2023-04-15, 22:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här är Filippa:

Det er 13-årige Filippa forrest på billedet her, der er forsvundet.

https://www.tv2east.dk/slagelse/politiet-efterlyser-13-aarig-pige-opfordrer-lokale-til-at-tjekke-overvaagningskameraer
Citera
2023-04-15, 22:47
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hoppet det sista som lämnar en.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Verkar som om hennes cykel och tillhörigheter hittats i ett dike? Det bådar inte gott. För direkt tankarna till Lisa Holm och Engla. Men hoppet är det sista som lämnar en, så förhoppningsvis hittas hon oskadd.

Nej det gör det tyvärr inte.

Direkt när jag läste den här tråden så kom jag att tänka på Lisa Holm. Tror att Filippa har blivit utsatt för ett grovt brott men precis som du skriver så är hoppet det man tror på.
Citera
2023-04-15, 22:47
Medlem
Klassiker, hon kommer cyklande längs vägen, en bil stannar och frågar om vägen, baam tar flickan för in henne i bilen gissningsvis skåpbil sen dumpa hennes prylar. Hoppas dna finns om inte någon rekat hennes rundor och haft handskar på sig
Citera
2023-04-15, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Senaste livstecknet var ca 11:45 på förmiddagen.
13 år och ska på förfest vid den tiden tänkte du?
Knappast, detta ser riktigt illa ut!
Hoppas flickan hittas vid liv 🙏
Ja - Hasch lockar många med tyvärr även förmiddagar.
Hon kommer säkert hem i morgon eftermiddag vid 16.30.
Citera
2023-04-15, 22:56
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här bor hon:

https://www.google.com/search?q=Allan%20G%C3%B8gsig%20Nielsen

Var försiktig när ni söker på den länken!!

Den pekar på fel håll många gånger!!!
Citera
2023-04-15, 22:58
Medlem
Polisen har bland annat säkrat videoupptagelser. Hoppas detta leder till något.

Sydsjællands- og Lolland Falsters Politi har sikret en række videooptagelser i sagen om den 13-årige pige, der lørdag er forsvundet.

Det fortæller politiinspektør Kim Kliver sent lørdag aften til Ritzau.

https://ekstrabladet.dk/krimi/politiet-vi-har-afhoert-folk/9721772
Citera
2023-04-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja - Hash lockar många med tyvärr även förmiddagar.
Hon kommer säkert hem i morgon eftermidag vid 16.30.

Så du tror att den 13-åriga flickan dumpade cykel och tillhörigheter inklusive mobiltelefon i ett dike mitt på förmiddagen för att vandra iväg och röka hasch? … Då håller jag det mer sannolikt att hon blivit uppsugen i ett UFO.

Detta låter, som många redan påpekat, som ett försvinnande orsakat av en förövare. Precis som i fallen med Engla, Lisa Holm och Emilie Meng. Nu gäller det att lägga riktigt stora resurser per omgående. Varenda vittne i området måste höras och varenda övervakningskamera måste vittjas.
Citera
2023-04-15, 23:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hennes telefon.

Citat:
Hur många flickor i den åldern slänger sin mest dyrbara egendom i ett jävla dike för att gå på fest när de bara kan stänga av telefonen istället? Född igår eller?

Ingen.

Det sista någon lämnar ifrån sig är mobilen. Naturligtvis skulle hon inte gå på någon fest. Hon blev med stor sannolikhet utsatt för ett grovt brott. Bl. a. mobilen hittades i ett dike och den som som har slängt den där lär troligtvis vara GM. Flickan har heller inte försvunnit frivilligt för då hade hon tagit sin telefon med sig. Ej heller handlar det om en olycka för då hade de hittat henne.

Mycket mycket illavarslande det här fallet.
Citera
2023-04-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ingen.

Det sista någon lämnar ifrån sig är mobilen. Naturligtvis skulle hon inte gå på någon fest. Hon blev med stor sannolikhet utsatt för ett grovt brott. Bl. a. mobilen hittades i ett dike och den som som har slängt den där lär troligtvis vara GM. Flickan har heller inte försvunnit frivilligt för då hade hon tagit sin telefon med sig. Ej heller handlar det om en olycka för då hade de hittat henne.

