2023-04-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Googla "Spanish prison cell" så hittar du bilder som visar

Visar dem då innefrån oxå?
Citera
2023-04-16, 11:46
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Är inne på 9 månaden häktad. Borde vara rättegång snart kan man tycka, om den inte redan varit? Det är ju inget major case om man säger så.
Spanien är väldigt väldigt annorlunda.
Citera
2023-04-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BabianBlatten
Det verkar som så att Abbe Blattelito är kvar i häktet.
Om han har sina fina tänder kvar framgår inte.
Troligen inte, de slogs nog ut första veckan på stillot ?
En stor tvåmeters helsvart gambian slog nog ut tänderna på
stackars Abbe i utbyte mot "beskydd"

Spansk media har inte publicerat något nytt om denna
mångkulturella "svenska" kaosblatte.
Dvs sedan han gripits och häktningsförhandingen hållits.

Däremot så ligger den här artikeln ute, dock sedan 2021:
https://www.friatider.se/frislappt-blattelito-dom-kopplade-mig-till-ett-bilbatteri/

Påståendet är nog falskt. Ett vanligt bilbatteri håller bara 12 Volt
-- den spänningen räcker inte för att skada någon under normala omständigheter
.
Råkade se detta gamla inlägg och ville bara påminna om vilken synnerligen obehaglig effekt man kan uppnå på person/djur genom att använda ett vanligt 12V bilbatteri plus sånt där elaggretat som skapar riktigt elak ström till eltrådarna till t ex kostängsel.

Fick denne "influencer" smaka på en sån behandling kan jag tänka mig att han relativt snabbt började berätta var pengarna fanns..

Edit: Ser att hans uppgift om "tortyren" kanske ifrågasätts. Mtp hans tidigare utsagor gällande badkarsdöden, så kanske ingen skall fästa minsta tilltro till hans uppgifter. Intressant personlighet: Ljuger lättare än han talar sanning..
Jag tror att han med berått mod mördade småbarnsmamman.
Senast redigerad av Carinah78 2023-04-16 kl. 11:58.
Citera
2023-04-16, 12:42
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Råkade se detta gamla inlägg och ville bara påminna om vilken synnerligen obehaglig effekt man kan uppnå på person/djur genom att använda ett vanligt 12V bilbatteri plus sånt där elaggretat som skapar riktigt elak ström till eltrådarna till t ex kostängsel.

Fick denne "influencer" smaka på en sån behandling kan jag tänka mig att han relativt snabbt började berätta var pengarna fanns..

Edit: Ser att hans uppgift om "tortyren" kanske ifrågasätts. Mtp hans tidigare utsagor gällande badkarsdöden, så kanske ingen skall fästa minsta tilltro till hans uppgifter. Intressant personlighet: Ljuger lättare än han talar sanning..
I detta fall ringar "vet" bättre än "tror" hehe

Hur ofta låter man sitt våldsamma ex injicera droger i sig? särskilt när man har sitt lilla barn hemma?
Hovrättens val att riva upp morddomen på 18 år är ett skämt..

Hur många fler än jag tror att "Apan Blatteson" ångrar sig grovt just nu att han överklagade domen?
Det skulle verkligen verkligen verkligen vara KARMA när den är som bäst om livet bakom murarna i Spanien är ett hell gentemot Sverige.
Ännu mer om den kommande domen där nere blir längre än de år han hade haft kvar här i Sverige..

Citera
2023-04-16, 13:17
Medlem
senhackarens avatar
Långsemester i Spanien är trevligt har jag hört. Men sen beror det ju på vart i Spanien man är. 🙂👍
Citera
2023-04-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
I detta fall ringar "vet" bättre än "tror" hehe

Hur ofta låter man sitt våldsamma ex injicera droger i sig? särskilt när man har sitt lilla barn hemma?
Hovrättens val att riva upp morddomen på 18 år är ett skämt..

Hur många fler än jag tror att "Apan Blatteson" ångrar sig grovt just nu att han överklagade domen?
Det skulle verkligen verkligen verkligen vara KARMA när den är som bäst om livet bakom murarna i Spanien är ett hell gentemot Sverige.
Ännu mer om den kommande domen där nere blir längre än de år han hade haft kvar här i Sverige..

