2023-04-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkorvis
Precis!

Jag jobbade extra på rättspsyk och diskuterade det här med ”botandet” med chefspsykologen som sa ”så… när tänkte du sluta vara hetrosexuell?”.

Det är då man fattar, dom kommer aldrig ändra sig.

Det är precis denna kliniska syn straffpåföljderna måste ta mer hänsyn till. Gärna preventiv kastration av pedofiler och våldtäktsmän.
Citera
2023-04-18, 08:58
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Han har valt en fördelaktig profilbild, som så många gör. Inget särskilt med det. Och nej, han är inte snygg på den direkt heller MEN det är en bättre bild än alla andra han har som antagligen snarare visar hur han ser ut...

Jag håller med dig.

Men folk verkar inte ha klickat på annat än nuvarande profilbild. Skulle man kollat igenom alla andra bilder skulle man få en helt annan uppfattning.

Han ser ut som vem fan som helst.

Knappast någon snygging som några obehagliga människor tjatar om.

Fan, skit i hur han ser ut. Ja, kastar sten i glashus nu då man hakade på...

Han är ju en fullkomligt vidrig dåre, helt enkelt.

Han har pojkaktigt omoget utseende, jag kan tänka mig att han haft kontakt med flickan genom internet och presenterat sig som en 18 åring och på det sättet kunde locka henne hem till sig.
Om det rör sig om kidnappning så tror jag att han har en psykisk störning.
En lugn, tillbakadragen person plötsligt är så här utagerande och risktagande, det måste tyda på nån psykos.
Det betyder inte heller att han är pedofil, den flickan kan vara könsmogen. Kanske hebefil i så fall. Troligast handlar det om att det är lättare att kidnappa en 13 årig flicka än en 23 årig kvinna.
Citera
2023-04-18, 09:00
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hans Facebook… innan den försvinner..

https://gofile.io/d/26GrLG
Tack!

Det ser ut att vara ännu en autist. Men som vanligt kommer man väl inte skriva till allmänheten att det är autism det handlar om.
Citera
2023-04-18, 09:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Däremot kan ju en pedofil efter behandling upphöra med sitt praktiserande. Rättspsyks roll är inte alltid att bota, utan kan också vara att få den intagne att inte länge utgöra en fara för andra.

Att förvänta sig att en pedofil som redan fått utlopp för sina fantasier ska avstå från att återuppleva detta igen om situationen tillåter är lite som att singla slant och hoppas på det bästa. De är beredda att riskera allt för sina fantasier, det finns inget som säger att de då inte skulle göra det igen. En pedofil och sexualbrottsling av den här kalibern i största allmänhet bör alltid betraktas som tickande bomber, och bör därför aldrig släppas ut. Detta gäller såklart alla sexualbrottslingar av den här sorten.

Pedofiler i synnerhet är alltid gränsöverskridande och hela deras tillvaro kretsar kring deras fixering. Det är enbart hos pedofiler man kan hitta outgrundliga och sinnessjuka mängder övergreppsmaterial. Detta eftersom en pedofil aldrig kan bli nöjd, då de ständigt måste överträffa sig själva och sina perversioner i ett stegrande moment där de går längre och längre hela tiden och deras fantasier blir mörkare och mörkare. Därmed har pedofiler alltid karaktären av en sexualbrottsling även innan de begått något brott eftersom deras tankar och fantasier alltid finns där i det dolda.
Citera
2023-04-18, 09:23
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Han har pojkaktigt omoget utseende, jag kan tänka mig att han haft kontakt med flickan genom internet och presenterat sig som en 18 åring och på det sättet kunde locka henne hem till sig.
En lugn, tillbakadragen person plötsligt är så här utagerande och risktagande, det måste tyda på nån psykos.
Det betyder inte heller att han är pedofil, den flickan kan vara könsmogen. Kanske hebefil i så fall. Troligast handlar det om att det är lättare att kidnappa en 13 årig flicka än en 23 årig kvinna.

Man kan nog vara rätt säker på att hon inte kommit med frivilligt , för vem lägger ifrån sig väska och mobil i diket för att följa med någon hem. När du inte läst fakta om fallet så kanske du inte ska sitta och spekulera om allt möjligt .
Citera
2023-04-18, 09:29
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Man kan nog vara rätt säker på att hon inte kommit med frivilligt , för vem lägger ifrån sig väska och mobil i diket för att följa med någon hem. När du inte läst fakta om fallet så kanske du inte ska sitta och spekulera om allt möjligt .

