2023-04-17, 21:27
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Har det varit ytterligare en incident i staden? På en skola?

Japp en skola i Korsör EDIT: Sorö menar jag förra året.

Kolla tebax i tråden så hittar du det.
https://www.tv2east.dk/soroe/elev-overfaldet-ved-efterskole
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-04-17 kl. 21:35.
Citera
2023-04-17, 21:28
Medlem
jessewn372s avatar
Det enda jag inte får ihop det med när det gäller Emilie är att hon var 17, vilket jag betraktar som en ung kvinna. Filippa är 13, ett barn. Antingen har man väl smak för barn, eller kvinnor? Eller hur fungerar sexualsadister? Kan han i så fall trott Filippa var äldre pga längd?
Senast redigerad av jessewn372 2023-04-17 kl. 21:31.
Citera
2023-04-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag kan sätta mitt liv på att philip är den som tog emilie meng, han tänkte nog göra samma sak med filippa men polisen hann före. Hoppas han råkar ut för allt de värsta

Ok. Phil*p Wes*h var 25 år när Emilie Meng blev bortförd och mördad. Detta brott som han nu utsatt den här flickan för är synnerligen allvarligt för en förstagångsförbrytare. Så det är definitivt tänkbart att han begått brott tidigare som ledig fram till det här brottet.

Men om mordet på Emilie Meng även är utfört av denna gärningsman så vore även det ett synnerligen grovt brott för en förstagångsförbrytare. Isåfall skulle jag tro att denna gärningsman begått sexualbrott sedan mycket unga år som trappats upp till 2016 då Emilie Meng mördades. Efter mordet på Meng och det stora uppståndelse som blev har Wes*h då fått kalla fötter och haft någon form av paus från sina brott som så småningom börjar trappats upp igen och nu nått denna punkt då 13-åringen blev bortrövad och han äntligen kunde gripas.

Någon som vet vart Phil*p Wes*h bodde 2016 när Emilie Meng försvann samt vart han befann sig i livet vid det tillfället?
Citera
2023-04-17, 21:31
Medlem
Tycker det finns vissa likheter mellan EM och F.
Här är bild på Emile Meng som försvann 2016:

https://gofile.io/d/RcPGAV
Citera
2023-04-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Det enda jag inte får ihop det med när det gäller Emilie är att hon var 17, vilket jag betraktar som en ung kvinna. Filippa är 13, ett barn. Antingen har man väl smak för barn, eller kvinnor? Eller hur fungerar sexualsadister? Kan han i så fall trott Filippa var äldre pga längd?

Jag som lekman tror inte att detta behöver spela så stor roll. Man letar efter en ensam ung tjej. Ulf Olsson dödade en tioåring och en tjugosexåring. Ibland är det inte bara pedofila inslag utan det sexualsadistiska har överhanden, och man tar vad man lyckas få tag i, rent krasst
Citera
2023-04-17, 21:35
Medlem
Citat:

Han har kanske lärt av tidigare misstag?
Ju yngre de är desto mindre motstånd.
Citera
2023-04-17, 21:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

De behöver inte var petnoga med åldern, de är rätt age fluid när situationen och begäret infinner sig. De har dock oftast ett åldersspann de föredrar, de kanske inte ger sig på en 5-åring men en 11, 12, 13 eller 14-åring går nog ann för den här sortens sjuka predatorer även om de mot förmodan skulle föredra äldre tonårstjejer i största allmänhet.
Citera
2023-04-17, 21:38
Medlem
jessewn372s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Jag som lekman tror inte att detta behöver spela så stor roll. Man letar efter en ensam ung tjej. Ulf Olsson dödade en tioåring och en tjugosexåring. Ibland är det inte bara pedofila inslag utan det sexualsadistiska har överhanden, och man tar vad man lyckas få tag i, rent krasst

Det låter sannolikt.
Citera
2023-04-17, 21:39
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eysedease
Vi får hoppas att han får smaka på sin egna medicin när han hamnar på kåken, typ att han blir våldtagen av Madsen och liknande galningar.

Öga för öga, tand för tand.

Ja det hade varit rätt!
Citera
2023-04-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -kaktus
FYI var det ursprungliga inlägget på norska. Inte danska.

självmål
Jaja
Citera
2023-04-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det händer i princip aldrig att en man kidnappar och våldtar ett barn o sen låter henne gå.
När han (lekt) färdigt skulle hon garanterat ha dödats. Därför tittar man nu på andra fall i Danmark där man inte hittat offren vid liv.
Jag önskar verkligen vi kunde avrätta sånna här dårar, som det uppenbart är fel i huvudet på.
Sån tur att hon lever, men hur pass trasig är hennes själ efter detta.
Problemet är att den här mannen är ganska ung. Jag skulle ha trott att det tog längre tid att utveckla den här typen av extremt beteende
Citera
2023-04-17, 21:40
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se spørsmål og svar her:

"Det giver simpelhen ikke mening at han beskytter af et navneforbud grundet hans job?"
"Amalie Allerslev Eriksen
@Ulla - Hej Ulla. Det er heller ikke den primære årsag til, at han nu er beskyttet af et navneforbud. Men sagen er endnu på et indledende stadie, hvorfor dommeren mener, at det kan udsætte den 32-årige for en unødvendig krænkelse at offentliggøre hans identitet,"
https://ekstrabladet.dk/krimi/article9722947.ece

At de överhuvudtaget äns bryr sig, om huruvida HAN kan bli utsatt för evt. Kränkning, gör att man nästan känner att de även där håller handen över de" stackars pedofilerna", och straffen är låga även där. (inte ovanligt att högt uppsatta män i statens tjänst har "ett gott öga till barn". Därav de extremt låga straffen. Det gör mig förtvivlat och desperat av ilska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in