2023-04-17, 21:49
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vill inte ta MGM i försvar på nåt vis, men om han hade varit sexualsadist så skulle Filippa ha legat på sjukhus nu eller i ett bårrum på rättsmedicin. Sexualsadister lemlästar sina offer.

Men intressant i sammanhanget av det lilla som kommit fram ang Emilie Mengs skador, så verkar det handla om trubbigt våld, och ev knivhugg. En kökskniv hittades på fyndplatsen. Men det har inte framkommit nånting av sadistisk karaktär - ännu, i alla fall.

Varför är du av den uppfattningen? Din teori grundar sig i att han "måste" genomföra allt han tänkt på en och samma gång. Om han är sadist (vilket är mycket troligt) så kan han även gå igång på gisslanmomentet och den psykiska tortyren flickan upplever, med övergrepp av stegrande karaktär, dvs att han börjar med övergrepp och hot, för att successivt överträffa sig själv. En sadist gillar givetvis att ha kontroll över sitt offer, och genom att föra henne till sin egen bostad så har henne helt i sitt grepp och kan få maximal utvinning av dessa perverterade våldsfantasier. Vem vet, kanske i flera dagar.

Sedan att sexualsadister per definition alltid "lemlästar" sina offer stämmer ju inte heller riktigt.
Citera
2023-04-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTranslateNorrmann
Problemet är att den här mannen är ganska ung. Jag skulle ha trott att det tog längre tid att utveckla den här typen av extremt beteende
Finnes det noen forskning og statistikk på debutalderen på de som begår slike grove forbrytelser?

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det var ikke MGM men det var BO som opplyste om en annen person.

Enig.
GM i Filippa-saken kan kanskje eventuelt ha begått enda grovere forbrytelser tidligere?

JHA var mye yngre enn 32 år da han begikk ugjerningene i Baneheia:
https://www.nrk.no/norge/xl/baneheia-saken_-de-nye-avhorene-av-jan-helge-andersen-1.16330396
Citera
2023-04-17, 21:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varför är du av den uppfattningen? Din teori grundar sig i att han "måste" genomföra allt han tänkt på en och samma gång. Om han är sadist (vilket är mycket troligt) så kan han även gå igång på gisslanmomentet och den psykiska tortyren flickan upplever, med övergrepp av stegrande karaktär, dvs att han börjar med övergrepp och hot, för att successivt överträffa sig själv. En sadist gillar givetvis att ha kontroll över sitt offer, och genom att föra henne till sin egen bostad så har henne helt i sitt grepp och kan få maximal utvinning av dessa perverterade våldsfantasier. Vem vet, kanske i flera dagar.

Sedan att sexualsadister per definition alltid "lemlästar" sina offer stämmer ju inte heller riktigt.
Okej, trodde att sexualsadister njöt av att åsamka offret fysiska skador. My bad.
Citera
2023-04-17, 21:56
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag får en viss känsla att vi är på spåren av en serie-(nånting)kille...

Hoppas att danska polisen kan nysta upp det hela efter ett tag framöver.

En nordisk Jeffrey Dahmer. Brrrr..

Här de värsta i:

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/889654-har-ar-varldens-15-galnaste-seriemordare-genom-tiderna

Tror nog inte att det så illa med Filli... fallet.

Jag bara spånar just nu...
Citera
2023-04-17, 21:56
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Hejdlöst läbbigt att det finns sånt här folk
Pedofiler är absolut inte gamla snuskgubbar, som den gängse bilden är. Det är snarare unga män i 18-20-årsåldern, som av någon anledning inte klarar av att ha en vuxen relation med en kvinna. Utan då istället vänder sig till barn. Dessa sexförbrytare återfinns ofta på dagis, eller som scoutledare, på ridskolor och liknande där ungar finns.
Citera
2023-04-17, 21:57
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Okej, trodde att sexualsadister njöt av att åsamka offret fysiska skador. My bad.

Givetvis gillar dem det, men det kan involvera både fysisk och psykisk tortyr av olika slag.
Citera
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Finnes det noen forskning og statistikk på debutalderen på de som begår slike grove forbrytelser?

Jag får spontant upp åldern 19.4 år i huvudet, vill minnas att jag läst det någonstans. Ska se om jag kan hitta källan.

Edit: Här:https://www.choosingtherapy.com/sexual-sadism-disorder/
Senast redigerad av jessewn372 2023-04-17 kl. 22:03.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Det enda jag inte får ihop det med när det gäller Emilie är att hon var 17, vilket jag betraktar som en ung kvinna. Filippa är 13, ett barn. Antingen har man väl smak för barn, eller kvinnor? Eller hur fungerar sexualsadister? Kan han i så fall trott Filippa var äldre pga längd?
Sista stycket, svar ja
Citera
2023-04-17, 21:58
Medlem
LoriLaughins avatar
Hur listade de ut att åka hem till Mgm
Citera
2023-04-17, 21:59
Medlem
Rent egoistiskt: Jag är lite glad att det är en snygg och slank kille som står bakom detta.

/En rund och glad singel-man lite bortom sina bästa år.
Citera
2023-04-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Ok. Phil*p Wes*h var 25 år när Emilie Meng blev bortförd och mördad. Detta brott som han nu utsatt den här flickan för är synnerligen allvarligt för en förstagångsförbrytare. Så det är definitivt tänkbart att han begått brott tidigare som ledig fram till det här brottet.

Men om mordet på Emilie Meng även är utfört av denna gärningsman så vore även det ett synnerligen grovt brott för en förstagångsförbrytare. Isåfall skulle jag tro att denna gärningsman begått sexualbrott sedan mycket unga år som trappats upp till 2016 då Emilie Meng mördades. Efter mordet på Meng och det stora uppståndelse som blev har Wes*h då fått kalla fötter och haft någon form av paus från sina brott som så småningom börjar trappats upp igen och nu nått denna punkt då 13-åringen blev bortrövad och han äntligen kunde gripas.

Någon som vet vart Phil*p Wes*h bodde 2016 när Emilie Meng försvann samt vart han befann sig i livet vid det tillfället?
Han kanske gjort försök förut men bangat/avbrutit pga olika omständigheter, han har säkerligen pratat med yngre individer på sociala media
Citera
2023-04-17, 22:00
Medlem
Står nu i Expressen att de anhöriga till emilie Meng begär att polisen ska titta på detta fall . Polisen säger att det finns liknelser i båda fallen och platsen.
Det var nog ren tur och tajming att denna tjej hittades vid liv . Emelie tror polis att hon ev hölls vid liv ett tag innan hon hittades . Hon hittades efter 6 mån på julafton och vad jag förstod så hade inte kroppen legat så länge i vattnet . Svårt att tro att två unga flickor försvinner på en sådan lugn plats och av 2 olika gärningsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in