2023-04-15, 22:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men Toves position 1 och 2 är ju streckgubbar för att visa hennes liggande position från början och sedan när hon vridit sig.

Förhörsledaren är den som säger att JJ kan markera med kryss var hon själv står (vid dörren) och med kryss var Maja var:

"J: Eftersom jag stod där så.
BF: Gör ett kryss där du stod tycker jag
."
//
"J: Alltså hon är ju bredvid här tror jag.
F: Rita ett kryss där också. Du kan skriva vad du menar med det. Majas position här så skriv
bara Maja där det räcker. Okej och där håller hon i Toves händer är det rätt uppfattat?
"
Ja, i singularis form. Innan dess, under tumultet som leder fram till position 2, har J klarat sig utan skador.
Jag anar att T inte kände sig hotad till livet. Inte förrän stryptaget.
Citera
2023-04-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ur ”Grevens” sammanfattning av förhöret med grannens son (GS) i FUP, sid 1 i tråden. Tack Greven!

- GS frågar hur vännen som ramlat så hårt mår.
- JJ försäkrar ”gång på gång” att allt är bra. Hennes kompis Elsa ”mår bara inte helt bra och behöver mat”.
- "Nej, det är bra, hon ligger och sover. Jag har lagt henne i sängen" säger JJ enligt grannen.”

Någon som kan hitta det här i FUP?
Citera
2023-04-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
När kommer domen?

19 april kl. 14.00.
Citera
2023-04-15, 23:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
J säger även i förhör att M inte sov. Enda tillfället hon inte kan svara för är när hon var på McD. Så det är helt felaktigt som flashmaner säger.
Även M själv uppger att hon var vaken medan hon väntade på J, åtminstone halvt om halvt.
Citera
2023-04-15, 23:34
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Någon som kan hitta det här i FUP?
Inte i FUP.
Intervju i VP.
https://www.vetlandaposten.se/2023-0...-blivit-lurade

Inlägg#42755
Citera
2023-04-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Även M själv uppger att hon var vaken medan hon väntade på J, åtminstone halvt om halvt.

I dom inledande förhören sov hon ingenting. Hon satt i vardagsrummet och pillade med mobilen medans T och J redde ut bråket i köket. Det var väl så den överenskomna planen såg ut. Man kan undra varför dom inte kom överens om att M sov.

Är det sant som M säger i dom senare förhören, att hon sov och blev väckt för att hjälpa till att bära kroppen. Varför skulle dom ljuga om att M var vaken istället för att sova tro? I lögnen säger ju M att hon inte såg T lämna lägenheten, så det är ju ingen vinning att säga att hon var vaken.
Citera
2023-04-16, 00:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
I dom inledande förhören sov hon ingenting. Hon satt i vardagsrummet och pillade med mobilen medans T och J redde ut bråket i köket. Det var väl så den överenskomna planen såg ut. Man kan undra varför dom inte kom överens om att M sov.

Är det sant som M säger i dom senare förhören, att hon sov och blev väckt för att hjälpa till att bära kroppen. Varför skulle dom ljuga om att M var vaken istället för att sova tro? I lögnen säger ju M att hon inte såg T lämna lägenheten, så det är ju ingen vinning att säga att hon var vaken.
Jag med har uppmärksammat det. Nu har vi ju olika uppfattning om M:s medverkan så jag lämnar bara den förklaring som jag finner mest trovärdig.
När de kommer överens om vad som ska sägas till polisen så är det J som talar om för M vad som gäller, utifrån mötet med grannen i trappan. M lyssnar och gör vad J säger åt henne att göra. "Ingen får veta" och "det kommer att gå illa för oss båda" är vad J tutar i henne. Dessutom har hon sagt att hon kommer att ta livet av sig om hon får fängelse. Vilket också det är ett märkligt uttalande, de var väl ändå två om mordet?

De är samstämmiga i de första förhören; J och T sätter sig i köket, M i vardagsrummet, efter en stund går M upp för att hon mår illa med T fortfarande kvar i köket, M trillar på sidan i badrummet intill duschstängerna, sparkar i väggen för att ta sig till toaletten, kräks på golvet så att J får ta av sig sina strumpor och torka upp med hushållspapper. - Kräktes T på golvet intill golvbrunnen där hon borde ha legat, efter fallet?

Det är påfallande tydligt hur J låter tjejerna byta plats med varandra.

Till en allra första början håller sig M till den gemensamma överenskommelsen. För att efter en tid säga att när hon går iväg till sängen efter första badrumsbesöket, så sitter T kvar i köket. Min egen tolkning är att hennes egna minnen framträder mer och mer allteftersom och ersätter det inövade.
Citera
2023-04-16, 00:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
J säger även i förhör att M inte sov. Enda tillfället hon inte kan svara för är när hon var på McD. Så det är helt felaktigt som flashmaner säger.

Hade du läst mitt inlägg, eller för den delen om du hade läst FUP, så hade du vetat att det jag säger är helt korrekt.

Johanna säger också i förhör att det var en olyckshändelse att Tove dog och att hon bara höll runt Toves hals i 10 sekunder. Tror du på det också?
Citera
2023-04-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Märkligt. Först lägger du dina ord i min mun. Och sedan tror du att jag är ett orakel.