Mycket mycket illavarslande det här fallet.

Håller med. Det är illavarslande. Att hennes telefon anträffats talar särskilt starkt för att något inte står rätt till. Men ännu finns det chanser att hitta flickan vid liv.

I framtiden kanske människor kommer ha inopererade spårbara chip som förenklar sökandet efter försvunna personer.
Citera
2023-04-15, 23:07
Medlem
Tidningens bild:
https://img-cdn-p.ekstrabladet.dk/image/ekstrabladet/9721629/p730/?at=56bc5fc0f52ebf629c827164ea4836ab

Här ser man det lilla trädet som på tidningens bild är längst fram till vänster:

https://www.google.com/maps/@55.3565011,11.4938431,3a,75y,159.11h,98.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1lE2-kOrg2sJr-5CLeVZQw!2e0!7i16384!8i8192

Alla granar till höger om vägen verkar vara averkade vilket man kan se på tidningens bild att det ligger massa avsågade träd där.
Det spretiga,större trädet höger bild verkar vara detta, men nu tog jag från andra hållet då det på google inte gick att se trädet från samma håll som fotografen står från:

https://www.google.com/maps/@55.3541068,11.4931964,3a,75y,332.05h,100.37t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7SQ10J-7hd0Efm-PfjgblQ!2e0!7i16384!8i8192

Bilen med bakluckan öppen står vid detta träd, man kan se att det är samma träd:

https://www.google.com/maps/@55.3556863,11.4937194,3a,30.1y,185.31h,89.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1spH-Qs6IOMbZkX8LtOQdL6w!2e0!7i16384!8i8192

Och slutligen, silon och de vita husen:
https://www.google.com/maps/@55.3494982,11.4918391,3a,75y,190.2h,97.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJTXOU_NUCouGRD6XIW-40w!2e0!7i16384!8i8192
Senast redigerad av kryptonitmannen 2023-04-15 kl. 23:09.
Citera
2023-04-15, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Så du tror att den 13-åriga flickan dumpade cykel och tillhörigheter inklusive mobiltelefon i ett dike mitt på förmiddagen för att vandra iväg och röka hasch? … Då håller jag det mer sannolikt att hon blivit uppsugen i ett UFO.

Detta låter, som många redan påpekat, som ett försvinnande orsakat av en förövare. Precis som i fallen med Engla, Lisa Holm och Emilie Meng. Nu gäller det att lägga riktigt stora resurser per omgående. Varenda vittne i området måste höras och varenda övervakningskamera måste vittjas.
Ja , verkligen.
Visst ska hon hittas så fort som möjligt går - absolut med på det.
Fast jag tror inte att hon är i extremt dåligt sällskap (så som mördad och skändad) .
Hennes far och de andra skulle på en födelsedagsfest tydligen , varför i h*** lvete... var inte Fi*ippa bjuden ???
Citera
2023-04-15, 23:09
Medlem
Citat:
Dessvärre bådar det inte gott om hon blivit bortförd, eftersom detta medför risken att han gör sig av med flickan efteråt, bokstavligen, om det är så att hon inte håller sig borta frivilligt. Men det känns väldigt osannolikt. En överfallsvåldtäkt begås t.ex. inom den närmsta periferin av den plats där flickan påträffas av förövaren ifråga, och då lämnas oftast flickan vid liv eftersom gärningsmannen själv flyr platsen. Men om han för bort henne, då lämnar han desto mer spår och avtryck vilket ökar risken för att han också går ännu längre, som i Englas fall, för att undanröja spår och bevis. Det är såklart worst case scenario, men detta måste polisen utgå från för man har inte råd att förlora en enda sekund egentligen. Avskum som ger sig på barn borde avrättas offentligt.
Stämmer, om vi utgår från statistiken är predatorn nästan alltid någon anhörig/bekant/granne. Någon har sett flickan på sina rundor när hon delar ut post och tog henne. Någon som sett henne, det borde vara någon längs hennes runda, någon som vet hur hon rört sig och var det var bäst att slå till, alltså någon med platskännedom. Om jag vore polisen skulle jag påbörja sök i husen i närområdet omedelbart och utöka sökområdet allt eftersom. Någon hon känner alt någon längs rutten tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in