Jo, tack jag vet. Det är rent förfärligt att han kom undan!
Bra att du lyfter upp detta synnerligen svarta kapitel i svensk rättshistoria, jättebra!

Nu vill jag inte gå alltför mycket offT men nog är Svea hovrätts avskrivande av Abbes mord en betydligt större juridisk skandal än när HR för Västra inte kunde enas om vad en snippa är och därför frisläppte den för våldtäkt åtalade mannen? Det målet ser ju dessurom vara på väg upp mot HD och det vore inte alls fel om målet prövades i Högsta.

Men att Abbe slapp undan för injektionsmordet i badkaret och mtp hur rent uppåt väggarna Svea HR resonerar i sitt domslut, det borde enligt min ringa mening ha drivit ut varenda kvinna på gatorna i raseri över just det friandet!

Spanien får för min del gärna behålla honom. För all framtid.
Citera
2023-04-16, 13:32
Medlem
Titta på de här läsvärda gamla inläggen.
Som berättar om Abbe Blattelitos framtid:

(FB) Abbe ”Blattelito” Alsaadi gripen för mordförsök i Estepona, Spanien 2022-05-16
(FB) Abbe ”Blattelito” Alsaadi gripen för mordförsök i Estepona, Spanien 2022-05-16
Citat:

Ge dem inga idéer nu, det finns kriminella som läser dessa trådar också, tyvärr.

Citat:
Intressant personlighet: Ljuger lättare än han talar sanning..

På något vis är han smart men han använder sin smartness till att leva ett kriminellt liv.
Abbe Blattelito har snart varit häktad i 11 månader. Det var den 24 maj han greps förra året.

Jo, det är troligt att han dödade småbarnsmamman, borde varit dubbla livstidsstraff.
Riktig livstid...
Eftersom han berövade barnet sin uppväxt med mamman.

Det är nog omöjligt att ge sig själv en injektion i halsen i den vinkeln.
Behövs en spegel förstås och att vara flexibel i armen.
Detta med halsen går igen hos Blattelito att han försökte hugga sin motståndare på samma ställe i halsen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Har Spanien så långa häktningstider? Det är Sverige som brukar bli kritiserad för detta.

Nu är det väl inte så konstigt med långa häktningstider med tanke på att Spanien ju är ett stort land med 60 miljoner invånare. Och många grova brott.
Plus att det finns en mañana-mañana attityd där.
Det var den 24 maj han greps så det är snart 11 månader han suttit häktad.

I oktober 2022 så skrev spansk press något om Abbe Blattelito så kan det dröja till augusti 2023 innan det blir rättegång. Om han ska ha flyttats till ett annat häkte det framgår inte.
Senast redigerad av BabianBlatten 2023-04-16 kl. 13:43.
Citera
2023-04-16, 13:45
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Har Spanien så långa häktningstider? Det är Sverige som brukar bli kritiserad för detta.

1-3 år är man en dekorerad arab som smutsat ner samhället så luktar det 3 år innan rättegång som ger 20-25 års fängelse

watch me

Citat:
Ursprungligen postat av Andrina96
Men de borde synas snart vad som händer, intresserad att se hur häktet/ fängelset där han är ser ut till skillnad från Sverige 😅

Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Googla "Spanish prison cell" så hittar du bilder som visar

tankesätt :

svenskt fängelse = 5 stjärnigt hotell

spanskt fängelse / häkte = svenskt äldreboende 1-2 stjärnigt
Citera
2023-04-16, 13:47
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
1-3 år är man en dekorerad arab som smutsat ner samhället så luktar det 3 år innan rättegång som ger 20-25 års fängelse

watch me

tankesätt :

Det är där alla bruschorna sitter
Citera
2023-04-16, 13:49
Medlem
Citat:

watch me
Trevligt, låt oss hoppas på det, då...
Citera
2023-04-16, 13:50
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Trevligt, låt oss hoppas på det, då...

ja vi får uppdatera varandra i tråden när vi hör mer info
Citera
2023-04-16, 13:52
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:

watch me

tankesätt :

Hoppas du har rätt, den här lilla råttan förtjänar att dömas riktigt hårt efter att Svenska myndigheter misslyckats totalt med tanke på att han redan borde sitta livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in