2023-04-13, 22:02
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymernas
Vad tycker ni om avsnitt 2?

Att det visas på tv4 och det är reklam gör skiten värre
Citera
2023-04-13, 22:04
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vad I helvete vad de här för daltande att han fick tillbaka sin armbindel med nummer.....

Har ni sett Australien eller England o USA uttagning

Lite hårdare där. Som hon där tjej instruktören sa de har ju sökt dit av en anledning....
Jag vart förvånad när Joakim fick tillbaka sitt nummer.

Nej jag har aldrig något annat lands version.
Citera
2023-04-13, 22:08
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Jag vart förvånad när Joakim fick tillbaka sitt nummer.

Nej jag har aldrig något annat lands version.

De finns på tv4play.

Sen får man väl tänka lite själv. De måste bli tv också 😂
Citera
2023-04-13, 23:41
Medlem
picapicans avatar
Instruktörerna är ju helt klart narcissister och psykopater, som de flesta militärer! Njuter av att plåga andra människor och varför har en av dem ett tjejnamn som nick?
Citera
2023-04-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ja Elina vi kan läsa i ditt ansikte att din IQ kanske inte är tresiffrig

Stefan Sauk är den enda som har rätt teknik i lyftet av den 90 kg tunga levande torson.
Fan lilla Esmeralda hade inte rätta tron att lyckas

Ida 30 är knullig

Haha... Ja stackars Elina är ju uppenbart svagbegåvad. Tänkte de lite Forrest Gump vid uttagningen? Han räddade ju många stridskamrater.. Det kändes lite jobbigt när hon själv sa att hon inte trodde hennes IQ var skadligt låg i alla fall...

Det är ju uppenbart att castingen handlar mer om intressant TV än att faktiskt ha lovande deltagare med realistisk chans att klara utmaningen. Hur kan annars ankläpparna med flera vara med...?
Senast redigerad av Hnes1983 2023-04-14 kl. 11:31.
Citera
2023-04-14, 15:48
Medlem
RickRozays avatar
Bra avsnitt den veckan. Andra säsongen var sämre, första var skitbra.
Övningen med personlyftet var bra. Tjejen som menar att hon är mindre begåvad var det obekvämt att titta på när hon skulle lyfta. Jag tror att hon har autism. Isåfall är det inte en begåvningsfråga (normalt) men snarare kognitiv.

Dom som lyckades, lagerchefen måste haft nå'n träning i BJJ, för den tekniken är svår, om man inte är van vid att rulla på folk, veta vart den andres kropp ska hamna, osv.

Mikaela had ingen överkroppsstyrka från början, det sa hon själv, det kanske blev bortklippt men hur man kommer med i programmet är då ett mysterium. Man hade kunnat ta en arabisk tjej med styrka, för att lugna normkritikerna, ännu ett mysterium.

Undrar hur jag hade agerat i tunneln. Verktyget fick dom utdelat i början, så hade nog också glömt bort och använda det. Dock så finns det en teknik att ta sönder buntband klovar med rå styrka, hade vart intressant och testa om det funkar i fältet.

Orkar inte gå tillbaka och kolla avsnittet igen, men det känns fräscht.
Citera
2023-04-14, 18:32
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Haha... Ja stackars Elina är ju uppenbart svagbegåvad. Tänkte de lite Forrest Gump vid uttagningen? Han räddade ju många stridskamrater.. Det kändes lite jobbigt när hon själv sa att hon inte trodde hennes IQ var skadligt låg i alla fall...

Det är ju uppenbart att castingen handlar mer om intressant TV än att faktiskt ha lovande deltagare med realistisk chans att klara utmaningen. Hur kan annars ankläpparna med flera vara med...?
Eller autist jag håller med ovanstående talare, men det är roligare att claima obegåvad

Det vart lytekomik när Petronella försökte lyfta henne och springa, hon slutade ännu mer tillplattad, men kameran var givetvis snabbt där & bytte fokus så att vi inte skulle få se hur instruktörerna lät dom avbryta, detta samtidigt som Ida lyfte & sprang bort med en gubbe som vägde mer än henne.

