2023-04-18, 06:02
Medlem
Obolenskys avatar
Vilka yrkesroller vill lokförarna ska finnas på ett ”långt” pendeltåg under rusningstrafik i region Stockholm (och hur stor är den besättningen)? Hur vill de som styr att det ska se ut på motsvarande sätt?
2023-04-18, 06:17
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsved18
Mycket bra detta! Äntligen vågar vi Svenskar demonstrera mot sådant vi inte tycker är rätt. Självklart ska de ha bättre lön och arbetsvillkor mm. Lokförare är inget jobb då min make jobbade som lokförare en gäng i tiden. Bättre lön så att det skriker om det!

Du har ju koll idioterna vill ha tillbaka tågvärdar inte högre lön.

Finns fler som vill köra tåg så jag tycker dom ska sparka alla som strejkar. Vi andra stödjer inte utan vill till jobbet som vi bryr oss om.
2023-04-18, 06:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Lite fånigt att prata om status mellan två yrken som är väldigt snarlika.
Det är lite olika tekniska system, regelverk och vanligtvis lite mer passagerare på ett pendeltåg jämfört med ett tunnelbanetåg men båda utbildningarna är svåra att komma in på med en massa tester för
De är inte väldigt snarlika annat än att båda går på spår. Uppenbarligen har du väldigt lite erfarenhet av motorvagnar och järnvägslagen.
2023-04-18, 06:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
De är inte väldigt snarlika annat än att båda går på spår. Uppenbarligen har du väldigt lite erfarenhet av motorvagnar och järnvägslagen.

Uppenbart är du en idiot som trollar. De är väldigt snarlika och påstår du nåt annat så snackar du skit.
Du påstår i äldre inlägg att du kört t-bana för 24 år sedan, du har alltså noll koll på vad du pratar om.
Senast redigerad av BWisser 2023-04-18 kl. 06:28.
2023-04-18, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Du har ju koll idioterna vill ha tillbaka tågvärdar inte högre lön.

Finns fler som vill köra tåg så jag tycker dom ska sparka alla som strejkar. Vi andra stödjer inte utan vill till jobbet som vi bryr oss om.
Håller fullständigt med. Å över hälften av dessa tågvärdar skulle inte kunna hantera en incident, mest pga språkbristningar.
2023-04-18, 06:36
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Uppenbart är du en idiot som trollar. De är väldigt snarlika och påstår du nåt annat så snackar du skit.
Du påstår i äldre inlägg att du kört t-bana för 24 år sedan, du har alltså noll koll på vad du pratar om.
24 år sedan? Jag slutade för 9 år sedan, ditt jävla klappträ. Jag har erfarenhet från båda system, så jag vet mycket väl vad jag pratar om.
2023-04-18, 07:30
Medlem
Solidaritet med lokförarna!
Dom blåbruna har strulat upp kollektivtrafiken länge nog nu.
2023-04-18, 07:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Solidaritet med lokförarna!
Dom blåbruna har strulat upp kollektivtrafiken länge nog nu.
S och MP kör på i samma spår. Är de också blåbruna då?
2023-04-18, 07:32
Medlem
Samtliga som deltar i denna vilda strejk bör avskedas. Det skulle skicka en god signal till övriga i samhället som inte lyder överheten.

Strejk överlag är något jag inte gillar men som i ett absolut sista läge kan användas. Men då ska det vara en korrekt och förankrad strejk under kontrollerade former.

Den här lilla grupp som valt att ta Stockholm som gisslan bör sträckas upp offentligt och avskedas i direktsänd tv.

Och när detta är gjort så kan man återinstallera tågvärdarna igen. Allt för maximal psykologisk effekt.
2023-04-18, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Samtliga som deltar i denna vilda strejk bör avskedas. Det skulle skicka en god signal till övriga i samhället som inte lyder överheten.

Strejk överlag är något jag inte gillar men som i ett absolut sista läge kan användas. Men då ska det vara en korrekt och förankrad strejk under kontrollerade former.

Den här lilla grupp som valt att ta Stockholm som gisslan bör sträckas upp offentligt och avskedas i direktsänd tv.

Och när detta är gjort så kan man återinstallera tågvärdarna igen. Allt för maximal psykologisk effekt.

När högern effektivt har slagit sönder arbetarrörelsen och installerat gula fack som ställer sig på arbetsgivarnas sida så är det naturligt att arbetarna säkrar sina intressen själva.

Borgarsprätten Gunnar Schön som tog det här beslutet och aldrig åkt kollektivt i sitt liv bör få en ordentlig uppsträckning för detta.
2023-04-18, 07:39
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart

Håller med dej till 100%. Förstör för så många just nu. Eloge till alla som fortsätter att köra och inte faller för trycket. Hade varit totalkaos om alla var med.
2023-04-18, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Håller med dej till 100%. Förstör för så många just nu. Eloge till alla som fortsätter att köra och inte faller för trycket. Hade varit totalkaos om alla var med.

Hade du själv fortsatt gå visslande till jobbet om du fick sänkt lön samtidigt som din arbetsbörda fördubblades?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in