2023-04-16, 12:03
Medlem
hobans avatar
Verkar även som röda skåpbilen med stjärnor på som verkar undersökas?, den syns även parkerad vid den adressen 8 på googlemaps.
bild
Citera
2023-04-16, 12:07
Medlem
DeDeThes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoban
Verkar även som röda skåpbilen med stjärnor på som verkar undersökas?, den syns även parkerad vid den adressen 8 på googlemaps.
bild

Och (på Google-maps) en barn-leksak-snurra nedstoppad i den
vänstra krukan vid ingången...
Citera
2023-04-16, 12:07
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoban
bild
Ja de måste undersöka allt som har med fastigheten att göra både personer bilar skog hus.
Citera
2023-04-16, 12:08
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Känns ganska troligt att det är samma gärningsman som vid Emelie Meng. Samma ålder på BO, geografiskt väldigt nära. Gissningsvis samma MO. Hoppas de är bättre på att kolla kameror den här gången.

Nja, 2016... Undrar om SMH ens bodde i området då, eller ens i den delen av landet ?
Citera
Medlem
NamnlosBarns avatar
Verkar som familjen har många barn ? Så traumatiskt tänk att sommaren är runt hörnet och de ska behöva sörja ifall hon nu är avliden
Citera
Medlem
susanna.sables avatar
Sätter en femma på att både GM och offer är döda.
Citera
2023-04-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.sable
Sätter en femma på att både GM och offer är döda.
Nej! varför skulle gm kidnappad o ev våldta/döda en flicka o sen ta sitt eget liv, nejdu, GM lever
Citera
2023-04-16, 12:11
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Nja, 2016... Undrar om SMH ens bodde i området då, eller ens i den delen av landet ?

Fastigheten såldes till nuvarande ägare 2013.
Citera
2023-04-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Det som sticker lite ut här ar att något verkar ha skett i fullt dagsljus, i närmast öppet landskap, där BO (Vi vet inte något med säkerhet ännu ?) är bekant med området, faktiskt så nära hemmet att de få omkringliggande fastigeternas ägare sannolkit kännt henne, samt att den som är skriven i det nu avspärrade huset sannolikt också är välkänd i området, och faktiskt bor endast några stenkast frå både Felippas hem och ev. brottsplats...

Vi talar om jordbruksmarker och gårdar som sällan står tomma, där alla känner alla och ser vem som rör sig var och när, dessutom har man sannolikt kameraövervakning för att komma tjuvpacket till livs, varför ett bortförande måste ha orsakats av någon som totalflippat !

FRågan är därför varför polisen fokuserat på denne MG (?) - Har han haft tidigare kontakt med rättsväsendet med något, eller figurerat i någon utredning, eller har någon sett, eller fått filmat något som gjort att man nu slår till så massivt ?

Eller spökar Meng-fallet (vars utredning polisen fått ordentlig med smissk för) och att polisen nu inte vågar vänta, hellere jaga fel än att inte jaga alls ?
Jag tror sökhundar spårat till huset, polisen har säkert gjort sök på bakgrundshistorik på mannen också. När man tittar på bilder på fastigheten ser det ut som personen som bor där inte vill ha insyn, tät skog runt huset och en häck mot vägen samt skräpig tomt med bland annat ruckliga husvagnar. Det behöver ju inte betyda något men det ger vissa vibbar om man säger så.
Någon som vet om Lexbase eller liknande finns i Danmark?
Citera
2023-04-16, 12:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Storlek 172 srår för cm..
självklart!
Nu blev det lite "awkward moment" för mig /skäms

Ändå är det jag som stått för alla inköp av kläder i mina barns liv ^^

Tyckte det bara lät så långt för en 13 åring men när jag tänkte efter lite är min precis fyllda 13åring 163 cm och vet åtminstone en tjej i hennes klass som är ett gäng cm längre heh.
Citera
2023-04-16, 12:14
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror sökhundar spårat till huset, polisen har säkert gjort sök på bakgrundshistorik på mannen också. När man tittar på bilder på fastigheten ser det ut som personen som bor där inte vill ha insyn, tät skog runt huset och en häck mot vägen samt skräpig tomt med bland annat ruckliga husvagnar. Det behöver ju inte betyda något men det ger vissa vibbar om man säger så.
Någon som vet om Lexbase eller liknande finns i Danmark?

Eller så är det vittnen som kontaktat polisen. Någon som sett/hört något udda. Igår rapporterades att polisen hade fått flera hundra tips.
Citera
2023-04-16, 12:15
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Fastigheten såldes till nuvarande ägare 2013.

Jag tar den igen... SMH äger inte fastigheten, han bor där, sannolikt mot hyra, eller byte av tjänst... Kanske "jägmästrar" han Fredskogen bakom huset - vi vet inte, men vad vi faktiskt vet är att ägarna inte bor på fastigheten, i alla fall inte officielt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in