:
Ursprungligen postat av
heggenes
En bra sak hade varit att inte ta emot så många på kort tid, vilket gjorde att utanförskapsområdena skapades. Vi hade helt enkelt inte integrationskapacitet för så många.
Numera ligger invandringen från MENA (av relativt outbildade personer) på 10.000-15.000 per år, och det är mindre än vad Sverige faktiskt klarar av att integrera. Som en följd så sjunker utanförskapet, antalet personer i utanförskap minskar sedan flera år tillbaka.
HAHAHAHA "ta emot så många på kort tid", svenska staten har varken haft viljan eller kapaciteten att hantera och bestämma om vem som får komma in eller inte sedan 1995.
Över hälften av alla utvisningsbeslut kan inte verkställas.
10.000-15.000 är siffrorna på Syrien, Iran, Pakistan, Afghanistan, Förenade kungariket och Turkiet. Är det att du inte vet vad MENA är för något eller att du papegojar något du läst/hört i skräpmedia? 40.000 är siffran från övriga länder förövrigt. Jag chansar och säger att 50% av dom är från andra MENA-länder, vågar någon betta emot mig?
"Som en följd så sjunker utanförskapet, antalet personer i utanförskap minskar sedan flera år tillbaka."
Sluta snacka skit. Du är inkapabel att ge en definition vad du menar med "utanförskap" i kontext, och någon källa på det finns inte heller för du hittar bara på.
"och det är mindre än vad Sverige faktiskt klarar av att integrera"
Samma sak här. Vad fan är det för mätbar integrationskapacitet som enbart är aktuell i ett år? Tunnelbanan i Stockholm? Är det du Åsa Romson? Sniffat giftig båtfärg igen ser jag.