2023-04-17, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Tack vare sådana som dig, kan inte svenskar "protestera hur mycket du vill".
Likadant 2015, då var man rasist om man försiktigt harklade sig och antydde att detta kommer nog inte sluta så bra.
Nu är man foliehatt och Putinrunkare om man inte följer strömmen om eskalering och fortsatt stöd till kriget.
Varför är du intresserad av att se "vilka ni är"? Ska du skalla dom? Hota? Skära sönder deras bildäck?

Landsförrädare är pro-ryska klientelet. Förrädare som backar upp ryssland som hotat vårt land med kärnvapen.

Jag är våldsamt intresserad av att se er demonstrera öppet bland folk.
Citera
2023-04-17, 13:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
"Tjecker i protest mot regeringens Ukrainastöd"

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=ddd717bf143b5053bcdb878d7970a bd6

Önskar vi kunde göra samma sak.
Massor av pengar går förlorade.
Tjeckien är inte som i Ryssland, det är lagligt att anordna protester i demokratiska länder och du kan arrangera en i Sverige om du så vill. Den kommer nog ändå inte att få många deltagare. Precis som den i Tjeckien som inte lyckades samla ihop till mer än ca tusen speciella filurer.
Citera
2023-04-17, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det kokar en del bland ryska soldater, Det flesta här kommer att slaktas vid fronten men några kommer tillbaka bittra med vapen i hand. Ska blir kul att se när dom bittra kommer tillbaka:

https://twitter.com/wartranslated/status/1647892270035750913?s=20

Men hur vågar man sätta vapen i händerna på dessa missnöjda - när kommer första myterier där man mördar befälen?

O bögeriet - är det så mycket bögeri - man har ju homofobidoldyrkan i ryssland
Citera
2023-04-17, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
USA, Nuland, McCain etc hade ingen avgörande inverkan på Euromaidan.
Det avgörande var när Yanukovych valde att sätta in våld mot då fredliga demonstranter vilket ledde till att människor reste till Kyiv från andra orter inklusive extremister av olika slag.
Sedan blev situationen ett självspelande piano.
Hade Yanokovych tagit det lugnt hade troligen demonstrationerna dött ut med tiden.

Hade Yanokovych respekterat den ed han svurit hade han naturligtvis aldrig vänt sig mot dumans beslut , dvs gå åt EU hållet, han borde naturligtvis avgått om han inte hade "samvete" att tacka nej till kreml-putins erbjudande och Ja till Eus....

så här i efterhand så är det ju inte konstigt att han gjorde som han gjorde,koruppt och dömd landsförädare som han är...
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssarna kan och gör säkert likadant som ukrainierna. Det är inte samma förband som försvarar, de dyrbaraste förbanden roteras nog bort, i ett läge där Ryssland tagit Bakhmut och försvarat fronten.

Antagligen är ryssarnas möjlighet att befästa frontlinjen som sämst i Bakhmut, de har ju nog inte direkt lugn och ro att befästa där. Det blir spännande att se.
Bakhmut tycks aldrig vilja falla.

Man får komma ihåg att "köttkvarnen i Bakhmut" tjänat sitt syfte väl för ukrainarna under vintern, och även till viss del ryssarna på sistone. Det är jävla svårt att få grepp om hur det ser ut där, och vilka vidare konsekvenser slaget om staden får. Det blir som sagt tydligare när den ukrainska offensiven drar igång — sker den på ett annat ställe får kanske ryssarna dra tillbaka det mesta de har i Bakhmut. Eller så faller Bakhmut snabbt. Det vore bisarrt med ett nollsummespel där Ukraina gör framsteg i söder och ryssarna i västra Donbass.

Att ryssarna inte har några försvarslinjer utanför Bakhmut är också ett skäl för Ukraina att slå där. Om det går fort kan de tränga djupt in i Donbass på kort tid och röra till det ordentligt. Oreda brukar ryssarna förlora på.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Säger allt om Kreml.

Ja tur vi inte har dessa värderingar i Sverige.
Citera
2023-04-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
För argumentets skull, anta att Ukraina klarar detta. Befriar hela sitt territorium - skulle du inse du hade vanföreställningar då?

