2023-04-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Detta är exempel på naivt trams som du kan skriva bara för att du råkar vara född i ett av världens absolut rikaste och mest välfungerande länder.

Nej, det är inte "värt" att rasera hela vår industri och ekonomi för att du ska slippa se människor som ser lite annorlunda ut på gator och torg.

Vi skulle inte rasera hela våran industri och ekonomi då vi blir av med en ekonomisk belastning samt får ett tryggare land. Denna omställning skulle ju ske gradvis så många vanliga svenskar som inte längre behöver jobba med allting som har med invandring att göra frigörs och kan göra annat.

Varför vurmar du för dysfunktionell massinvandring?
Nej dags att starta repatrieringen, en enorm vårstädning.
Nuvarande utveckling förstör Sverige i grunden om ingenting drastiskt görs.
Sverige och den etniskt svenska befolkningen förtjänar en vettig framtid även om politiker och media totalt struntat i detta.
Du och resten av landsförrädarna vill vi aldrig se igen.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2023-04-17 kl. 10:24.
Citera
2023-04-17, 10:55
Medlem
löls avatar
Citat:
Tvärt om, min herre, jag jobbar aktivt just för att inte förstöra det. Jag verkar kunna se värdet och vackerheten i vårt land, till skillnad från många skribenter här. Vårt fina välstånd, som är uppbyggt av export, kontakter, handel, utbyte. Ända från vikingarnas tid och framåt har detta varit Sveriges ledstjärna.

Så nu när detta är hotat, så är det min uppgift att arbeta för att bevara detta fina. Bevara Sverige Svenskt skulle man kunna säga, öppet, internationellt, starkt, globalt.

Vad skulle Sverige ha gjort för att inte hamna i detta enorma utanförskap vi ser växa för varje dag?
Hur skulle vi löst massinvandringen och arbetslösheten som följer i dess spår?
Samt alla kostnader som detta belastar hela samhället?

Vad har Sverige gjort för fel?
Citera
2023-04-17, 11:35
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Vad skulle Sverige ha gjort för att inte hamna i detta enorma utanförskap vi ser växa för varje dag?
Hur skulle vi löst massinvandringen och arbetslösheten som följer i dess spår?
Samt alla kostnader som detta belastar hela samhället?

Vad har Sverige gjort för fel?

Ca 2.8 miljoner personer i Sverige idag har sk. utlänsk bakgrund. Antalet personer som bor i sk. utanförskapsområden är 0.5 miljoner, och dessutom sjunkande sedan ett antal år tillbaka.

Och inte ens i dessa utsatta områden är majoriteten arbetslösa. Man måste hålla siffrorna lite i ordning.
Citera
2023-04-17, 11:38
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Vi skulle inte rasera hela våran industri och ekonomi då vi blir av med en ekonomisk belastning samt får ett tryggare land. Denna omställning skulle ju ske gradvis så många vanliga svenskar som inte längre behöver jobba med allting som har med invandring att göra frigörs och kan göra annat.

Varför vurmar du för dysfunktionell massinvandring?
Nej dags att starta repatrieringen, en enorm vårstädning.
Nuvarande utveckling förstör Sverige i grunden om ingenting drastiskt görs.
Sverige och den etniskt svenska befolkningen förtjänar en vettig framtid även om politiker och media totalt struntat i detta.
Du och resten av landsförrädarna vill vi aldrig se igen.

Det som skulle hända om vi "skickar ut" miljontals invandrare (oavsett om det sker gradvis eller snabbt) är att de genomsnittliga arbetena för kvarvarande svenskar gradvis skulle "minska" i förädlingsgrad och lönenivå. Detta för att någon måste göra dessa arbeten som invandrarna gör idag, som ofta är lågavlönade arbeten.
Citera
2023-04-17, 12:05
Medlem
löls avatar
Citat:
Ca 2.8 miljoner personer i Sverige idag har sk. utlänsk bakgrund. Antalet personer som bor i sk. utanförskapsområden är 0.5 miljoner, och dessutom sjunkande sedan ett antal år tillbaka.

Och inte ens i dessa utsatta områden är majoriteten arbetslösa. Man måste hålla siffrorna lite i ordning.

Med facit i hand, hur hade du sett att Sverige gjort annorlunda kopplat till den misslyckade invandringen från MENA länderna?

Då tänker jag på utanförskapsområdena, arbetslösheten, kriminalitet, utbildning, integration.

Kanske för många punkter? välj en punkt då?
Citera
2023-04-17, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Fan så många svenska som saknar mentala kapaciteten att se och erkänna existensen av ett problem när problemet inte har trängt in i deras egna personliga sfär och bubbla. Riktigt barnsligt beteende av så många vuxna människor.

