2023-04-17, 22:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Står nu i Expressen att de anhöriga till emilie Meng begär att polisen ska titta på detta fall . Polisen säger att det finns liknelser i båda fallen och platsen.
Det var nog ren tur och tajming att denna tjej hittades vid liv . Emelie tror polis att hon ev hölls vid liv ett tag innan hon hittades . Hon hittades efter 6 mån på julafton och vad jag förstod så hade inte kroppen legat så länge i vattnet . Svårt att tro att två unga flickor försvinner på en sådan lugn plats och av 2 olika gärningsmän.
Finns ju DNA från Emilies förövare, så bör ju inte bli svårt att kolla.
Citera
2023-04-17, 22:03
Medlem
elastikmandens avatar
Nu står det på BT, att dem som har delat "den sigtedes navn" på medier kommer att bli straffat hårt.
Så Fb's "skribenter" som äns har nämnt hans namn.
Senast redigerad av elastikmanden 2023-04-17 kl. 22:11.
Citera
2023-04-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vill inte ta MGM i försvar på nåt vis, men om han hade varit sexualsadist så skulle Filippa ha legat på sjukhus nu eller i ett bårrum på rättsmedicin. Sexualsadister lemlästar sina offer.

Men intressant i sammanhanget av det lilla som kommit fram ang Emilie Mengs skador, så verkar det handla om trubbigt våld, och ev knivhugg. En kökskniv hittades på fyndplatsen. Men det har inte framkommit nånting av sadistisk karaktär - ännu, i alla fall.
Förlåt för off topic men vet man om Emilie oxå blev våldtagen som filippa?
Citera
2023-04-17, 22:04
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoriLaughin
Hur listade de ut att åka hem till Mgm

Tydligen ett tips till polisen.
Kan ju vara släkt/familj eller granne som fattat misstankar och tipsar.
Citera
2023-04-17, 22:05
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han kanske gjort försök förut men bangat/avbrutit pga olika omständigheter, han har säkerligen pratat med yngre individer på sociala media
Finns ju seriemördare som berättat att dom testar sig fram och tänjer på gränserna. Ex börjar plocka upp liftare och släpper av dem som sig bör, och sen börjar närma sig offren allt mer tills dom börjar mörda.
Citera
2023-04-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Finnes det noen forskning og statistikk på debutalderen på de som begår slike grove forbrytelser?
Det finns säkert många exempel på att de är yngre och gör värre saker, så jag har nog fel
Citera
2023-04-17, 22:07
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Förlåt för off topic men vet man om Emilie oxå blev våldtagen som filippa?
Man fick sju fram DNA och jag kan bara tänka mig ett ställe de kan ha hittat den på med tanke på att hon låg i vatten.
Citera
2023-04-17, 22:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Tydligen ett tips till polisen.
Kan ju vara släkt/familj eller granne som fattat misstankar och tipsar.
Tror det var en granne. Har för mig att hon kallade honom "gullig".
Citera
2023-04-17, 22:10
Medlem
Jeg har fått med meg at det går rykter om at Emilie Meng ikke kan ha ligget ute på funnstedet siden hun forsvant, men er det bekreftet av politi?
Citera
2023-04-17, 22:12
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Tror det var en granne. Har för mig att hon kallade honom "gullig".

Har bara läst ”ett anonymt” tips. Men tänker att just kring ett sånt villaområde så har grannarna mer koll än vad man kanske tror.
Citera
Bannlyst
Finns det större procent mördare bland pedofiler än hos normalbefolkningen, lr varför tror så många att pedofiler också är potentiella mördare?
Citera
Avslutad
Citat:
Finns ju DNA från Emilies förövare, så bör ju inte bli svårt att kolla.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in