Jag noterar att en granne har hört ljud som låter som någon sparkar i en vägg. Jag kan tänka mig säkert hundra olika orsaker till ljud som låter som att någon sparkar i en vägg. Kan inte du det?

Min fråga till dig blir den sista av följande

Hur låter det när någon sparkar i en vägg?
Hur låter det när någon bankar med handen i en vägg?
Hur låter det när någon hamrar in en spik i en vägg?
Hur låter det när någon dunkar sitt huvud i en vägg?
Hur låter det när någon dunkar någon annans huvud i en vägg?

Kan du beskriva hur man hör skillnad på ovanstående?

Har märkt att du har lite svårt med logiskt tänkande så ska hjälpa dig lite.

1.Hur låter det när någon sparkar i en vägg? - Varför skulle de?
2. Hur låter det när någon bankar med handen i en vägg? - Det låter som sparkar/slag.
3. Hur låter det när någon hamrar in en spik i en vägg? - Varför skulle de?
4. Hur låter det när någon dunkar sitt huvud i en vägg? - Varför skulle de?
5. Hur låter det när någon dunkar någon annans huvud i en vägg? - Det bevisar att det var mer än 1 GM.

Punkt 1,3 och 4 är helt ologiska i detta sammanhang då vi kan utesluta att gärningsmännen själva för oljud när grannen knackar på.

Punkt 5 är också ologisk, varför skulle MH i detta fallet dunka Toves huvud i golvet medans JJ stryper henne?

Punkt 2 som du menar i detta fall skulle vara Tove som bankar med handen i väggen är också helt ologiskt. Om hon kan banka med handen i väggen så skulle jag säga att hon snarare skulle ha bankat in trynet på den som stryper henne...
GM har inga skador och därmed har inte hennes händer varit fria.
Citera
2023-04-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det påstods att Johanna inte kan ha dödat Tove ensam, då Johanna inte har några avvärjningsskador.

Jag undrade i god ordning vilka bevisen för att detta förhållande måste råda, skulle vara.

Snart hundra inlägg senare är det enda någorlunda sakliga svar jag fått att

- Grannen hörde något som lät som sparkar.

Ett något mindre saklig svar är att det finns något i FUP som styrker det hela. Märkligt nog är det ingen som kan förklara eller citera vad i FUP detta är, trots upprepade frågor från mig om detta.

Rättsläkaren har uttalat att Tove har en huvudskada som kan ha orsakat henne en medvetandepåverkan.
Rättsläkaren har uttalat att Tove kan ha förlorat förmågan att värja sig, till följd av huvudskadan.

Mina uttalanden ovan styrks av rättsläkarens utlåtande och vittnesmål, vilka har citerats flitigt i tråden sista timmarna, så jag besparar er ännu en upprepning av citaten.

Slutsats: Så länge inga bevis framkommer som visar att Tove inte var medvetandepåverkad, så får vi acceptera det faktum som rättsläkaren presenterar - att det kan ha varit så.

Kan du lägga ner nu? börjar bli rätt tjatigt i tråden för att du inte fattar.

Rättsläkaren säger att Tove har en huvudskada som kan ha orsakat henne en viss medvetandepåverkan.

Alltså inget som tyder på att hon varit medvetslös eller gravt medvetandepåverkad.
Hade det varit så så hade rättsläkaren sagt de orden istället.

Sluta tramsa och inse fakta.
Citera
2023-04-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
För mej ser det ut att vara en stor skillnad på JJ och T, både storleksmässigt och styrka, sen är det givetvis ännu större skillnad mellan en man och kvinna, kan vara. T var ganska berusad ändå, du har två av dom faktorerna, sen att du förminskar dom och jag förstärker dom så finns ändå skillnaden emellan dom oavsett hur stor den är, det måste du ju medge.

Promillehalten i blodet ökar rätt ordentligt efter nästan 3 veckor i naturen.
Hur vet du hur berusad hon var vid tillfället?

Tove tränade fotboll och det är regelbunden träning med hela kroppen som gäller på träningspassen, JJ red på hobbynivå och ofta med vagn efter hästen istället för på hästryggen.

Där har du också skillnad på att Tove troligtvis var mer tränad än JJ.

Man är inte starkare för att man är längre...
Citera
2023-04-16, 00:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ur ”Grevens” sammanfattning av förhöret med grannens son (GS) i FUP, sid 1 i tråden. Tack Greven!

- GS frågar hur vännen som ramlat så hårt mår.
- JJ försäkrar ”gång på gång” att allt är bra. Hennes kompis Elsa ”mår bara inte helt bra och behöver mat”.
- "Nej, det är bra, hon ligger och sover. Jag har lagt henne i sängen" säger JJ enligt grannen.”

Återigen så har jag redan citerat FUP, där det jag nämner står.

Och nu citerar du ett annat inlägg på flashback istället för FUP!? Du har alltså ingen aning om vad som står i FUP? Du har aldrig läst FUP, eller hur? Är allt du skriver bara dina egna ideer och återupprepning av andras inlägg på flashback eller? Det börjar bli intrycket jag får av dig.

Hittepåt du "citerar" ovan finns inte i FUP.

Varför är du så ovillig att medge rena fakta och varför sprider du hittepå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in