Att du jämför religiöst missionerande och individuellt propagerande med det som försiggår i många svenska moskéer visar att du lever i en egenskapad bubbla som du är rädd att lämna.
Citerar mig själv:

"Sveriges moskéer var per-capita största producenterna av ISIS krigare i Europa under konflikten i Syrien, inte ett finger lyftes och ingen röst höjd över det här. Sveriges moskéer är största och bästa rekryteraren av terrorister i Europa. Inget görs för att förhindra eller stoppa det, enbart bevakning från SÄPO. Sveriges moskéer för anti-stat retorik och ideologi för att hetsa dom mängder av unga muslimska män till upplopp och förstörelse så dom kan påverka Sveriges lagar och politik utanför vårt demokratiska system.
Hade Svenska kyrkan ens kommit i närheten av att göra nått sånt här hade det inte fått fortsätta.
Staten hade agerat, polisen hade arbetat emot det med prio1, den offentliga debatten hade inte varit nådig, nästan varje jävla svensk hade spottat och hatat på svenska kyrkan."

Och innan du ens försöker hålla kvar det här problemet i din ignoranta bubbla, jag säger Sveriges moskéer och inget om nån bekant du har. Ignoranta bubbelsvenskar som dig kan ju inte ens förstå skillnaden mellan sin egna kompis och en nationell teologisk ideologi i sitt lands största religiösa institut.

Han är dum i huvudet. Jag hade också religiösa lärare i min barndom på landet för drygt 40 år sedan, och alla mobbarna på min högstadieskola på 80-talet var helsvenska. Därtill är några av de bästa människor jag känner invandrare från utomeuropeiska länder.

Det betyder förstås inte att alla andra invandrare är bra människor eller att det faktum att det finns helsvenska svin och idioter innebär att det är en lysande idé att ta in lika dåliga eller sämre människor från helt andra kulturer.
Citera
2023-04-17, 13:37
Medlem
bl-gr-ns avatar
När Westerberg satt i regeringen, så var hans uttalande ren rasism/nazism/fascism som fick människor uthängda och även förlora jobbet.

Fast nu kan inte ens denna Reinfeldt dräng längre censurera sanningen och då är dåvarande rasism och nazism, en liberal sanning.
Citera
2023-04-17, 14:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

När arbetslösheten ligger på de nivåer att man måste använda »inte ens hälften« som försvarsargument, då är det riktigt illa.
Citera
2023-04-17, 15:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det som skulle hända om vi "skickar ut" miljontals invandrare (oavsett om det sker gradvis eller snabbt) är att de genomsnittliga arbetena för kvarvarande svenskar gradvis skulle "minska" i förädlingsgrad och lönenivå. Detta för att någon måste göra dessa arbeten som invandrarna gör idag, som ofta är lågavlönade arbeten.

För några år sedan hotade somaliskor att lämna Göteborg och Sverige. Detta ledde till panik hos Volvo, SKF, Chalmers, Sahlgrenska.

Nu finns det väl inget politiskt parti som vill kasta ut alla som har utländsk påbrå? Men det går ju bra att utvisa personer som har begått brott av viss art, har dålig vandel, inte varit självförsörjande under lång tid och det är tillräckligt lugnt i hemlandet. Sedan kanske det viktigaste att omforma vilka som ska omfattas av ett svenskt medborgarskap.
Citera
2023-04-17, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
När Westerberg satt i regeringen, så var hans uttalande ren rasism/nazism/fascism som fick människor uthängda och även förlora jobbet.

Fast nu kan inte ens denna Reinfeldt dräng längre censurera sanningen och då är dåvarande rasism och nazism, en liberal sanning.

När det aset dör ska jag fira med champagne. Skulle han mot all förmodan få lite av sitt välförtjänta straff och t.ex. bli sparkad till en blodig trasa av kriminella araber, så ska jag köpa en magnumflaska, men det lär väl tyvärr inte ske.
Citera
2023-04-17, 19:46
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
För några år sedan hotade somaliskor att lämna Göteborg och Sverige. Detta ledde till panik hos Volvo, SKF, Chalmers, Sahlgrenska.

Nu finns det väl inget politiskt parti som vill kasta ut alla som har utländsk påbrå? Men det går ju bra att utvisa personer som har begått brott av viss art, har dålig vandel, inte varit självförsörjande under lång tid och det är tillräckligt lugnt i hemlandet. Sedan kanske det viktigaste att omforma vilka som ska omfattas av ett svenskt medborgarskap.

På flertalet ställen i denna tråd kan man se folk skriva att vi ska kasta ut 3 miljoner invandrare osv. Det skulle innebära alla med utländsk bakgrund (och några till). Helt vansinnigt, bra att du håller med.
Citera
2023-04-17, 19:48
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
När arbetslösheten ligger på de nivåer att man måste använda »inte ens hälften« som försvarsargument, då är det riktigt illa.

Detta skrev jag för att en del galningar på fullt allvar hävdar att vi har "flera miljoner bidragstagande blattar" i landet. Helt vansinniga påståenden, vi har alltså en halv miljon som bor i utanförskapsområden, och inte ens hälften av dessa är arbetslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in