2023-04-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Sex stycken, två grova, alla efter första juli 2022 blir såhär(räknat på minimistraff och åklagarens önskade aspirering):

Fem år
Fem*1/2=2 år och 6 månader
Tre*1/3=1 år
Tre*1/6=6 månader
Tre*1/9=4 månader
Tre*1/12=3 månader

5+2,5+1+0,5+4 mån+3mån=9 år och sju månader.

Med advokaternas föredragna aspirering ("Att bestämma påföljd för brott", Forsgren & Borgeke, 2021) blir det som följer:
Fem år
Fem*1/3 =20 månader
Tre*1/6=6 månader
Tre*1/9=4 månader
Tre*1/12=3 månader
Tre*1/15=2 månader och 12 dagar

Fem år+20mån+6mån+4mån+3mån+2mån och 12 dagar=7 år, 11 månader och 12 dagar.

Rundar av med 4-5 år, blir det längre, desto bättre.
Citera
2023-04-15, 17:12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din.Tandborste
Träffat denna Rata som han kallar sig, på några fester i Västervik och tyckt han varit skön, detta tills jag i efterhand får veta att han utsatt en tjej på en av dessa festerna för sexuelt ofredande.

Utöver detta så lånar han pengar av folk och skiter i att betala tillbaka, sprider nakenbilder/filmer på andra tjejer.

Och nu detta… Svar på frågan: Fester skulle jag tro. Narkotika är alltid inblandad, men bara centralstimulerande vad jag sätt. Ej förvånad om det bjuds på drinkar med Rohypnol.

Men men, han är inte dömd. Iallafall inte ännu. Hoppas Gubbarna och Gummorna i rätten känner sig säkra på innebörden av ordet våldtäkt.
Tack för svar! Det är verkligen en viss typ av människor som söker sig till dokusåpor, en personlighetstyp som tusenfalt förstärks av medverkan - det slår aldrig fel - den "tuffa" avs OBS-killarna bara ska bli sedd och älskad, även i vuxen ålder, kosta vad det kosta vill...
Citera
2023-04-15, 17:28
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Han är inte dömd så i lagens mening är han fortfarande oskyldig

Nu är det upp till honom att bevisa om han är oskyldig.
Citera
2023-04-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nu är det upp till honom att bevisa om han är oskyldig.
Han kan säkert vara skyldig, det tvivlar jag inte på men det är inte han som ska bevisa sig oskyldig. Åklagare/rätten ska bevisa honom skyldig.
Citera
2023-04-15, 18:04
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outsider73
Han kan säkert vara skyldig, det tvivlar jag inte på men det är inte han som ska bevisa sig oskyldig. Åklagare/rätten ska bevisa honom skyldig.

Inte i skatte- och sexualbrott.
Citera
2023-04-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Inte i skatte- och sexualbrott.
Vet inte om du är ironisk eller ej men jo, fortfarande ligger bevisbördan på åklagare/rätt. Moraliskt kommer han dock vara dömd av allmänheten.

Du ska aldrig bli dömd för att du inte kan bevisa din oskuld utan bara för att din skuld kan bevisas. Misstag kan däremot begås men det ändrar inte huvudregeln.

Försvarar däremot inte den misstänkte våldtäktsmannen en sekund.
Senast redigerad av Outsider73 2023-04-15 kl. 18:15.
Citera
2023-04-15, 22:01
Medlem
Samhällstjänst har personen i fråga gjort också, efter slagsmål på krogen. Han är narcicist utan känslor och konsekvenstänk. Alla tycker han är trevlig på ytan... Har även hört att han blivit av med jobb pga stöld. Så jävla trist att idioter som han ska drabba unga tjejer som nu säkert mår jättedåligt. Lås in honom! ( om han är skyldig förståss)
Citera
2023-04-16, 00:07
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din.Tandborste
Träffat denna Rata som han kallar sig, på några fester i Västervik och tyckt han varit skön, detta tills jag i efterhand får veta att han utsatt en tjej på en av dessa festerna för sexuelt ofredande.

Utöver detta så lånar han pengar av folk och skiter i att betala tillbaka, sprider nakenbilder/filmer på andra tjejer.

Och nu detta… Svar på frågan: Fester skulle jag tro. Narkotika är alltid inblandad, men bara centralstimulerande vad jag sätt. Ej förvånad om det bjuds på drinkar med Rohypnol.

Men men, han är inte dömd. Iallafall inte ännu. Hoppas Gubbarna och Gummorna i rätten känner sig säkra på innebörden av ordet våldtäkt.
Numera har Adnils0n Cost4 da Cruz Nilss0n (32 år) sedan augusti 2022 flyttat från Vetlanda till tre "bruschor" i ett höghus i förorten Farsta söder om Stockholm.

Har hört av en trovärdig källa att denna narcissist påminner om många andra som söker bekräftelse bl.a. genom deltagande i dokusåpor.
Han ska ha ett vidrigt humör, vilket han själv har medgett i en intervju länkad i tråden.

Med en inställning liknande "Jag tar vad jag vill ha", så visar han upp sina bristande kunskaper om både lagstiftning och att objektifiera alla kvinnor. Det han misstänks för förvånar iaf mig inte det minsta.

Eftersom han tyvärr är medborgare både i Sverige och Kap Verde, så kan vi inte slänga ut kackerlackan efter fastställt domslut och avtjänad straffpåföljd.
Citera
2023-04-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Oj va det en babbeluring.
Oddsen är ju låga för babbeluringar "host, harkel, harkel , host"

Lås in fanskapet på livstid utan bullar och saft.

Fans skitfolk som håller på så där
Även svenska babbeluringar håller på:+

Tråkigt
Bort med alla styrkelyfts grejer på alla anstalter. Dålig mat + tända lampor i cellerna under nattetid. En svensk måste vi behålla efter avtjänat straff. Babbar som fått mer än 1 år utvisning för all framtid. Inom 5 år är vi av med all skit och Sverige är Sverige igen.
Citera
2023-04-16, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pesetas
Nu blir det nog 5-6 år på ett annat Paradise Hotel.
Du menar lyx i ett svenskt fängelse? Fast utan strand och paraplydrinkar då.
Citera
2023-04-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Gammal intervju med två uttalanden som kanske i efterhand borde skickat ut rödljus:

Vad borde du inte avslöja om dig?
– Jag är sexgalen kan man säga! (Skratt).

Hur ska du fira din 80-årsdag?

– Då ska jag vara på Hawaii. Jag ska vara på ett spa ihop med fyra brudar, (skratt).

https://www.hant.se/noje/robinson-ad...ronisk/5232959
Han är så jävla ful så han måste våldta. Ut och hem med enkel biljett.
Citera
2023-04-16, 00:37
Medlem
Är ett av offren under 18? Det står om vårdnadshavare istället för målsägarbiträde för en av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in