Det kommer dröja några få program innan instruktörerna konstarerar officiellt att dom båda inte har vad som krävs, just nu kvarstannar dom som kvotjon, 3 tjejer håller måttet för att dom har en sådan kroppsbyggnad att dom rent fysiskt klarar det, så nej det handlar inte bara om floskeln att dom måste ha den rätta tron samt en större begåvningsreserv att fylla på
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-04-14 kl. 18:34.
Citera
2023-04-14, 21:33
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Har ni sett Australien eller England o USA uttagning

Ja, mest för att Jason Carl Fox är en av instruktörerna.
Citera
2023-04-15, 15:24
Medlem
Elina. Fan, det var ju smärtsamt att höra henne säga att hon skulle vara mindre intelligent än andra. SKITSNACK! Vem fan har tutat i henne det?Att ha vissa problem med traditionell didaktik betyder inte att man har "låg IQ" eller dylikt trams.

Och att höra det i ett program där instruktörerna består av neanderthalare som "Pam", "Bella" (vilket bög-nick!), "PK" och "Slime" och vad fan de kallas är fanimej skandal. Vi snackar inte om några intellektuella giganter här precis. Jag hoppas vid Gud, Konung och Fosterland att de alla varit kontraktsanställda som meniga och inte varit officerare i operativt ledande ställning när de tjänstgjort i SOG. Bara tanken på att de skulle försöka föra en konversation med någon från Sandhurst eller St. Cyr får nackhåren att resa sig på mig.

Övningen med att efter bara en praktisk förevisning klara av att behärska den judoliknande tekniken att få upp en skadad kamrat i brandmannagrepp var (iaf som den framställdes av produktionen) fullkomligt livsfarlig. Inte för de tävlande men väl för instruktören (vilken krånglig och töntig titulering förresten, ordet ligger illa i munnen och blir därför svåruttalat för någon som är trött. "Chef" och "chefen" är t ex mycket bättre eller varför inte "Seschant" och "Seschanten"?) som låg på marken. En tävlande, typ 120-kilo Eddy, som ryckt tag i benet och kastat sig med axeln före rakt ner i instruktörens bröstkorg och därvid träffat illa, ja, det hade varit direkt dödande! Löjligt och som sagt livsfarligt. Den dylika tekniken bör läras ut långsamt och stegvis, vilket förmodligen också sker inom militären. Produktions-hittepå!

Nej, sträck på dig Elina, bit ihop och tänk på att:
"The slow one now
Will later be fast
As the present now
Will later be past"!
Senast redigerad av GregersWerle 2023-04-15 kl. 15:36.
Citera
2023-04-15, 19:44
Medlem
Nr 4 var konstig tjej. Tjatade i det evinnerliga om att folk har fördomar om henne? Vad skulle de bero på? Läpparna? Låga iq:n som framgår så fort hon öppnar munnen. Jag har aldrig sett ngt så ointelligent när hon rullade sig själv över medvetslöse figuranten utan att veta varför hon gjorde det, hade bara sett instruktören göra så.
Citera
2023-04-15, 22:51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nr 4 var konstig tjej. Tjatade i det evinnerliga om att folk har fördomar om henne? Vad skulle de bero på? Läpparna? Låga iq:n som framgår så fort hon öppnar munnen. Jag har aldrig sett ngt så ointelligent när hon rullade sig själv över medvetslöse figuranten utan att veta varför hon gjorde det, hade bara sett instruktören göra så.

Och sen pratade hon hela tiden och instruktörerna pratade alldeles för mycket tillbaka, under den övningen. De brukar vara mer korta och knäpptysta och inte prata sig igenom övningarna.
Citera
2023-04-16, 15:15
Medlem
m11080s avatar
Instruktör "Bella" är intervjuad av Ljusdalsposten.
Var faktiskt en riktigt intressant intervju där man får veta lite mer om honom som person.

https://www.ljusdalsposten.se/2023-04-16/bella-rojde-minor-som-elitsoldat--nu-aktuell-i-popular-realityserie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in