Varför tror du krigets utgång avgör hur folk kommer att tänka om Rysslands beteende?

” Ursprungligen postat av saddam77
Visst finns det åsikter om hur och i vilken omfattning man ska stötta Ukraina militärt osv. Men jag kan garantera att åsikten om att Ryssland är ett skitland som är styrt av totala idioter är allmänt vedertaget i väst. De som stöttar Putins idéer och vanföreställningar är lätträknade och de flesta har någon form av psykisk ohälsa.”

Det var det här jag svarade på så vi inte faller ur kurs. Alltså, saddam77 anser att Putin lider av vanföreställningar och att Ryssland är ett skitland. Jag håller inte med om det, därför mitt svar.
Citera
2023-04-17, 13:33
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Imponerande.

Verkligen. Det är på sin plats att visa lite ögongodis från motståndarsidan: Rysk promo för Russias finest.

https://twitter.com/wartranslated/status/1647892270035750913
Citera
2023-04-17, 13:33
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
USA, Nuland, McCain etc hade ingen avgörande inverkan på Euromaidan.
Det avgörande var när Yanukovych valde att sätta in våld mot då fredliga demonstranter vilket ledde till att människor reste till Kyiv från andra orter inklusive extremister av olika slag.
Sedan blev situationen ett självspelande piano.
Hade Yanokovych tagit det lugnt hade troligen demonstrationerna dött ut med tiden.

Helt enig med dig!

På samma sätt ska man tjata om Odessa, på halva sanningar.
Poliser med röda armbindlar, som skötte ordningen.
Varför hade de röda armbindlar?
Vilka tillhörde de? Som var tvungna att vara uppmärkta.

Hela tiden ett ryskt narrativ. Är det konstigt?
Ja, det är det. Om vi pratar om saker i Ukraina, som inga andra länder har ett jäkla dugg med att göra.
Citera
2023-04-17, 13:49
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Ja tur vi inte har dessa värderingar i Sverige.
Ja, verkligen. Ryska folket har nog accepterat att någon annan stakar ut vägen för dem, oliktänkande förtrycks rejält, endast få vågar lufta sina tankar ändå, modigt tycker jag när man ser följderna.
Var i Ryssland för många år sedan, storslagen natur och väldigt stort land. Människor pratade inte gärna om styret i landet, har funnits ”press” på befolkningen länge, annars tyckte jag de var hyggliga enkla människor som fann sig i systemet. Märktes dock på företagsmöten när en politruk var närvarande att man valde sina ord. Nu har de fått ett krig på halsen som de flesta av befolkningen nog inte önskar.
Citera
2023-04-17, 13:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
” Ursprungligen postat av saddam77
Visst finns det åsikter om hur och i vilken omfattning man ska stötta Ukraina militärt osv. Men jag kan garantera att åsikten om att Ryssland är ett skitland som är styrt av totala idioter är allmänt vedertaget i väst. De som stöttar Putins idéer och vanföreställningar är lätträknade och de flesta har någon form av psykisk ohälsa.”

Det var det här jag svarade på så vi inte faller ur kurs. Alltså, saddam77 anser att Putin lider av vanföreställningar och att Ryssland är ett skitland. Jag håller inte med om det, därför mitt svar.

Men om Ryssland förlorar kriget är det troligt att du ändrar dig om epitetet?
Citera
2023-04-17, 14:04
Medlem
Ken Drydens avatar
Vad jag tycker är tråkigt i denna tråd:

Allt som handlar om

1. BRICS (som är en investeringsbank med en hemsida och ingenting mer),

2. "Petrodollarn" (ett nymarxistiskt begrepp som blev omodernt redan i början av 80-talet),

3. "Kamp om naturresurser" (ett marxistiskt begrepp som blev inaktuellt redan i början av 1880-talet),

4. Vad USA anses ha gjort på andra håll i världen vid något annat tillfälle (vilket ju inte har med saken att göra),

5. Euromaidan (pga detta olidliga ältande och jävla tjat),

6. Globalism, neocon, WEF och Tory Nuland (eftersom det visar på mentalsjukdom hos skribenten, vilket gör mig bedrövad över att personen ifråga inte får psykisk hjälp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in