2023-04-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror inte att jag sagt det du sagt, du borde använda citeringsfunktionen.

Har jag sagt att det var en legitim orsak till invasionen?

Det är oklart vad du menar med diskussionsfälla.

Det verkar också faktuellt fel eller i bästa fall oklart. Tror du östukrainierna (donbassborna) var beväpnade av ryska armén april 2014?

Så många saker som inte går att förstå. Men välkommen att göra ett försök, så tar vi den därifrån.
Nej Nej Nej, vi är färdiga med det nu, sedan några tiotusen inlägg tillbaka.
Citera
2023-04-17, 20:23
Medlem
Inte oväntat. Carl Gustaf biter bra.
Konstruerat för ryzkt anfall. Bra.

Bekämpar ryssarna – med svenska favoritvapnet
KRIGET I UKRAINA
Publicerad 17 apr 2023 kl 18.40
”Carl Gustaf” används flitigt • Paasikivi: ”Utomordentligt bra”

https://www.expressen.se/tv/nyheter/bekampar-ryssarna-med-svenska-favoritvapnet/

https://www.google.com/search?q=carl+gustaf+vapen&oq=carl+gustaf&aqs=chro me.4.0i355i433i512j46i340i433i512j46i512j0i512l2j4 6i340i512l2j0i512j46i131i340i433i650l2j0i5 12l5.14334j1j4&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Senast redigerad av Antistalk 2023-04-17 kl. 20:25.
Citera
2023-04-17, 20:35
Medlem
attogs avatar
Citat:
Det jag tycker är tråkigt i denna tråd:
- Diskussioner om Ryssland gör moraliskt rätt eller fel, som samtidigt förnekar relevans av Euromaidan, globalisering, naturresurser, internationella institutioner
- Samhällsvetare som tror man kan lära sig allt från ett enda case, Ukrainakriget
- personer som inte förstår skillnaden på vad de inte gillar, och på vad som är off-topic

Inte bra att du finner denna tråden tråkig. Men det är väl inte första gången som du uttalar dig så?
Ändå sprids rysk propaganda i var och varannat inlägg.
Felaktigheter och trams.
Vem tvingas till att varje dag komma hit och beklaga sig, för att sedan sprida propaganda?
Vem?
Citera
2023-04-17, 20:39
Avstängd
Citat:

Det verkar också faktuellt fel eller i bästa fall oklart. Tror du östukrainierna (donbassborna) var beväpnade av ryska armén april 2014?

Så många saker som inte går att förstå. Men välkommen att göra ett försök, så tar vi den därifrån.

uhm...

Putin har ju själv sagt att ryska militären "tvingades" försvara "ryssar" på krim och donbass.

och det gjorde de ju, dagen innan Yanukovych flydde till ryssland, och två dagar innan Verkhovna Rada röstade i presidentfrågan.
Citera
2023-04-17, 20:42
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har varit rätt tumultartat bland Z-dårarna den senaste tiden. Först bomben i statyn och nu har en av de största "online" profilerna blivit avslöjad som ett stort bedrägeri. Personen bakom "Donbas Devushka" och en rad andra "nom de guerre" har blivit avslöjad som amerikan och fd anställd i US Navy. Personen har framställt sig som rysk jude bosatt i Luhansk region men allt visar sig nu vara påhittat. Jag har skummat igenom bevisen och det verkar vara en stor "scam". Bilderna stämmer inte helt överens dock. Läpparna på nya bilder måste isf vara kraftigt opererade, men ögonen ser ut att stämma. Lite oklart om personen trots allt har nån koppling till Ryssland? Nån påstår att det finns spår som iaf pekar mot Serbien och det finns ju en del putinslickare där. Här en fin liten bild på donnan.

https://twitter.com/KlausRmer5/status/1647877508350525440
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-04-17 kl. 21:37.
Citera
2023-04-17, 20:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Kocken är i en riktig rävsax. Tar han inte Bakhmut är han körd och tar han grushögen kan Kreml mycket väl besluta att han gjort sitt och då är han också körd.
Han lever så länge han fortfarande har sitt mål för.
Skulle man ta Bakhmut så gör han nog klokast att omgående fly till centralafrikanska republiken eller annat Wagnerfäste med en stor säck pengar.
Ja. Inte konstigt att han börjar tänka på refrängen och föreslår ett slut på specialoperationen.
Citera
2023-04-17, 20:48
Medlem
Så den ryska militären har anfallit mot Vuhledar, Avdiivka, Bakhmut och Kreminna i några månader nu och rört sig framåt i snigelfart. Vad krigar de ens för, några landplättar i östra Ukraina?

Den ryska militären borde vända sina tanks 180 grader och åka tillbaka till Ryssland. Ukraina kommer vinna detta krig.
Citera
2023-04-17, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det har varit rätt tumultartat bland Z-dårarna den senaste tiden. Först bomben i statyn och nu har en av de största "online" profilerna blivit avslöjad som ett stort bedrägeri. Personen bakom "Donbas Devushka" och en rad andra "nom du guerre" har blivit avslöjad som amerikan och fd anställd i US Navy. Personen har framställt sig som rysk jude bosatt i Luhansk region men allt visar sig nu vara påhittat. Jag har skummat igenom bevisen och det verkar vara en stor "scam". Bilderna stämmer inte helt överens dock. Läpparna på nya bilder måste isf vara kraftigt opererade, men ögonen ser ut att stämma. Lite oklart om personen trots allt har nån koppling till Ryssland. Nån påstår att det finns spår som iaf pekar mot Serbien och det finns ju en del putinslickare där. Här en fin liten bild på donnan.

https://twitter.com/KlausRmer5/status/1647877508350525440

Är hon så ut beräknande att hon har samlat in pengar från pissryzzarna och skicka dem till Ukraina?
Citera
2023-04-17, 21:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du är serb, förmodar jag?

