2023-04-17, 22:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tror det var en granne. Har för mig att hon kallade honom "gullig".

På nåt sätt verkar de ju först ha hittat till det andra huset, och sen till hans villa. Kan det inte ha ett samband? Han hade ju kopplingar till första huset. Eller att man noterat hans bil på video från närheten av första huset och spårat alla likadana bilar skrivna i närområdet.
Citera
2023-04-17, 22:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Givetvis gillar dem det, men det kan involvera både fysisk och psykisk tortyr av olika slag.
Hur som haver, den här snubben verkar vara noga med fasaden, så han hade säkerligen aldrig släppt henne levande.
Citera
2023-04-17, 22:13
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Pedofiler är absolut inte gamla snuskgubbar, som den gängse bilden är. Det är snarare unga män i 18-20-årsåldern, som av någon anledning inte klarar av att ha en vuxen relation med en kvinna. Utan då istället vänder sig till barn. Dessa sexförbrytare återfinns ofta på dagis, eller som scoutledare, på ridskolor och liknande där ungar finns.

jo bara kolla Dumpen...alla åldrar. De var en 80-90 åring i Svenskt fängelse som rymde när denne var på en kyrkogård, han var ansågs fortfarande för farlig för barn så de finns kräk och sen finns det super kräk.
Däremot vet jag att det är extrem sällsynt att man släpper någon man tagit. Att folk rymmer eller kan påkalla hjälp räknar jag inte. De slutar nästan alltid i ett mord då insikten kommer att risken att åka fast ökar om hon lever.
Citera
2023-04-17, 22:14
Medlem
Citat:
Man fick sju fram DNA och jag kan bara tänka mig ett ställe de kan ha hittat den på med tanke på att hon låg i vatten.

De fann nog något DNA men väldigt osäkert om det har med GM att göra. Har inte pratats jättemycket om DNA i Mengs fall från danska polisens sida.
Citera
2023-04-17, 22:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har du sett om han tidigare postat bilder på bilar på fb?

Tydligen förekommer det samma bilmärke i Meng-fallet.

Här är ytterligare en pfd med alla hans foton från Facebook:
https://gofile.io/d/nAkwQT
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
På nåt sätt verkar de ju först ha hittat till det andra huset, och sen till hans villa. Kan det inte ha ett samband? Han hade ju kopplingar till första huset. Eller att man noterat hans bil på video från första huset och spårat alla likadana bilar i närområdet.
Första huset var nog en blindgångare. Men det fanns ju en kvinna som hade bilen parkerad på så vis att kameran registrerade alla passerande bilar vid överfallsplatsen. Så polisen la nog ihop två o två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZipoBibo5E8
Det var väl närmare 200 när namnet just blivit känt, så ner 75% på några dagar. Antar att det är någon som sitter och PM:ar alla på listan.

Tror inte det behövs. Det här är småstad och Danmark. Landets just nu mest uppmärksammade rättsfall. Det löser sig självt då.
Citera
2023-04-17, 22:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
De fann nog något DNA men väldigt osäkert om det har med GM att göra. Har inte pratats jättemycket om DNA i Mengs fall från danska polisens sida.
Man har väl topsat misstänkta, mig veterligen?
Citera
2023-04-17, 22:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Kan du länka till bild 🙏

https://gofile.io/d/nAkwQT
Citera
2023-04-17, 22:17
Medlem
Citat:
Man fick sju fram DNA och jag kan bara tänka mig ett ställe de kan ha hittat den på med tanke på att hon låg i vatten.

De hittade sannolikt även hennes kläder (av den danska dokumentären Någon vet något) vid Regnemarks Backe, dvs. det naturområde där sjön låg där hennes kropp hittades.
Citera
2023-04-17, 22:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Källa?
Finns i tråden om Emilie.
Citera
2023-04-17, 22:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Första huset var nog en blindgångare. Men det fanns ju en kvinna som hade bilen parkerad på så vis att kameran registrerade alla passerande bilar vid överfallsplatsen. Så polisen la nog ihop två o två.

Påstods i tidningar idag att han flyttat henne mellan två adresser. Så blindgångare vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in