2023-04-16, 16:39
Avstängd
SoberZealots avatar
https://www.expressen.se/nyheter/brot-sig-in-i-sommarstuga-kvinna-gick-runt-naken-/

Vad är detta för intoleranta människor? En stackars kvinna som helt klart var för full, skall betala skadestånd på, om jag förstår 33 000 +plus eventuella böter.

Citat:
Genom övervakningskameror som fanns monterade i huset kunde parets larmbolag följa händelsen i realtid, och se hur kvinnan märkbart berusad krossade en av rutorna i ytterdörren, skriver Norrtelje Tidning.

När hon var inne i bostaden klädde hon av sig alla sina kläder, och promenerade sedan omkring en stund innan hon somnade i en säng.

När polisen anlände till huset ett tag senare hittade de en öppen kylbox på verandan. I den låg bland annat kvinnans körkort, bankkort och snusdosa. På hallmattan innanför låg dessutom två tomma glasflaskor.

Slutligen hittade de kvinnan i sängen, och väckte henne med en ficklampa rakt i ansiktet och ett ”god morgon”.

Citat:
I förhör säger kvinnan, som är 33 år gammal, att hon inte har något minne av hur hon hamnade i huset.

Citat:
Ägarna till stugan vill att kvinnan ska betala dem 10 000 kronor var i skadestånd för kränkning, 5 000 kronor för städning, självrisk och resekostnader och ytterligare 8 000 kronor för den trasiga ytterdörren.

Vad är detta för fjollor som äger sommarstugan? Ge den stackars kvinnan så mycket stryk för en fyllegrej. Vad har hänt med ordet nåd? Alltså, ge människor en chans?

Jag tycker ägarna skulle gett den stackars kvinnan chansen att betala för dörren och städa upp för dem. Sedan kunde de tagit en kaffe och garvat ihop med polisen. Gjort alla en tjänst. Men nej, nu är de ytterst kränkta och skall dessutom belasta samhället för detta när ren ondska vandrar omkring på gatorna.

Vissa människor är verkligen unkna. Men Gud med dig kvinna. Nu har du lärt dig att inte dricka så mycket
Citera
2023-04-16, 16:41
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
https://www.expressen.se/nyheter/brot-sig-in-i-sommarstuga-kvinna-gick-runt-naken-/

Vad är detta för intoleranta människor? En stackars kvinna som helt klart var för full, skall betala skadestånd på, om jag förstår 33 000 +plus eventuella böter.

Vad är detta för fjollor som äger sommarstugan? Ge den stackars kvinnan så mycket stryk för en fyllegrej. Vad har hänt med ordet nåd? Alltså, ge människor en chans?

Jag tycker ägarna skulle gett den stackars kvinnan chansen att betala för dörren och städa upp för dem. Sedan kunde de tagit en kaffe och garvat ihop med polisen. Gjort alla en tjänst. Men nej, nu är de ytterst kränkta och skall dessutom belasta samhället för detta när ren ondska vandrar omkring på gatorna.

Vissa människor är verkligen unkna. Men Gud med dig kvinna. Nu har du lärt dig att inte dricka så mycket

Jag tycker kvinnan skulle låtit bli att supa...
Citera
2023-04-16, 16:43
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Jag tycker kvinnan skulle låtit bli att supa...
Det tycker jag med. Men jag tycker att ägarna verkar sakna all form av humor. Och humor är tecken på intelligens.
Citera
2023-04-16, 16:44
Medlem
Citat:
Det tycker jag med. Men jag tycker att ägarna verkar sakna all form av humor. Och humor är tecken på intelligens.

Fast hon har ju förstört egendom eller? Sedan är det ju även hemfridsbrott.
Citera
2023-04-16, 16:44
Medlem
Raytheons avatar
Vad är din adress? Så vi kan bryta oss in när vi är dyngraka och sen skratta gott tillsammans.
Citera
2023-04-16, 16:46
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Vad är din adress? Så vi kan bryta oss in när vi är dyngraka och sen skratta gott tillsammans.
Fast du gör det med flit i ont syfte.
Citera
2023-04-16, 16:47
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Fast hon har ju förstört egendom eller? Sedan är det ju även hemfridsbrott.
Hon har ju inte fattat vad hon gjort. Det är oskyldigt. Varför inte visa lite empati?
Citera
2023-04-16, 16:48
Medlem
Klart white trashen ska betala för de skador hon utfört
Citera
2023-04-16, 16:51
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Fast du gör det med flit i ont syfte.

Om man slår sönder saker för att ta sig in är det knappast en god gärning.
Citera
2023-04-16, 16:51
Medlem
Citat:
Hon har ju inte fattat vad hon gjort. Det är oskyldigt. Varför inte visa lite empati?

Fast då kan ju hon visa lite empati och be om ursäkt och pröjsa för de skador hon åsamkat individerna under sin fylla. Det kanske hon vägrade? Varför ska hon då bemötas med empati?
Citera
2023-04-16, 16:57
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Säger hon ja, om man ska ta alla som begår brott på orden så finns det ju inga som gjort saker med mening enligt dem själva. Som vuxen har man ett ansvar för sina handlingar, detta oavsett intention, sen finns det förstås förmildrande omständigheter. Får jag gissa att du anser att det var en kvinna bör anses som en förmildrande sak här. Skulle det varit en afgansk flykting så är min gissning att din text inte skulle varit densamma,
Citera
2023-04-16, 16:57
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Om man slår sönder saker för att ta sig in är det knappast en god gärning.
Det var på fyllan och jag har inte sagt det var en god gärning. Jag säger att om du bryter dig in hos någon med flit, så är det en ond gärning.

Gör man det på fyllan på det sättet, så är ju det uppenbart att det inte var med onda avsikter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in