2023-04-16, 22:07
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Rolig betyder ju lugn på danska. Titta på lugna filmer menade hon nog?
Nej, "- Nu skal vi se sjove film."
Citera
2023-04-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon vill inte berätta vad flickan blivit utsatt för, de betyder att hon blivit våldtagen, hon hsr ju varit på sjukhus i flera timmar. Hon satt inlåst o 24 timmar, tror han satt på henne flera gånger
Om det varit min dotter och något sånt skett hade jag inte varit så sansad som mamman verkade. Uttryckt mig lite mer hatisk mot gärningsmannen. Men vi får se.
Citera
2023-04-16, 22:08
Medlem
Den misstänkta GM jobbade på Storm Group år 2016. Företaget är (var) i Odense och är 5 mil från hans hem.
Så jobbet och hans bostad ligger Korsör där Emelie Meng försvann och kollade hans FB och det finns två tjejer vid namn E och tycker dem är väldigt lika Emelie.
Citera
Medlem
OtrevligaGrannens avatar
Ang uppgifterna om liggande person på bår i en bag, kan ju vara pga spårsäkring också.
Precis som när polisen letar efter krutrester så brukar man tex stoppa in händerna i papperspåsar på misstänkta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Tycker det låter osannolikt, men helt omöjligt är det väl inte.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hur många gånger du än skriver och förnekar så ser han fortfarande ut som en afghan. Kanske han inte är just en sån men absolut inte dansk i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Bor MGM på den adressen der den bilen ble hentet i dag?

"Filippa (13) funnet i villastrøk"

"Mannen B.T har snakket med sier at han er kjent med identiteten til mannen som bor i huset hvor funnet ble gjort. Men han har ikke noe videre kjennskap til den pågrepne 32 år gamle mannen.
– Han har bodd der i et par år, men jeg har aldri hilst på han."
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/filippa-13-funnet-i-villastrok/15663628/
Setningen "Han har bodd der i et par år" burde avsløre for deg at MGM bor der.
Citera
2023-04-16, 22:09
Medlem
Har inte läst tråden, men tänker spontant på hennes biologiska pappa? Det stod att hon ringt sin styvfar när hon va klar med tidningarna och påväg hem. Låg de i vårdnadstvist (mamma och biologiska pappan)? Kidnappade han flickan för att få vara med henne? Någon koppling lär de funnits? Hur kunde de annars komma fram till att hon fanns i detdär huset?
Citera
2023-04-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon vill inte berätta vad flickan blivit utsatt för, de betyder att hon blivit våldtagen, hon hsr ju varit på sjukhus i flera timmar. Hon satt inlåst o 24 timmar, tror han satt på henne flera gånger

Försköna det inte, våldtagit heter det.
Citera
2023-04-16, 22:10
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag undrar också i vilket skick Filippa var i med tanke på spadar och grävmaskin.

https://www-bt-dk.translate.goog/krimi/oejenvidner-vi-saa-filippa-blive-reddet?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv

”Vi ställde oss i kö för att titta på vad som pågick och under de närmaste minuterna såg vi en bår köras ut från adressen. På båren låg en person som var inlindad i en blå DNA-kostym. Överst på huvudet var det dock lite genomskinlig plast, så vi kunde inte se den faktiska personen som låg på båren, säger paret som är övertygade om att det faktiskt var Filippa som räddades och fördes till sjukhuset.

Någon som har bilder på hur en "DNA-kostym" ser ut? Blev nyfiken och tror mig ha någon idé men lyckades inte hitta med olika sökord.
Citera
2023-04-16, 22:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananballen72
Har inte läst tråden, men tänker spontant på hennes biologiska pappa? Det stod att hon ringt sin styvfar när hon va klar med tidningarna och påväg hem. Låg de i vårdnadstvist (mamma och biologiska pappan)? Kidnappade han flickan för att få vara med henne? Någon koppling lär de funnits? Hur kunde de annars komma fram till att hon fanns i detdär huset?

Det nämndes tidigare att MGM och tjejen fastnade på någons dashcam och att det var så polisen fick tips om var hon befann sig. Att MGM skulle vara flickans biologiska far kan nog uteslutas.
Citera
2023-04-16, 22:14
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troldmanden
Om det varit min dotter och något sånt skett hade jag inte varit så sansad som mamman verkade. Uttryckt mig lite mer hatisk mot gärningsmannen. Men vi får se.
Borde finnas en bok om "Vett och etikett för traumatiserade mammor". Skriv en vettja!
Citera
2023-04-16, 22:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Just nu är nog mamman bara överlycklig att flickan lever.
Citera
2023-04-16, 22:15
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Hon är nog bara väldigt glad över att ha dottern hemma och vid liv igen. Hat och hämnd får bli en senare sak, om man nu inte rent av låter samhället sköta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in