Det är någon form av bristande logik hos våra serbiska vänner. Hade jag varit serb, så hade jag stått till hundra procent på mina slaviska ukrainska bröders sida i denna konflikt.

Parallellerna är nästan övertydliga: ett imperium (Ryssland/USA) vill slita loss landområden (Donbass, Krim/Kosovo) från en internationellt erkänd stat som kämpar för sin territoriella integritet (Ukraina/Serbien).

Nu är den serbiske presidenten Aleksandar Vucic klokare än den standardiserade normalserben. Enligt de nyligen avslöjade Pentagonläckorna ser vi att Serbien redan levererat krigsmateriel till Ukraina. Vucic vill inte fjättra sig vid det sjunkande ryska statsskeppet och inser att hans land skulle stå helt ensamt när den nuvarande ryska regeringen är borta och ordningen återställd i enlighet med status quo ante bellum.

Dock går Balkanränderna aldrig ur: på journalisternas fråga om "Serbien har levererat krigsmateriel till Ukraina", svarade Vucic med en serbisk kreaturshandlares osvikliga känsla för att vid behov kunna slira på trissorna: "Serbien har aldrig sålt någon krigsmateriel till Ukraina".

https://www.voanews.com/a/serbian-president-denies-sales-of-military-equipment-to-ukraine-/7049647.html
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-04-17 kl. 21:03.
Citera
2023-04-17, 21:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Är hon så ut beräknande att hon har samlat in pengar från pissryzzarna och skicka dem till Ukraina?
Det vore århundradets plot-twist om det visade sig att Donbass Devushka inte ens är pro-ryss.
Citera
2023-04-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Emotionellt fäst? Inte alls. Men du kan väl länka till lite ”ukrainska grymheter”?

Som inte är ryzk fejkskit.

Sen är det så enkelt att Ukrainarna försvarar sig mot sexualsadistiska piss-ryzzar. Med alla till buds stående medel.

Ukrainarna kan per definition inte begå några övergrepp eller krigsbrott. Dom bara försvarar sig. Efter bästa förmåga, mot en olaglig, orättfärdig, bestialisk anfallare.

Piss-ryzzarna har bara att skylla sig själva, vad dom än råkar ut för. Dom har ingenting i Ukraina att göra. Dom är lika välkomna som syfilis.

Underbart med lite riktigt sanningsenliga inlägg för en gång skull!!!

Nej så klart kan inte ukrainarna göra det på grund utav flera faktorer.

Det första och mest självklara är ju att det är ryssar de behöver behandla och hantera utefter det. Där finns så klart inga regler eftersom att det ryska avskrädet med vilja och handfast bevisning har gjort sig skyldig för all behandling oavsett motståndarens moral eller gränser. Det är helt och hållet egenskapat och så klart en självklarhet när det händer. Det skall ju bara hända lite mer, det är det enda problemet

Eftersom att som du säger, Ukraina försvarar sig, så är det till och med ännu mer legitimt och förståeligt. Oavsett hur många gånger man upprepar majdan och andra saker som den äckliga ryssen har varit och fingrat i. Men det hade varit helt ok och mer än legitimt oavsett, eftersom att det är ryssar som det handlar om. Maskar och kolloider fungerar i symbios och om de inte gör, så metar man med dem eller använder dem till att skapa symbios i komposten. Men om de börjar föra väsen eller försöker påvisa den sista cellens existens genom hot, så kör man ner grepen ett par varv och ser det som en nödvändighet för morgondagen.

En ryss som är i Ukraina skall ses som det värsta avskrädet som finns om den ryssen inte ger fingret åt de andra ryssarna. Precis som i resten av världen. Man kan inte föra väsen bara för att man vill eller har lite kärnvapen i sin skräphög. Man skall kunna förklara varför också. Där kommer den ryska naturaliteten till korta
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-04-17 kl. 21:13.
Citera
2023-04-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det är någon form av bristande logik hos våra serbiska vänner. Hade jag varit serb, så hade jag stått till hundra procent på mina slaviska ukrainska bröders sida i denna konflikt.

Parallellerna är nästan övertydliga: ett imperium (Ryssland/USA) vill slita loss landområden (Donbass, Krim/Kosovo) från en internationellt erkänd stat som kämpar för sin territoriella integritet (Ukraina/Serbien).

Nu är den serbiske presidenten Aleksandar Vucic klokare än den standardiserade normalserben. Enligt de nyligen avslöjade Pentagonläckorna ser vi att Serbien redan levererat krigsmateriel till Ukraina. Vucic vill inte fjättra sig vid det sjunkande ryska statsskeppet och inser att hans land skulle stå helt ensamt när den nuvarande ryska regeringen är borta och ordningen återställd i enlighet med status quo ante bellum.

Dock går Balkanränderna aldrig ur: på journalisternas fråga om "Serbien har levererat krigsmateriel till Ukraina", svarade Vucic med en serbisk kreaturshandlares osvikliga känsla för att vid behov kunna slira på trissorna: "Serbien har aldrig sålt någon krigsmateriel till Ukraina".

https://www.voanews.com/a/serbian-president-denies-sales-of-military-equipment-to-ukraine-/7049647.html

Jag gillar bulgarerna mer. De köpte rysk olja, som de raffinerade till diesel i ett rysktägt raffinaderi i Bulgarien, som de sen skickade till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in