Ok, missade det att hennes grejer låg i diket. Men icke desto mer kan beskrivningen av GM stämma.
Citera
2023-04-18, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Om mobil, sykkel etc fantes slengt i grøften antar jeg kidnapping
Citera
2023-04-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75

Troligtvis har han använt bilen för att stoppa henne. Han kan ha stannat en bit framför, ställt sig på tvären så att hon varit tvungen att stanna. Han kan ha prejat henne så att hon ramlat omkull eller kört på cykeln så hon kommit ur balans och ramlat av. Flickan har haft otur att det inte kommit någon som kunnat avbryta kidnappningen.

Det kommer att visa sig vad som faktiskt hände. Flickan kommer att berätta.
Citera
2023-04-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Fast det är ju nästan standard att fastighetsägare försöker få hyresgäster att måla innan dom flyttar. Det är många som inte har koll på vad som gäller. När en polare skulle flytta från en lägenhet så krävde fastighetsägaren att polaren skulle byta golv+lister i köket samt måla alla rum. Polaren fixade inget då han inte gjort några skador på lägenheten och hade bildbevis på hur det såg ut innan inflytt, och extrafakturorna som ägaren hotade med dök aldrig upp.

Så ett tips till alla som flyttar in i hyresrätt: fota varje rum innan inflytt och även närbilder på ev. skavanker. Fastighetsägare är gamar.

Oj! Jag tar bara bott hos kommunala hyresvärdar och där var det tvärtom. Om ny hyresgäst ville ha nya tapeter eller liknande så var det bättre att de fick avgöra vilka. Så det var bara att lämna som det var, visst slitage får de ju räkna med.
Citera
2023-04-18, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
39 vänner kvar på fb... Gissningsvis stängs kontot snart ?

Verkar som kontot är borta nu..
Citera
2023-04-18, 09:56
Medlem
"Den siktede mannen vokste opp i en mindre by på Vestsjælland, sammen med sin mor og far og to søsken, ifølge TV 2."

"To bekjente av mannen forteller den danske avisa BT at de reagerte med sjokk da de skjønte hvem den 32 år gamle siktede var.
- Det er forferdelig Jeg trodde aldri han var den typen, sier en av de bekjente til avisa."

"- Det var ingenting ved ham som skilte seg ut. Derfor ble jeg så sjokkert. Han kommer fra en vanlig familie med orden i sakene sine, sier den andre personen avisa snakket med."
https://www.dagbladet.no/nyheter/siktedes-familie-og-venner-i-sjokk/79041111
Citera
2023-04-18, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Stigen Emilie fördes bort ifrån var väl åtminstone etablerad genväg från pendeln om jag minns den utmärkta Danska dokumentären rätt.
Vad gjorde Philip 2016? Är han uppvuxen i området?

EDIT: Tror dom fastställer att Emilie och hennes vänner gått den vägen flera gånger i avsnitt ett eller fyra; https://www.discoveryplus.com/se/show/nagon-vet-nagot
Takk for informasjon.
"Den siktede mannen vokste opp i en mindre by på Vestsjælland, sammen med sin mor og far og to søsken, ifølge TV 2."
https://www.dagbladet.no/nyheter/siktedes-familie-og-venner-i-sjokk/79041111

"Bjergsted kommune
Dianalund kommune
Dragsholm kommune
Fuglebjerg kommune
Gørlev kommune
Hashøj kommune
Haslev kommune
Holbæk kommune
Hvidebæk kommune
Høng kommune
Jernløse kommune
Kalundborg kommune
Korsør kommune
Nykøbing-Rørvig kommune
Ringsted kommune
Skælskør kommune
Slagelse kommune
Sorø kommune
Stenlille kommune
Svinninge kommune
Tornved kommune
Trundholm kommune
Tølløse kommune"
"Danmark var frem til 1. januar 2007 inndelt i seksten amter. Disse ble erstattet av fem regioner."
https://no.wikipedia.org/wiki/Vestsj%C3%A6llands_amt

https://no.wikipedia.org/wiki/Danmarks_regioner
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-18 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in